Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Genialt ordlagt, kunne ikke skrevet det bedre :rofl::+1:

1 Like

Ikke så mange som er enig i at noe med Mdg,s politikk er bærekraftig, eller i nærheten av noe som kan tolkes som realistisk, men folk er forskjellige, meningene likeså :blush::+1:

3 Likes

lol.

2 Likes

En ting er iallfall sikkert ; politikken som har vært ført siste 100 år har vært veldig langt unna å være bærekraftig.
Det må store endringer til

5 Likes

Hunter på besøk?

1 Like

Nope. Ordet ble brukt av spillere i starcraft før det. Gjerne i forbindelse med zergling rush.

Kekekek er det sørkoreanere skriver for latterlyd istedenfor hehehe, men oversatt til våre bokstaver, ble jeg forklart.

Bodde med en pro-gamer som student, han spilte og vant på de største turneringene i verden og dro inn masse premier.

3 Likes

Ikke akkurat en politisk dildo of consequence arrives unlubed,
men likevel en interessant bi effekt av politisk platform “ta rotta på de fæle rikingene”

image

2 Likes

Naniwa? :smiley:
image

Grei forklaring her: Top Kek - Meaning, Origin and Usage - English-Grammar-Lessons.com

Nesten komisk å se hvordan partiet Rødt bagatelliserer Moxnes sitt tyveri.

Hvordan tror dere dette partiet og ikke minst Moxnes selv ville reagert i media dersom det var f.eks. Sylvi Listhaug som ble tatt for et slikt tyveri?

10 Likes

Det er tross alt godt å se at også i partiet Rødt finnes en gryende raushet og toleranse overfor mennesker som har trådt feil,
En dag I en fjern framtid kan det jo tenkes at denne nyoppdagede rausheten også vil omfatte falne folk utover de som inngår i partiets medlemskartotek.

5 Likes

Vil si at det garantert hadde blitt offentlig gapestokk av episke dimensjoner!
Hykleri er ikke nytt innen politikken, likesom narsissister og psykopater.

2 Likes

Jeg tror neppe høyresiden hadde omtalt frp og høyre som partiet til hjerneløse kjeltringer etter en slik handling. En trenger ikke å forholde seg slik til politikken bare fordi en har sett amerikanere gjøre det.

De mest fundamentale dobbelt-moralistene finnes alltid på venstresiden, og jo lenger til venstre jo værre som typisk er.

Det ligger på mange måter i politikken deres sin natur da de gjerne fremstiller seg som den “gode” siden i politikken.

Edit: Det blir litt som å snyte på skatten. Det er like ulovlig juridisk uavhengig av politisk ståsted. Men moralsk sett så kommer her en venstre-ekstremist et hakk dårligere ut enn en Frp-politiker. Venstre-ekstremisten ivrer tross alt for å ha høye skatter, mens Frp polikeren er fundamentalt i mot det.

Eller som da jeg for noen år siden, noe forundret, så Kristin Halvorsen fare rundt i taxfree’en på Gardermoen for å maxe ut kvoten sin. Rett etter at SV hadde foreslått og argumentert hardt for å kutte hele ordningen… Altså hun var jo i sin fulle rett, men for meg så det ganske snodig ut.

1 Like

Nei, vi ønsker oss ikke Trump tilstander her. Men poenget er at en som er leder for det partiet som i størst grad beskylder andre for å snylte på fellesskapet fordi de betaler for lite skatt av sine verdier, ikke selv bør gå foran med et dårlig eksempel og rett og slett stjele. For en butikk er da vel en del av fellesskapet? Og når denne butikken ikke får inntekt av en slik stjålet vare, blir det mindre skatt av fortjeneste inn til fellesskapet.
At partiet likevel slår ring rundt sin leder, så signaliserer dette partiet at det han har gjort ikke er så farlig…

8 Likes

Når noen her nå kaster seg ut i politisk analyse og er veldig opptatt av det “å stjele fra fellesskapet”, kan det være grunn til å minne om at Skatteetaten og politiet nå i lengre tid har jobba grundig med den såkalte pendlerboligsaken.

Her dreier det seg både om fem- og sekssifra beløp på bekostning av samfunnets felleskasse. Nærmest alle partier er godt representert blant “tyvene”.

Minnes jeg ikke helt galt, sto daværende leder i KrF og en av de to daværende nestlederne i AP for de mest kreative finansakrobatiske øvelsene.

Rødt sin leder har falt djupt etter stuntet på Gardermoen, men i mine øyne er det karakteristikken “It’s not the crime but the cover-up” som er mest treffende.

Så lar jeg forsøk på politisk analyse ligge.

10 Likes

Det er endel vedlikehold hvor noen glemmer å tenke samfunnsøkonomi. Her var det heldigvis noen som forstod at det var gjort en tabbe og fikk gjort endringer.

I Oslo, så stenger de gjerne Oslo S i ukesvis på sommeren. Det må koste helt enormt for samfunnet, men tviler på at de kjører tre skift for det…

Så, kort sagt, når man vedlikeholder samfunnskritisk infrastruktur, hva med å tenke samfunnsøkonomi, ikke bare prosjektkostnader?

1 Like

Hva tror du er samfunnsøkonomisk best?

  • Stenge veier i ferietid?
  • Stenge veier når alle jobber?

For min del tror jeg det er klart bedre å gjøre det i ferietiden.

Så kan man argumentere for at hvis de feilberegner effekten på trafikken er det bedre å gjøre det kun som nattarbeid så det går utover færre.

Utvik, som nærma seg to timar i køen på E6, stussar over at hovudvegen mellom Austlandet, Møre og Romsdal og Trøndelag blir asfaltert midt i turistsesongen.

Han synest det er kjedeleg å måtte stå i kø så lenge, men strekar under at dei lir ingen nød.

– Vi er irriterte for å seie det sånn. Det er rart at det er asfaltarbeid her midt i turistsesongen, i staden for på natta eller i september til dømes, seier han.

Jeg reagerte mest på denne “eller i september.” Dvs, turistsesongen skal være uten asfaltering. Er normalt optimalt tidspunkt å utføre jobb på.

5 Likes

Stenge veier på natta i ferietid og betale ekstra for å betale folk for å jobbe natt. Det var det de endte med å gjøre her.

For Oslo S sin del, så vil det være billigere å kjøre tre skift i to uker en ett skift i 6 uker.

3 Likes

Både Moxnes og Rødt har forstørret saken noe voldsomt med alle sine dårlige bortforklaringer.
Moxnes har vel fortsatt til gode å innrømme at han bevist stjal brillene i butikken.
Og når fungerende partileder først kaller det en “dustete tullesak” og presterer etter å ha sett videoen: “kan ikke se at det er noe her som strider med det Bjørnar har forklart” så lurer man vel på hvor virkelighetsfjern det går an å bli.

Så selv om beløpet er relativt beskjedent har Moxnes sine bortforklaringer og Rødt sine forsøk på å bagatellisere handling og cover up vært en gavepakke til alle som liker å se Rødt kave seg ned i gjørma for egen maskin ja.
Når moral normalt er deres politisk sterkeste våpen blir jo det hele ekstra ille for de.

13 Likes