Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

På tide disse nye “landsmennene” blir stilt litt krav til når det kommer til språkopplæring…

Hans eierinteresser i Okea, som han var med og grunnla i 2015? har aldri vært grunnlag for habilitetsspørsmål så vidt meg bekjent.

1 Like

Dette er nok ikke «nye landsmenn», men vikarierende helsepersonell innleid av kommuner som sliter med å få faste ansatte. Feks kan det være leger/sykepleiere fra Danmark, Tyskland, Hellas, Spania etc som «sommerjobber» eller reiser inn for turnusjobb via bemanningsbyrå. Kommunene betaler fett.

Er prisen man betaler for å holde liv i lokalsykehus i distriktene hvor ingen ingen ønsket å bosette seg fast.

1 Like

Hva er det Biden som har gjort som kan veies opp mot Abraham-avtalene, NK-besøket, normaliseringsavtalene mellom Kosovo og Serbia, m.m.? Hvem var nøkkelpersonen i oljeavtalen mellom Russland og Saudi Arabia i 2020? Så holdt jo Trump Putin i sjakk ganske greit, og verden var mindre polarisert.

Resonnementet ditt er jo bare personangrep uten noen slags underbygging av faktiske bevis.

Det er ingenting obskurt ved eierskapet, selv om andelen ikke er over 50%. Det er nevnt på hjemmesider og i rapporter. Ca 25% er en anselig posisjon.

Om du skulle trenge aksjemajoritet for å kvalifisere til innsidehandel så uthuler du definisjonen noe voldsomt. Det blir som å si at man ikke kan innsidehandle i Orkla basert på kunnskap om Jotun.

3 Likes

Det er riktig. Men misforståelser og merarbeid pga språk er dessverre heller ikke fraværende innenfor helsetjeneste og forskning i Oslo.
Hvordan det er innenfor andre områder som f.eks. transport-, håndverks-, bygg- og anleggsvirksomheter kjenner jeg ikke til, men har vanskelig for å tro det er noe bedre der.
Vil understreke at det er store individuelle forskjeller, og at det finnes mange dyktige utenlandske medarbeidere i Norge, men arbeidsgiver må ta høyde for, og kompensere for, at risikoen for misforståeler og feil i utgangspunktet er høyere.
Når det er sagt, så er nok utfordringene i Oslo vel så store andre veien, det vil si når det er pasienten/klienten som ikke snakker godt norsk.

Trenger ikke noe større problemer en svenske sykepleiere uten nok opplæring sånn at de ikke finner oksygenet…

1 Like

Apropos oksygen og språk. Ilt er oksygen på dansk…tok meg noen sekunder å skjønne første gang jeg kom borti det (for over 20 år siden).

2 Likes

Eier en politiker mindre enn én prosent av et selskap, må de ikke oppgi nøyaktige eierandel, ifølge reglene. I et børsnotert selskap kan en liten aksjepost likevel være et betydelig beløp.

  • I Equinor, det største selskapet på Oslo Børs, er én prosent av selskapet verdt rundt ni milliarder kroner.

Noen her som gleder seg til den nye Snøhvit-filmen?

1 Like

Alt som har opprinnelse i Disney er nå woke. Vil se Star Wars til de begynner der og. Da er det også slutt.

Mulig hvis man er jente på 12. I år er det kun Ashoka Tano verdt å glede seg til fra Disney spør du meg :sunglasses:

2 Likes

Jeg skal bli interessert i Star Wars igjen hvis de lager film basert på KOTOR fra 2003. Veldig kul- og velegnet historie spør du meg :nerd_face:

“Hennes hud var hvit som…” ehhh jeg mener "Hennes klær var hvite som sneen, hennes lepper var røde som… ehhh…

osv

Jeg synes Clone Wars sesongene og Rebels sesongene (begge animerte dog :flushed:) er best.

2 Likes

Da var han ute :+1:

8 Likes

Jepp, og innrømmer for første gang at han tok brillene (med vilje)?

Beleilig timing, dagen før sykemeldingen går ut.

Er det melanininnholdet i huden hennes som evt. skulle gjøre at man ikke gledet seg? Skjønner med hånda på hjertet ikke hvilken rolle det spiller den ene eller andre veien.

5 Likes

De ble plutselig ganske dyre de brillene.

5 Likes

Lurer på hva utfallet hadde blitt hvis han fra første stund bare hadde stått fram som kleptoman. For tipper det er greia her.

3 Likes