Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Og da finnes det vel ikke lenger noen professorer eller andre høyt i akademia som forsvarer Kjerkol lenger?
Støre sitt halmstrå om at det var ulike vurderinger av om det var fusk/juks/feil er dermed ikke lenger et gjeldende argument. Men vær så god Støre grav graven dypere og politikerforakten bare øker.

5 Likes

Man kan strømme live også, men det har selvfølgelig noe med rettigheter å gjøre. Før TV-en ble oppfunnet, tenker jeg VM i ski var relativt mindre interessant. Så på mange måter er det TV-en som har skapt interessen, noe som igjen handler om tidligere monopol. Jeg tror veien videre bare er nedover, kanskje med unntak av verdensidretter som fotball.

Hvis ikke strømming da vil trekke seere fra andre steder i verden til langrenn og fylle på den veien. Men jeg anser det for å være relativt lite sannsynlig.

Noen mindre idretter som f.eks klatring og sjakk har fått økt interesse via nye medier og strømming.

2 Likes

Altså, helt greit at han avventer til universitetet har sagt sitt om saken, men han kunne kanskje bare ha sagt det, droppet “har tillit til” inntil hele saken har gått sin gang? For det tror jeg alle husker. At han har hatt “tillit til” alle som har gått av inntil de har fått fyken…

1 Like

Jeg aner at å “vente” på universitetet er et politisk grep, for å kjøpe tid. Nå kan hun fortsette og ha Støres tillit til hun får gjort ferdig ett eller annet prosjektet i sitt departement, og kan finne og ha en kandidat klar før Kjerkol hestehandles og går under bussen og dukker opp i en ny jobb. (ref Huidfelt og sin NY ambassadør tittel)

Det er smart å vente ut situasjonen, for når Kjerkhol er den 10. statsråden under Støre det er tull med. Vent noen uker så får vi nr 11, og medias fokus vendes bort fra Kjerkhol. Om ikke en annen statsråd så sikkert en annen politiker. Så ta tida til hjelp er en god strategi.

3 Likes

Det kan jo gjerne bli Mehl…?

1 Like

Det må naturlig nok være sånn at en statsråd har statsministerens tillit så lenge hun sitter.
Dette er vanlig praksis, uavhengig av regjeringsfarge.

At universitetet gjennomgår oppgaven hennes, er ryddig nok.
Om Kjerkhol blir kastet, skal hun tilbake til Stortinget. Det sammeskal Sandra Borch.

1 Like

Tror Mehl heller har saker som setter andre i saksa, så hun tror jeg er trygg.

Regner med at mediene og nerder rundt om finkjemmer akademiske oppgaver til ulike politikere for mulig fusk. Også Støres. Men vet ikke hvordan tilgangen er til arkivet på Sorbonne.

Salige er de politikere som bare har ungdomsskole og påfølgende arbeidserfaring fra gølvet. Men de er jo så sjeldne at de har blitt samleobjekter.

1 Like

Har nok bedre systemer i Frankrike for å unngå skandaler, aristokratiet i Norge er ganske nytt, trenger litt prøving og feiling før det fungerer godt.

Om du søker opp bilder og filmklipp fra f.eks. Holmenkollen i årene før vi fikk TV så tror jeg du vil se at interessen for vintersport var stor. Publikumsrekorden er 150000 fra OL i 1952.

Jeg tenker mye av interessen og engasjementet har gått i arv fra generasjon til generasjon. En Far som satt klistret til radioen og noterte rundetider, hopplengder og stilkarakterer, passeringstider til skiløperne osv.

Så tenker jeg det er klart at et økt utvalg av tilbud må tære på interessen for vintersport, og redusert tilgang like så.

3 Likes

Noen som tror barnehagene ville solgt eiendommene til den prisen de fikk hvis de var uavhengige? :see_no_evil:

2 Likes

Slik jeg forstår det så er det ingen tvil om at det er på eiendomsbiten, via husleier, at de private barnehageeierne har kunnet hente ut de store pengene.

Hvorvidt salg/overføring av eiendommer med en tilsynelatende rabattert pris til et annet selskap, for så å videreselge det til en høyere pris utløser skatteplikt regner jeg blir opp til retten å finne ut av, men definitivt spennende.

Grunnen til at private barnehager kan drive med større overskudd er slik jeg ser det at de i langt større grad er bedre på å drifte bygningsmassen enn det de kommunale er, og når de derfor kan hente ut mer penger via husleier og medfølgende høyere eiendomsverdier, så faller dette tungt for hjertet for de kommunale som ikke klarer tilsvarende.

Kortversjonen: Stat og kommune bør i mist mulig grad drive med eiendomsdrift.

3 Likes

https://www.dn.no/marked/bank/dnb/obos-banken/sjefen-i-obos-banken-ser-ut-som-dnb-narmest-foretar-en-styrt-avvikling-av-sbanken/2-1-1587338

Monopolisten kjøper sin største konkurrent, med full støtte fra ett av de mange supperåd Norge må ha for å samle poeng i demokratiindekser. Selvsagt med applaus fra hele den korrupte politikerballetten. Neste steg er å slakte konkurrenten og styrke sin egen monopolposisjon.
200% norsk: kapitalanarki hvor befolkningen typisk blir loppet for 50% overpris sammenlignet med de få gjenværende demokratier. Og hele tiden blir vi indoktrinert til å tro at dette er grei skuring.

Muligens det er en tilpasning til at russere kan overta Norge uten at vi opplever det som problematisk. Antidemokratisk er det i alle fall. Politikere har nå vært kapitalhorer i 50 år. De er også skyld i alt som eksisterer av ekstreme høyre krefter i Norge. Kardemommeby er på en generasjon blitt ett 88 samfunn

4 Likes

Det er ganske drøyt at DnB fikk kjørt gjennom det oppkjøpet. Det finnes dog alternativer, de har ikke et monopol. Jeg tenker egentlig DNB kommer til å gå på en blemme her og miste kunder i strie strømmer til f.eks bulder bank. (jeg byttet fra DnB til bulder bank i fjor)

6 Likes

Sparker Støre Kjerkol til slutt?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Jeg tror du undervurderer apatien til DNBs gjennomsnittskunde.

1 Like

Jeg snakker om at de vil miste sbanken kundene de har kjøpt.

1 Like

Jeg misforstod deg, jeg trodde du mente at oppkjøpet ville trigge flukt av DNBs øvrige kunder.

1 Like

På tide! Nå venter vi på Ungarn.

https://www.reuters.com/world/turkey-set-approve-swedens-nato-membership-bid-after-long-delay-2024-01-23/

4 Likes