Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

På videoen ser man at Simensen går bakover og vekk fra politimannen idet politimannen legger ham i bakken. Deretter vrir Simensen seg under politimannen mens politimannen slår ham.

Si gjerne hvordan du mener videoen viser at politimannen var i livsfare.

2 Likes

Ser da ut som politiet ikke kan gjøre hva de vil uten å bli dømt?

https://www.nrk.no/sorlandet/politimann-domt-for-vold-mot-qadar-24-_-ble-aldri-tatt-ut-av-tjeneste-1.15382050

Fikk det ikke med meg, men politimannen i saken her fikk altså bot for sletting av bevis. Jeg må jo si at jeg synes dette kanskje er det drøyeste. Hvorfor basically minstestraffen for noe sånt?

2 Likes

Relevant.

4 Likes

Et godt spørsmål, som viser absurditeten. Politiet sletter bevis som kunne opplyst oss, men den handlingen kommer politimannen til gode.

2 Likes

Ja, og politiet skal resolutt sette dem ut av spill uansett grunn.

1 Like

Skal ikke si det for sikkert, men baserte det på alle som kastet seg inn i basketaket på slutten.

Politiet hadde svært god grunn til å anta at han var bevæpnet. Og det viste det seg jo også at han var…

IMG_9237

Hvem skulle trodd, når man leser i media er dommedag på vei men fakta fra nasa viser at ismengden vokser. Hmmz

3 Likes

Våpnene var sikkert plantet. Kan man stole på et politi som sletter bevis og lyver i rapporter? :smiling_imp:

1 Like

Har du lest saken?

Tidligere i retten viste tiltales forsvarer frem både en kniv og batong som Simensen erkjenner at tilhører ham. Simensen har forklart at han ikke brukte våpnene denne kvelden, og at kniven er et samleobjekt.

Han forteller at Simensen til slutt pekte på ham.

– Han stirret meg rett i øynene og tok tommelen over strupen, forklarte vekteren og demonstrerte for retten med en håndbevegelse.

Grei context å ta med seg?

3 Likes

Tror du Simensen går bakover fordi politimannen hadde beordret han til det, eller kan det tenkes at han ved å gå bakover trosser politimannens ordre?

Det er heller ingenting reglementet som sier at en politimann må være i livsfare for å kunne utøve vold under en pågripelse. Og når det eskalerer til slag så slår man så hardt man klarer for å best mulig kunne oppnå den ønskede effekt. Man slår ikke for å erte eller terge. Dette er helt iht. håndboka.

3 Likes

Når jeg så kniven i den andre tråden lurte jeg på (som counter-strike spiller), hvem som kan finne på å gå med en slik kniv på byen.

Svaret er en som har blitt pågrepet av et dusin politimenn tre ganger, sist gang av 16 betjenter med taktisk utstyr. Uten å ta stilling til saken gir det et annet inntrykk av den fornærmende enn PTSD uttalelsene han har gitt media.

3 Likes

Ismengden øker pga. at nedbøren over Arktis øker. Det er ikke det samme som at temperaturen ikke stiger. Økt temperatur fører som kjent til mer nedbør; her i form av snø.

1 Like

Han påsto jo selv at han ikke går med kniv på byen, og i dette tilfellet også batong. De lå i følge han ved en forglemmelse i jakka, siden dette var en stor vinterjakke med mange lommer. Så det du sier om hans uttalelser om PTSD her stemmer ikke, med mindre han lyver om å ikke gå med kniv og batong på byen.

Ja, den var flåsete og var ment å provosere. Derfor :smiling_imp:

Men; kan man stole på et politi som sletter bevis og lyver i rapporter?
Isåfall - hvorfor?

Har det stått noe om tiltale og straffeutmålingen for gutta boys med kniv på byen og tøffe i tryne?

Håper hovedmannen får stenge straffer. Drøye kniver og batong! Pluss vold mot politiet bør det også slås hardt ned på! I tillegg til drapstruslene…

Han burde bli bura inne i lang tid, men jeg har mine tvil. Det er jo så “synd” på han… :man_facepalming:

1 Like

Mulig jeg husker feil, men mener de ikke kunne lage tiltale fordi politifolkene hadde tuklet med bevisene og løyet i rapporten.

Drapstrusler og kniv burde det vel vært straff for.

Jeg synes også 12k i bot for å slette bevis er latterlig lavt. Det tenker jeg burde straffes hardere.

2 Likes

Politiforum har skrevet litt mer om han som fikk bank. Pågrepet 3 ganger. Sistgang av 16 bevæpnede politifolk.

Media har bommet totalt når de har latt han spille offerkortet.

6 Likes

Så når politimannen sier han var redd, så er det sannsynlig at det stemmer. Han visste hvem det var og var klar over at fyren var farlig?

Synes forresten det er interessant å se at det er uenighet her på forumet som ble reflektert i dommen, som altså ikke var enstemmig. Saken er i en gråsone som ikke er så lett å bedømme uten å ha lest alt som har blitt lagt fram i saken. Blir dommen anket? :thinking:

5 Likes

For å gjøre min posisjon klar:

Jeg tviler ikke ett sekund på at Kevin Simensen er en skikkelig bølle. Men fra videoen jeg har sett virker volden fra politiets side å være uberettiget. Det aller verste i denne historien er dog lyvingen og ødeleggelsen av bevis fra politiets side. Dette er helt utilgivelig og bør straffes ekstremt hardt.

Ja Simensen bør straffes for sine drapstrussler.

8 Likes