Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Hvordan har du verifisert kildens informasjon når FBI ikke klarte det selv? FD-1023 er jo et informant-skjema som bare sier hva som ble sagt av en informant i et intervju/samtale, ikke hva som er fakta…

Hvis det er beviset ditt kan jeg også kontakte FBI i morgen, si at Biden har bestukket 20 personer i Norge for 1 mill hver og det vil komme i et FD-1023-skjema, gitt at jeg ber om anonymitet…

6 Likes

Du skjønner ikke. Det er ikke et bevis til en rettsak, men det er nok bevis til at mediene burde tatt tak i saken og undersøkt nærmere. Derfor så hadde demokratene en sak i pipelinen og smalt den ut akkurat når disse “indisiene” dukket opp. Og ikke for siste gang. Dette kommer de til å gjøre igjen. Det pågår jo en korrupsjonsetterforskning mot Biden familien nå.

Var det et problem at Steele dossier var oppdiktet informasjon når det kom info om Trump der? Nei. Dette er ikke oppdiktet, men basert på en informant i ukrainske myndigheter (mener jeg det var).

Selvsagt skal seriøse medier ta tak i saken. Men det gjør de jo ikke når målet er en demokrat de vil beskytte.

5 Likes

Jeg synes nå Taliban er hakket verre enn Lan.

4 Likes

Tali-Lan og Tali-ban, den ene holdt tak i Oslo og skapte søppelkaos, trafikk-kaos, enorme budsjettoverskridelser og mye mer idiologi og virkelighetsfjernhet i Norge, den andre holder tak i et land vi har rævkjørt ganske lenge på en måte vi ikke liker og sprer ideologi og religion vi ikke ønsker.

Jeg bryr meg mest om det som skjer på hjemmebane, men folk får bestemme selv hvor de bryr seg. Er så mye å bry seg om.

4 Likes

Tenker du på Veireno som fikk kontrakt i september 2015 med dette byrådet?

4. april 2014 – 21. oktober 2015

  • Stian Berger Røsland (H) - Byrådsleder
  • Hallstein Bjercke (V) - Kultur og næring/nestleder
  • Eirik Lae Solberg (H) - Finans
  • Bård Folke Fredriksen (H) - Byutvikling
  • Anniken Hauglie (H) - Kunnskap og utdanning
  • Aud Kvalbein (KrF) - Eldre
  • Øystein Eriksen Søreide (H) - Helse og sosiale tjenester
  • Guri Melby (V) - Miljø og samferdsel
2 Likes

Dette handler jo om søppelet som ble kastet for lengst. Men et lite appendix; Veireno-sjefen fikk fengselsstraff for brudd på arbeidsmiljøloven, og kommunen overtok søppelhåndteringen under byråd Berg. Hva skjedde da man oppdaget flere hundre lovbrudd i kommunal regi på den samme lovgivningen?
:roll_eyes:

6 Likes

Jeg bare synes det var litt kostelig å beskylde Lan for søppelkaoset som ble skapt av høyre-byrådet. At Lan ikke klarte å rydde opp, vel da var hun ca like udugelige som høyre-byrådet som skapte situasjonen.

2 Likes

Ja, alt er Lan Marie sin feil fordi hun frontet MDG, sugde i jobben sin og har spredd ideologisk piss i byen som har gjort den mye verre å bo i for de fattige, og litt bedre for de rike med bolig i byen allerede. Jeg klager ikke på vegne av meg selv her, jeg har fått en utrolig verdiøkning på boligen og lever fett med de andre som har mye til overs i Oslo nå. Med god tilgang på luksus. Snakker på vegne av de som må kjøre bil, de som ikke har så god råd, de som prøver å drive butikker, de som det er flest av. Totalt sett vil det slå tilbake på meg også fordi mangfoldet av butikker blir borte og det blir vanskelig å bo utenfor byen og jobbe i byen framover. Alt hun tar i blir til gråstein, også folket. Storgata er verre enn noen gang, en fin oppvekker for de som vil se hvordan det går med de som har det verst i byen. Har gått fra 5-10 knarkere for 5 år siden til 40-60 nå. Ikke spesielt koselig å møte dem i kollektivtrafikken når de lukter en blanding mellom oppkast, fyll og røyk, kjefter på de rundt og skremmer halve bussen med trussler og paranoia. Har bare blitt drapstruet et par ganger personlig på trikken, så går greit da. Ser det mest som et symptom på feilslått politikk.

2 Likes

Det er til dels forskjellige saker, og ikke enten-eller. Man kan fint mene H fucka opp (det gjorde de) og at Oslo kommune med Lan som ansvarlig OGSÅ fucka opp, på ett annet området.

Spørsmålet er om det betyr noe som helst at man er ansvarlig for at kommunen konstant bryter loven, eller om man som folkevalgt politiker aldri kan holdes ansvarlig for noe som helst for man er jo bare folkevalgt?

I Norge er vi eksperter på å pulverisere ansvar. Stoltenberg tar ansvar ved å bli sittende, samme gjelder alle med ansvar for problemer med veibygging eller broer, misbruk av kommunale midler, byggeprosjekter som koster enormt mer enn antatt både i tid og penger, og egentlig alt annet.

Samme vil nok skje når PST får ferdigkonkludert om hvem som fucka opp rundt Pride-terrorismen. Blir nok ett fint pulverisert ansvar hvor “rutinene skal skjerpes” og “gjennomgåelsen tas med største alvor” og “beklager hvis noen oppfatter det dithen at vi ikke har oppfulgt våre forpliktelser.” Så kan vi gå videre, det er det beste - så lenge ingen tas, ingen straffes, og ingen faktisk holdes direkte ansvarlig.

Jeg syntes ikke Lan Marie Berg er spesielt ille - jeg ser dette som helt standard i det offentlige Norge. Det betyr ikke at jeg liker henne, jeg syntes hun er komplett udugelig, men det betyr ikke at hun skiller seg fra resten av politikerne i vesentlig grad …

9 Likes

Det jeg liker minst er løgnen. “Vi er her for alle”. I realiteten skor de seg selv og de rike, med en kortsiktighet som får forferdelige konsekvenser for hvermannsen og Oslo/Norge som helhet. De utnytter at bare vi har en stemme, det har ikke røkla. De som virkelig burde stemme etter egen interesse er de lavest i samfunnet-akkurat ikke råd til å gjøre som de vil, men de tar ikke initiativ, har ikke tiden til å følge med og blir bare brukt, og ofte brukt opp. De burde stemt Høyre, da venstresiden lever i sus og dus, boller og brus, og lever av å servere regnestykker som ikke går opp for de fattige. Men går fint for de rike. De som sliter trekkes mot religion, og det er det de serverer. Pragmatisme blir ikke like sexy. “Ja det koster 1300kr for månedskort, og trikk/buss er ofte forsinket” “Du må være på jobb for å åpne butikken sier du?” “Du får sparken om du kommer for sent på jobb?” “Du må ta en tidligere buss for å være helt sikker på å rekke jobb, så din allerede pressede dag blir 30 min ekstra brukt på å være sikker?” “Det koster 5000kr i måneden bare i bom for å kjøre bil til jobb?” “Pengene går til å redde planeten fordi vi får ny trikk, oi nei, vi gikk visst 5,2mrd over budsjett på et byggeprosjekt Lan Marie var ansvarlig for, så alt som skulle vært brukt på å gjøre byen grønn ble visst brukt opp der for de neste 40 årene <3” “Men takk for de 5000 ekstra i skatt <3”

6 Likes

Har heller ikke noe spesielt mot Lan Marie Berg. Men noen ganger blir det FOR stor avstand mellom idealisme og realisme.

For å ta en liten bagatell; Berg steinsatte Olav V gate i Oslo til en “miljøgate” i steinlandet Norge - med stein skipet fra India og med flotte gigantbenker i tropisk tre - de siste er vel byttet ut nå.

Bergs noe spinkle forsvar for miljøaspektet var at anleggsmaskinene hadde gått på strøm.

8 Likes

Og sånne ting som det bør ikke skyves under teppet, fordi det gjennomsyrer hele miljøkampen fra grunnen til toppen. Atomkraft har vært og er eneste overgangsløsning som fungerer. Og miljøbevegelsen har jobbet med nebb og klør MOT atomkraft siste 20 år. Det er helt sinnsykt, om man skal ta deres tro på alvor for hva som skjer hvis man ikke løser klimakrisen. Jeg sier ikke at de nødvendigvis har rett, men hvis de har det burde man kastet seg over atomkraft og bygd ut massivt så raskt som overhodet mulig i hele Europa. I stedet har de sloss mot det, også her i Norge.

Det er hovedgrunnen til at jeg ikke kan se meg som en miljøaktivist/klimaaktivist, selv om jeg har gjort mitt for å få atomkraft fram i Norge. De andre i den gruppen er så langt ute på jordet at de ødelegger i stedet for å skape. Vi må ha energieffektive løsninger. Altså at man skaper energi. Vindmøller er så energikrevende å bygge at de må kjempe i lang tid for å i det hele tatt være verdt å bygge. Så får man håpe at de ikke blir ødelagt, for da er de et tapsprosjekt energimessig.

Er dette “Grønt”?

Eller er dette grønt?

Ingen av delene er grønt, men det er det beste vi har nå og en stund fram i tid. Dropp ideologi og få til en løsning som fungerer sier jeg.

Så har du Greenpeace:

Bellona også, gjør alt de kan for å hindre atomkraftutbygging.

Så har vi Frankrike, som har vært et foregangsland og også tatt store økonomiske initiativ til videreutvikling og nye teknologier:

Og vind/renewables i UK:

image

Bare for å gi litt perspektiv på areal-kravene :stuck_out_tongue:

image

8 Likes

Er det noen her som har fulgt tysk politkk nøye og som vet hvorfor AfD tar innpå i det siste?

Jeg har ikke fulgt det nøye.

Min tolkning rent overfladisk er at det skyldes en dårlig styrt regjering, som skal bannlyse olje, gass, og atomkraftverk og satse på “grønne” løsninger, masse lekkasjer om hvor uenige de er internt i regjeringen så alle partiene kan få markert seg politisk i henhold til hva de “egentlig” står for, innvandringsmotstand (logisk nok har de økning i asylsøknader for tiden).

Leser ikke tysk så blir veldig overfladisk.

2 Likes
2 Likes

How it works: The government justifies this move as a tool specifically under the “Keeper of the Seals” justice bill. It’s designed to snag images and audio of those believed to be linked to terrorism, organized crime, or delinquency.

Tre sider av samme sak, da er det greit, terrorlover bør gjelde sånne avskum og menneskerettighetene bør settes til side for terrorister, mafia, og tenåringer ! :slight_smile:

1 Like

Spurte en tysker på jobb. Det var mest populisme som øker pga. misnøye med stigende priser osv. Proteststemmer

3 Likes

Over til lokale forhold og kunsten “klemme vann ut av gråstein”
SV har satt sin finger på revidert nasjonalbudsjett…

Gjelder dette de casene hvor aksjene er delt i en A-aksje med stemmerett og B-aksjer uten stemmerett, også sitter faren/moren igjen med A-aksjen og barna i utlandet med B-aksjene? :stuck_out_tongue:

3 Likes

Høres veldig sånn ut :wink:

1 Like