Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Den mannen/kvinnen som vant, var jo ikke en gang ansiktspen.
Men i dagens sinnsyke politisk korrekte verden så betyr vel ikke sånt noe mer…

1 Like

Dum tabbe. Usikker på om småkriminelle blir raidet av beredskapstroppen.

Fun fact om nwa som populariserte gangster rap, det eneste kriminelle medlemmet var Easy E, og alt han gjorde var å selge marihuana. Ice Cube som var hovedlåtskriver gikk på privatskole og studerte så arkitekturtegning på universitetet, før han gikk tilbake til NWA og fortsatte å bygge den kjente gangsterpersonaen :stuck_out_tongue:

3 Likes

Politiet bruker hk p30 en drittpistol. Men han som skøyt var i beredskapstroppen. De bruker normalt glock men kan bruke andre ting.

Han får ingen straff utover noe administrativt.

1 Like

Privatfly, bil. Så over på sykkel slik at pressen kan ta politisk korrekte bilder.

Minner om politikere som tok på masker rett før de gikk på scenen.

13 Likes

Som vi sa tidligere. Havvind-satsingen er en “fin” måte å lure nordmenn til enda flere utenlandskabler. Akkurat som bestilt:

Ber Statnett utrede havvind-kabler til Europa – E24

7 Likes

Våre politikere har sørget for at vi ikke får lavere strømpriser før resten av Europa også får det.

6 Likes

Men gitt en regjering som hater det private næringslivet og vil ha all verdiskapning ut av landet, er det ikke greit at vi i hvert fall kan tjene litt penger på å eksportere strøm - nå som vi skal legge ned olje og gass? :slight_smile:

1 Like

Veldig hyggelig lesning!
Denne saken må helt til høyesterett slik at politi, kriminelle og den øvrige befolkningen får klare spilleregler fremover.

1 Like

Dommen var solid, ankes kun av RA pga press. Skal tenke ytre venstre som skriker for å fjerne politi skal grine når høyesterett også frifinner.

1 Like

Anken går vel normalt til lagmannsretten først. Dessuten er det spesialenheten som har bedt RA om at saken ankes. Motivet for det kjenner jeg ikke, men vil tro at de vil fjerne enhver tvil om at dommen står seg?

Den går nå til lagmannsretten, ja. Bra den ble anka, dommen i tingretten satte en farlig presedens og var en undergraving av borgerrettighetene.

Det var jo Spesialenheten som førte sak mot politimannen. Jeg håper da virkelig agendaen deres er å få ham dømt. (Men ja, man kan lure noen ganger i Norge.)

1 Like

Problemet er bare hvor pengene kommer fra. Innenlandsprisen på strøm. Volumet de kan selge ut til god pris fra vindkraft er 0 fordi alle rundt har nok av strøm når det blåser. Da er prisen lav.

3 Likes

Ble forøvrig nylig oppmerksom på Spesialenhetens henleggelse av Simensens anmeldelse av politiet for behandlingen han fikk i arresten: Politivold i Kongsberg - Anmeldte politiet: Sak henlagt

I forbindelse med anmeldelsen ba Spesialenheten om å få tilsendt lyd- og bildeopptak fra arresten i Drammen. Av kapasitetsmessige årsaker ble ikke materialet gjennomgått før 3. januar 2023, og da viste det seg at opptakene Sør-Øst politidistrikt hadde sendt ikke omhandlet Simensen - men en av kompisene hans som også ble satt i arresten.

«Opptakene knyttet til Simensen var ikke blitt sikret av politidistriktet, og var dermed på tidspunktet feilen ble oppdaget automatisk slettet i tråd med politiregisterforskriften», skriver Spesialenheten.

Det var jo beleilig for dem. Snakk om bukken som passer havresekken. Jeg tviler sterkt på at politiet ellers har som praksis å be mistenkte sende inn bevis selv i en sak. Man må strekke seg ubehagelig langt for å ha tillit til et system som opererer på den måten.

5 Likes

Hvis du har lest dommen, så støttet den seg godt på avgjørelser i høyesterett. Dommen endret svært lite iforhold til eksisterende presidens. At den er anket er kun pga støy. Svært lite tyder på at lagmansretten kommer til å tolke anderledes.

3 Likes

Det er bra for samfunnet at det kommer en anke, og at man får behandlet den en gang til. Da får folk flest slått seg til ro med at dommen vil være i tråd med lovverket i Norge.

Når det er så mye støy så var det sannsynlig med anke uansett før dommen kom.

6 Likes

Skikkelig vold det er snakk om, eller er det å gripe etter halmstrå? Men selvsagt uheldig at det ikke foreligger video.

“26-åringen har også forklart at en tjenesteperson, etter ankomst i arresten, tok tak i skuldra hvor han hadde veldig vondt og holdt tak i den mens han skjøv ham framfor seg nedover gangen og inn på cella.”

“Spesialenheten poengterer at Simensen har opplyst at han ikke husker så mye fra hva som skjedde i arresten.”

"I sin konklusjon skriver Spesialenheten at de mener at det ikke er holdepunkter for at noen av tjenestepersonene som håndterte Simensen, opptrådte straffbart. De mener også at maktbruken framstår som svært begrenset.

«Maktbruken som er beskrevet av Simensen framstår svært begrenset, og det er ingen opplysninger i verken PO-logg, arrestjournal eller legejournal fra legebesøk både kort tid forut for og etter arrestoppholdet som tilsier at Simensen hadde vesentlige plager som følge av pepperspray», heter det i vedtaket."

1 Like

Tidene med lave strømpriser fra vindkraft er garantert snart forbi. Det bygges ut storstilt industri for å produsere batterier, ammoniakk, hydrogen, og andre kilder som egner seg for å lagre energi i medier og former som bla. skal benyttes i skipsfarten.

Disse industriene betaler mer enn gjerne en fornuftig pris til eierne av vindmøllene for å sikre tilgang til deler av strømmen de trenger.

1 Like

Ser at det nå blir stjålet elsykler til en samlet verdi som er større enn for andelen stjålne biler; det er gledelig å se at folk fra alle lag i samfunnet blir mer miljøbevisste.

3 Likes

Det unike utseendet hans vekker naturlig nok oppmerksomhet, og Odin sier han har opplevd en del negative kommentarer fra nettroll.

Jeg lurer på om dette er første gang jeg virkelig har følt meg truffet av beskrivelsen “nettroll.”

Folk har trakassert meg på gata. Folk elsker å hate alt som er annerledes. Men jeg tenker ikke på det, jeg går bare fordi fremmede som oppfører seg som dyr, forteller han.

Jeg ville ikke sagt noe til han på gata, men en umiddelbar følelse av avsky og hoderisting over hvor dumme og gale folk kan være ville nok vært reaksjonen. Går kanskje under “trakassering” i ett moderne samfunn :slight_smile:

Man lærer så lenge man lever. Fra nå av er jeg en del av gruppen “troll på nett som hater alt som er annerledes” antar jeg :slight_smile:

7 Likes

Det man deler blir det mer av, i VGs øyne har du nå sagt du elsker saken om Odin og vil ha mer av det. Hater hvordan algoritmen fungerer i blant…

3 Likes