Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Nå aner ikke jeg hvem Odin er, men en nærliggende hypotese er at hele vitsen er å fremstå som litt annerledes. Om ingen løfter et eneste øyenbryn, vil hele greia trolig virke helt bortkasta.

6 Likes

Dagbladet ikke VG, men ja du har rett. De har en mer eller mindre fast føljetong av folk som ser annerledes ut eller har sære medisinske symptomer; og grunnen til det er jo selvsagt at folk deler det.

2 Likes

Van Gogh skar av seg øret pga. kjærlighetssorg sies det. Kanskje han i bunn og grunn bare var splitt pine gal, men han hadde i alle fall en god forklaring.

3 Likes

Jeg tenker man kan ikke begrense folk i å uttrykke seg på ekstreme måter innenfor lovlige rammer, men da kan man heller ikke begrense folks rett til å reagere innenfor lovens rammer.

Om noen ønsker å si FUCK YOU til samfunnet gjennom måten de uttrykker seg på så bare smiler jeg og sier FUCK YOU TOO tilbake.

1 Like

Ser på slike ekstremister som i totalt psykisk ubalanse og de burde blitt beskyttet mot seg selv.

En god dokumentar om opptakten til, og hendelsene under og rett etter invasjonen i Ukraina.

1 Like

La oss si han var en fetter/onkel eller lignende, ville du invitert han på middag? Tipper svaret er ja, men kanskje ikke sååå ofte? :sweat_smile:

image

5 Likes

Som sagt, går mot dette her hjemme og:

Noe som forundrer meg litt, er at det virker som det er endel overlapp mellom dem som ivrer for kroppskamera og dem som ellers er veldig skeptiske til overvåking og pro personvern. Men målet helliger muligens middelet…?

1 Like

Tenker du her på alle som ville blitt filmet tilfeldig? Tror kroppskamera ikke skal være på så lenge det ikke er utrykning, så tror det blir begrenset med tilfeldige hendelser som filmes.

Jepp. Vet ikke hvor stor prosentdel av hverdagen til politiet som blir definert som utrykning, men regner det blir veldig mange timer opptak av tilfeldige folk i tilfeldige settinger ja.

Ihvertfall ikke i allergisesongen eller når det er mistanke om forkjølelse.

2 Likes

Som bestilt!

3 Likes

Mulig det blir feil, men poster denne her, så får kloke hoder flytte den til rett tråd.

En veldig fin dokumentar om Hemingway, hans liv og forfatterskap. Som ung gutt fant jeg “Farvel til våpnene” i mine foreldres bokhylle, og jeg ble preget, også av “Mannen og Havet” som stod i samme hylle.

4 Likes

Gabe Newell (CEO i Valve) på besøk i Sognefjorden :smiley:

3 Likes

Nettopp, det tror jeg også at han tenker, og det mener jeg er ignorant av politimannen.

Du kan bli irritabel, aggressiv og voldelig av kokain, særlig når det kombineres med alkohol.

Du kan også få kraftige anfall med panikkangst eller paranoide psykoser (vrangforestillinger om at man er forfulgt).

Høres ut som noe man må ta hensyn til?

1 Like

Det har i hovedsak en oppkvikkende + oppløftende effekt. Den oppkvikkende effekten er litt som om man visker bort effekten fra mange av kveldens alkoholenheter.

politikere stemmer frem utbygging av energikrevende datasenter for tiktok filmsnutter av lekre damer som twerker… :man_facepalming: ,men atomkraft er HELT uaktuellt… :man_shrugging:helt ufatteligt!

https://www.dn.no/teknologi/green-mountain-far-etablere-tiktok-datasenter-i-innlandet-blir-underlagt-sikkerhetsloven/2-1-1487207

5 Likes

Uten atomkraftverk vil alle datasenter flytte utenlands innen tiåret er omme.

4 Likes