Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Så folk kan ikke demonstrere mot en sak? Wtf?

1 Like

Det kan dom. Men det blir litt merkelig da man demonstrerer før at forjude et parti med motiveringen at man vil skydde demokratien.
Jeg synes de kunde komme med politiske argument isteden før ønskemål om forbud, men noen saklige og solida argument har man oppenbart ikke. Så man kan ju spørre: Hva eller hvem vill de førbjude neste gang? Deg? Meg?

8 Likes

Kan noen komme med en liten Takeaway fra denne? :takeout_box:

Har en her fra meme-tråden.

Duger denne, eller blir mangel på fokus på konspirasjonsteorier skjemmende?

How did Jo Lindner die? He mentioned about testosterone replacement therapy in last post

Read more at:

2 Likes

Snubben ser ut som et kjemi-lab. Og knappt et uns av underhusfett. Mest sannsynlig ikke noen sund livsstiv bakom dette og ikke den første av denne typen som kaster inn håndklet tidlig. Har nok ikke noe med C19 eller vaksiner at gjøre uten alt annet han oppenbart* stoppet i seg med ulike metoder.
Kan vare sånn at han ikke tagit en masse “supllements” men ser ikke sånn ut.

Edit: *) Jemførde med de 2 karlene som driver Calisthenics-kanalen jeg følger før treningstips. De er også riktigt muskelknippen, men ikke så store og med propetioneligt byggd. Karlen på bilden i artikeln ser liksom overdrevet stor ut og ikke særlig propertioneligt byggd heller.

2 Likes

Du har helt rett. Etterforskning er en rett og en plikt!

"Etterforsking foretas når det som følge av anmeldelse eller andre omstendigheter er rimelig grunn til å undersøke om det foreligger straffbart forhold som forfølges av det offentlige.

Etterforskningsplikten etter første ledd gjelder også der en mulig lovbryter ikke kan straffes fordi vedkommende var mellom 12 og 15 år på handlingstidspunktet. Riksadvokaten kan gi retningslinjer om den nærmere gjennomføringen og om begrensninger i plikten."

Ref. paragraf 224 Lov om rettergangsmåten i straffesaker (Straffeprosessloven) - Lovdata

2 Likes
6 Likes

Han døde av aneurisme. Men hør hva han hadde å si om blodprøvene sine etter vaksinen.

1 Like

Må si jeg liker Borch sin håndtering 10x bedre. Hun hadde i hvert fall vett og mot nok til å bare si det som det var. I stedet for å prøve å slippe unna.

13 Likes

I meme-tråden var han en av dine store helter som du sa døde av vaksinen. Så nå sier du han døde av aneurisme. Tenker jeg har hørt nok.

2 Likes

En av mine personlige helter. Du behøver ikkje å feilsitere og forsøke å latterliggjøre et tema du er redd for å snakke om. Det var faktisk ganske sårende, men eg lar det gå. Du mener bare vel, tenker eg.

Eg mener også bare vel…

1 Like

Du har helt rett; jeg skrev “en av dine store helter”, men det riktige ville vært å skrevet “en av dine personlige helter”. Jeg tar innover meg at jeg var skjødesløs i mitt valg av ord her, og beklager. Tap av helter, om de er stor eller personlig, skal man selvsagt ikke ta på annet enn det største alvor, og med den største respekt.

Aneurismer er gjerne en bieffekt av noe:)

Feks vaksine, P-piller, coronasykdom, steroider.

1 Like

Forst og fremst, mange utvikler aneurismer helt spontant og uten bruk av noen medisin.

Dernest, her har vi altså en bodybuilder som har gått på steroider i lang tid. Steroider, både testosteron og kunstige varianter, er koblet til en økt risiko for aneurisme gjennom en rekke studier.

Det finnes kun anekdotisk bevis for en tilsvarende kobling mellom coronavaksiner og aneurismer.

Jeg tenker det er ganske opplagt hva som er den mest sannsynlige årsaken her.

4 Likes

Poenget mitt var bare det at Floppens “gotcha” faller på stengrunn, da man ikke dør AV vaksinen som sådan, men eventuelt en bivirkning av den.

Jeg har ingen formening om hvordan bodybuilderen døde, men en aneurisme utelukker jo på ingen måte bieffekter av steroider som du er inne på, eller noe helt annet:)

3 Likes

Ikke så rart at noen har fått bivirkninger av vaksinen, når man ser hvor mange som har fått bivirkninger i ettertid av selve sykdommen.

Mulig det var en kombinasjon, eller bare uheldig genetikk eller stress for den del… men han kjørte et nøye utprøvd løp, og var meget forsiktig, tok regelmessige kontroller og blodprøver hvor alt så fint ut. Men så kom vaksinen og Jo hadde plutselig store problemer i blodet etterpå…

Eg innser at påstanden min om at det var vaksinen sin feil at han døde var litt å hoppe til konklusjon, men, eg tipper di her inne som ser på det med litt kritiske øyne ser hvorfor, og hvordan det er ganske naturlig å tenke.

Såvidt jeg husker, utfra de norske dataene, så var det i gruppen 20-40 ca like mange med bivirkninger/problemer fra vaksinen som det var fra de som fikk sykdommen. Det var mao litt hipp-som-happ om du tok vaksinen eller ikke. For gruppene over 40, så var det bedre å få vaksinen og for gruppen over 50, så var gapet type 10x verre å få sykdommen vs vaksinen. Enda verre for eldre aldersgrupper (100x og ettervert 1000x tror jeg).

3 Likes

Det er mye i samfunnet som ligner på Folk og Røverere i Kardemommeby, og da tenker jeg spesielt på episoden der politimester Bastian avhører røverne etter at pølsemakeren, bakeren og kjøpmann berg har fanget Kasper Jesper og Jonathan i bakeriet, så godt som på fersk gjerning.

Selve avhøret i episode 8 på 18:34 minutter start på tidslinje 6:45 med “Jeg henter forhørsprotokollen”, og varer til tidslinje 12:30 hvor politimester Bastian “lukker opp døren til arresten”.

Det jeg imidlertid syns er interessant, sett med 2024-briller er passasjen der Kasper prøver seg på en frekkis med at de bare ville inn å varme seg i bakeriet, siden de visste at det var varmt der når det var nybakte brød på gang.

Bakern veit selsvagt at det er løgn og sier (tidslinje 8:00) “Det som han sier er ikke sant ! De 3 røverne kom til bakebutikken for å stjele brødvarer, og han store der hadde alt puttet 8 grovbrød, 3 vørterkaker og 2 loffer i sekken sin

Hvorpå Kasper kommer med frekkisen sin (tidslinje 8:20): "Jo sier Kasper, det var bare et lite uhell, da vi kom inn i bakebutikken, så var det så mørkt der, så gikk jeg med sekken i handa, og sekken var åpen, og så støtte jeg like på en hylle, og på den hylla lå det grovbrød og loff, og vørterkaker, og de datt ned fra hylla, og like opp i sekken min!"

En løgn bakern lett parrer, siden “brødene og loffene lå ikke på samme hylla”.

Så til poenget.

Dette er laget for barn, og alle barna skjønner lett at røverne ljuger, og at Kasper ikke er en person som tilfeldigvis, og ved et uhell, beriker seg selv på andres bekostning fordi “det bare ble sånn.”

Selvsagt viktig lærdom for barn; røvere er “street-smarte”, så ikke vær naiv.

Men i den virkelig verden, så er det selvsagt annerledes, alt fra politikere som jukser på eksamen, som har bidratt til at de ender opp som ministere, til større saker hvor vær gang det skjer noe dritt i verden så går det på bekostning av de fattigste, og middelklassen, og de ultra-rike ender opp med enda større del av vørterkaken.

Også ganske funny hvordan media ofte “naivt og tilforlatelige” opptrer som politimester Bastian i avhøret, som sier hver gang om røvernes forklaring at "Det høres ikke helt urimelig ut det heller".

Eksempelvis Martine Aurdal fra Dagbladet som på TV2 betegner handlingen til regjeringens Sandra Borch som en "tabbe". Har ellers lagt merke til at ordet feil brukes ganske så ofte.

Ser vi på synonymer til tabbe, og kategorien av hendelser:

Så ser vi hvordan media bidrar forklare vanlige folk at ting bare skjer, Kaspers forklarer sitt tjuveri med et tjuvtriks; det var “et lite uhell”, at han endte opp med sekken full av bakevarer, og det er alltid “tabber og uhell” når politikere havner i heldige posisjoner, eller når noen større enheter, bedrifter, og oppover ender opp et bra sted. Og i andre enden er det ren og skjær uflaks når bakern, eller andre vanlig folk ender opp med å betale.

20 Likes

I den teateroppsetningen jeg en gang så slet de tre røverne åpenbart med trangboddhet. Det fører ofte til litt flytende oppfatninger av hva som er mitt og hva som er ditt.
Røverne skal dessuten ha cred for at de forsøkte å rydde opp i kaoset sitt ved å “ansette” tante Sofie, uten at det var noen optimal eller varig løsning.

I nyere kriminologisk forskning fremstår “trangboddhet” som selve hovedårsaken til alt som blir vondt og vanskelig.

Ta studenter som skal levere et omfattende og avsluttende arbeid når det flyter av papirer av ulik art på den trange studenthybelen. Hvor lett er det ikke da at egenprodusert materiale blandes med kopier av tidligere arbeid på feltet, eller at en liten kildehenvisning havner på gulvet, eller blir sittende fast i et tidligere utkast?
Det er nesten umulig å levere et fyllestgjørende arbeid under sånne forhold.
Slik jeg ser det er nok trangboddhet hovedårsaken til at så mange inkurier er ute og går for tiden. Både blant folk, statsråder og røvere.

18 Likes