Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Tilhengerene øker i antall og motstanderne blir færre. Vanlige folk gjør ikke som demokratene vil. Bare å mate på med mer av det som ikke virker :laughing:

2 Likes

Poenget er hva dette sier om moralen til tilhengerne… Etter mitt syn er dette en pågående tragedie for USA. At en så stor del av innbyggerne faktisk støtter en slik kandidat som Trump, er ikke til å fatte og begripe.

6 Likes

For de som mangler logisk brist i alle innleggene sine så er det lett å forstå.

4 Likes

Når man konsekvent argumenterer av typen der man påstår som “at solen skinner mens man beviselig står i regnet”, så blir hele diskusjonen nytteløs. Alt negativt om Trump og Republikanerne og alt positivt om Biden og Demokratene er løgn? All mainstream media er løgn, mens alternative nettsteder er sannferdige? Dette blir så ekstremt ensidig at man kun blir frustrert av hele diskusjonen. Når så dette kombineres med en sterk arroganse og påstand om egen ufeilbarlighet og feilfri vurderingsevne takket være en påstått høy IQ, så gjør det ikke saken bedre.

Dette er ikke ment som personangrep, men et uttrykk for hvordan jeg har oppfattet det hele.

9 Likes

Det finnes nesten ikkje moral å spore i usa… men republikanere prøver i det minste å opprette litt, istedenfor å gi full gass utfor stupet slik som demokratene gjør… :roll_eyes:

2 Likes

Nei det er slikt som dette som ødelegger diskusjonen. For det er ingen debattanter som har sagt noe slikt.

Ikke merkelig at du ikke forstår veldig mye når du ikke engang skjønner dette.

2 Likes

To get away with murder er et mye brukt engelsk uttrykk.

Hint, når noen sier til deg at gresset ikke er grønnere på andre siden av gjerdet så snakker de ikke om gresset…

2 Likes

Har sagt det før - du bør ta en vurdering på kildene dine.

5 Likes

Det er naturligvis mye fokus på Trumps usannheter her inne, bare ikke glem at vi i flere år ble bombardert med spinnville Trump-KGB påstander fra demokratene.

Mange bør også ta inn over seg at Trump er et produkt av styret til de etablerte politikerne. Tenk et sekund på hvor elendig jobb de må gjort når befolkningen heller ville ha Trump.

6 Likes

Enda en i rekken av løgner rottefangeren har på repertoaret.

Trump claims inflation is “between 40 and 50 percent” (it’s currently just over 3 percent). He then brags about gas being cheap during a pandemic that crushed the economy, killing demand.

Litt faktasjekk her.

CNN goes through 30 false statements from today’s Trump rally

Potensiell kandidat som VP under Trump?

Bret Baier reads J.D. Vance a list of things he’s said about Donald Trump:

“I’m a never-Trump guy”
“I never liked him”
“Terrible candidate”
“Idiot if you voted for him”
“Might be America’s Hitler”
“Might be a cynical a**hole”
“Cultural Heroin”
“Noxious”
“Reprehensible”

3 Likes

Ja, for det er jo Demokratene som ønsker å benåde alle de som er dømt for stormingen i 2021; ikke sant?

Conservatives love to scare us about crime in “Democrat-run cities,” so we changed the footage to help drive home their point

Vakkert! The first and only “Bring Polio Back President”!

“I will not given one penny to any school that has a vaccine mandate” – Trump, to huge applause

4 Likes

Spot on, og skremmende fra satirikeren her.

John Oliver on Project 2025 and a second Trump term.

Selv alle svarte stemmer på meg; ikke sant?

Everyone’s talking about the Black church in Detroit that was mostly white the day that Trump showed up. But you don’t know the half of it until you see this masterclass

1 Like

Våpendragerne til Trump kjører fortsatt på høygir. “Morsomt” å være vitne til, men ekstremt skremmende om man følger tankegangen ned i kaninhullet.

I was wondering how Mike Lindell was going to respond to Trump undermining his whole agenda by telling people to vote early & w/mail-in ballots. He has cooked up some kind of plan to catch people cheating but I’m not quite sure what it is even after listening to this a few times.

3 Likes

Akkurat her tror jeg det er en nyanse når det kommer til vaksineringen.

Hvis han refererer til tvungen covid-vaksinering for å kunne gå på skolene, så er jeg helt enig med han. Hele vaksineringpolitikken og alt rundt ser bare verre og verre ut desto mer som kommer frem nå.

Snakker han om vaksiner på generelt grunnlag så blir det for dumt.

1 Like

Han refererer til all form for vaksine slik vi kjenner de.

Jeg må i alle fall lete lenge for å finne innlegg fra din side der du innrømmer at noe negativt som er skrevet om Trump er sant.

4 Likes

Jeg har flere ganger sagt mye om alt som er galt med han.

Det er sjelden jeg hører dere si noe bra om han.

So right back at ya

2 Likes

Trump fikk vaksinene laget og godkjent i rekordfart :rofl: Faktisk raskere enn noen i historien :joy:.

Han var for vaksinen. Mot tvang. Og mot nedstengning.

1 Like

Amerikanerne får velge. Hvis de vil ha en gangster,så er det opp til dem. Hvis de bare må ha det Trump sirkuset i fire år til med opsjon på ny storming av capitol mot tampen. Værsogod. Verden er crazy.

3 Likes

Det er egentlig ikke så mye å diskutere. Trump fikser valget enkelt. Sleepy-Joe får sin etterlengtede pensjon.