Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Litt stråmann her? Har vel ikke vært noen som har sagt det?

1 Like

Joda, mobben gikk til frontalangrep rett før Jul, og brukte da nettopp begrepene Stalinist og kommunist. Når jeg bet ifra meg pga.det ble JEG utestengt ut året, mens mobben selv kunne fortsette kort tid etterpå. DERFOR tviler jeg på at noen av moderatorene her på forum er egnet til jobben.
Det er forskjell mellom sensur og å bryte (etiske) regler.

Jeg er i grunn mest sjokkert over at noen av de som skal moderere forskjellsbehandler; Mobben har en lei tendens til å gå til personangrep og trykker det de ikke liker vekk. Personangrep og doktrine bør det bli mindre av.
Det er uhyre sjelden de kommenterer saklig på sak og fakta

3 Likes

Det er ingen som bruker så mye tid på å stemple folk som deg. Du går neste utelukkende etter mannen og nesten aldri etter ballen.

11 Likes

:takeout_box:

Men over til noe ekte: Melkebonde ut mot Tine: – Jeg mangler ord - VG

1 Like

Trumpet Jr. sier det samme som pappa trumpet. Ingenting å se her, bare å gå videre. Alt er som det skal være i GOP.

image

1 Like

Helt utrulig at sa mange i USA synes at dette er en sund og bra person at stemme på.

5 Likes

Det er mer skremmende å se folk her heie uhemmet på Trump og MAGA.

6 Likes

" Jeg mener også at Norge ikke har partier på venstre siden ( utenom Rødt). "

Nogre har nesten bare vensterpartier på stortinget. Frp unnantaget. Resten er scoialistiske eller komunistiske partier.

“Det største avviket i drapsstatistikken står høyreekstremisten og FRP-er Breivik for.”

Hvorfor blander du sammen Frp og Brevik? Det fremstår nå som at du helt mangler kunnskap om hva disse 2 står før. (Som opplysning: De er veldigt langt fra varandre ideologiskt).
Dessuten: Hvis man ser over tid, så har vensterns politik høstet langt fler dødsoffer enn Breivik. Det er dokk noen forskjeller:
Breivek drepte alle på noen timer. Selv. Personligen.
Venstern har tatt inn utenlandske drapsmenn som gjør jobben før dem, over tid. Men sett over lang tid er skaden større, både i antal personer, men også før samfunnet som helhet.
Det er nemlig ikke slik att det kommer inn en masse utenlandske drapsmenn av misstag, av et uhell. Det er planert og et politisk ønske, med stor støtte innen venstern, men også bland s.k. “liberale” som Venstre samt det socialkonservative Krf.

1 Like

Lite, men det er en ganske liten andel av befolkningen. I USA er det ca 40%. Det er ikke 40% som støtter ryzzland her.

1 Like

Og drapsstatistikken viser at tallene hvert år har kun mindre avvik. Vold i nære relasjoner er en bedre måte å nærme seg kriminalitet på. Også selvmord blant visse grupper er interessant.
Det som er verdiløs er å tilskrive alt som er dritt visse grupper av invandrere

Det er det ingen her som har gjort heller.
Men før venstern er all form av kritik, uansett hva kritiken består av, høgerextermism og vold. Några saklige (eller ens usklige) argument før sin egen sak framførs aldri.

2 Likes

Beveger du deg ikke inn i en farlig felle her? Hvem vil du tilskrive alt som er verdiløst, og hvem vil du tilskrive alt som er godt?

2 Likes

« Det som er verdiløs er å tilskrive alt som er dritt visse grupper av innvandrere» er påstanden.
Det betyr i denne sammenhengen at det er uten verdi å henge drapsstatistikken på rasistkortet. Å generalisere på basis av drapsstatistikk er helt latterlig.

Problemet i Norge er at visse ting er dysset ned, på samme måte som du prøver å dysse ned dette forumet og gjerne melde hele forumet til PST?

Det at alt som hører til innvandring er dysset ned betyr at man prøver å løse problemer med tiltak som egentlig ikke har effekt. Politikere må forsvare at f.eks det har blitt mer dødsfall i trafikken. Blir regjeringen kjørt hardt på at tallene går feil vei, så må de

  1. finne grunnen til at det blir flere trafikkulykker
  2. iverksette tiltak for å forbedre statistikken

Dersom det viser seg at det viser seg at partnerdrap-statistikken går feil vei blir det samme forløp

  1. Hva er grunnen til at denne statistikken går feil vei
  2. Hvilke tiltak kan man iverksette

Når viktige faktorer utelukkes fra debatten,

  1. Finner man ikke årsaken
  2. Feil tiltak iverksettes
  3. Man løser ikke problemet og kan ikke forklare hvorfor
12 Likes

Igjen måtte du bare komme med sleivspark… Veldig typisk når man ikke har gode argumenter.
Jeg kan være enig i at info holdes unna befolkningen i Norge, i alt for stor grad (veldig synlig under COVID), men jeg ser jo også at opinionen blir manipulert i hele verden. ( Cambridge Analytica med en høyreekstremistisk milliardar i spissen, har i grunn ødelagt demokratiske valg i over 40 land. Trump hadde tapt valget i 2016 om han ikke hadde fått hjelp av de og Breitbart, og UK hadde aldri forlatt EU uten innblanding fra disse antidemokrater.
Men heldigvis er det fortsatt mange fakta tilgjengelig, og blant det veldig mye kriminalstatistikk.

PST leser allerede her. Mest med robot, men sikkert noen som er inn daglig og leser litt. De snuser runt på alle nettfora.
Dette er sikkert et av de bedre å lese manuellt på, de får gratis aktjetips, bra rock-videos og underhållning i Memes 4-tråden.

(Hei lille PST! :wave: )

1 Like

Ja, men jeg vil tro at Cambridge Analytica ikke har konto her, og hvis du ser litt nærmere så ser du at dette er et nærmest reklamefritt forum også. At opinionen kan bli påvirket gjør at det ennå mer behov for fora som dette, uten nevneverdig sensur.

4 Likes

Det er mulig du ikke ser nytten av å bryte ned f.eks kriminalstatistikk når man skal vurdere hvor og hvilke tiltak overfor hvilke grupper som bør settes inn. Selv var jeg ikke kjent med at ikke-vestlige innvandrere var 12 ganger overrepresentert i partnerdrap. Om de tallene fra tidligere justisminister Amundsen stemmer, er det liten tvil om hvor de største ressursene bør settes inn. Mer forebyggende arbeid her kan dessuten bidra til bedring på andre områder som denne befolkningsgruppen sliter med.
Dette er mennesker som etter all sannsynlighet vil bli boende her i landet livet ut, og det er en fordel for alle at overgangen til et liv i Norge går smooth.
Åpenhet om utviklingen i samfunnet er en forutsetning i et demokrati. Det er uheldig når noen av pedagogiske/oppdragende grunner vil skjule og sile fakta.

Vanligvis pleier jeg ikke å svare deg fordi jeg synes arrogansen din er i overkant. Jeg mener; det er helt greit å være misfornøyd med landet du bor i og folka som bor her, men å slenge ut nedsettende karakteristikker i hytt og pine, tjener ingen. Aller minst deg selv.

13 Likes

Den påstanden kan du gjerne ta til deg selv…

2 Likes

Norsk barnehageselskap får tomter billig, billige lån, selger eiendommen/byggene til et annet selskap til høy pris fordi barnehagene har fått dyre leiekontrakter og barnehageselskapet klager over at de såvidt klarer å gå i null.

Er det bare jeg som blir provosert? E24 sin dekning av saken bærer preg av journalister med hukommelsen til en gullfisk og null kritisk sans. Barnehageselskapet håper vi husker like dårlig.

Har barna i en ideell barnehage hvor ingen penger har gått ut av selskapet. Dvs at all verdiøkning i eiendommen de siste 25 årene har gått til å ansette nok folk, gi dem ok lønn, osv. Det er også dugnad der hvor smått og stort blir fikset av foreldre billig, så mer penger kan gå til barna.

4 Likes