Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

image

3 Likes

“Vi” som i vi hjernevaskede?

Det er ikke det han står for for normale folk.

Biden har ikke jobbet så mye. Han blir puppeteert. Åpenbart for alle nå.

2 Likes

Se for deg samme diskusjon i VG for 1 uke siden….
Media er som en sildestim, snur synkront når ting kaskaderes nedover i systemet.

3 Likes

Det er forskjell på å vurdere noen basert på grad av kognitiv svekkelse og basert på deres meninger og personlighet. Virker som «dere» mener alle «oss» synes Biden er perfekt, noe jeg opplever som en ganske upresis tolkning. Jeg tror mange ønsker seg en bedre skikket kandidat. At vi foretrekker Biden med hans støtteapparat foran Trump, i valget mellom to håpløse kandidater, tror jeg er mer riktig.

10 Likes

Alle forsøk på balansert og opplyst debatt om Biden og Trump siste året har blitt møtt med dette hjernevaskede og splittende pratet som over. Så om det skulle snike seg inn en generalisering her og der så er det jo bare fordi den ene siden har valgt å ta debatten i den retningen ikke sant

Om igjen og om igjen. Never ending.

Men jeg har hatt rett i det meste. Det visste jeg hele tiden. Aldri vært i tvil at Trump vil vinne i et rettferdig valg.

6 Likes

Igjen, en stemme på Biden er en stemme på hvem? Ikke Biden hvertfall …

Jeg har også alltid ment at om Trump hadde vært president og ikke Biden, så hadde aldri Putin gått inn i Ukraina.
Det tror jeg vi kan fint fastslå som fakta.
Biden oser svakhet, helt siden han inntok det hvite hus. Trump derimot.

5 Likes

Putin var allerede i Ukraina mens Donald var president…

Mye tyder vel heller på at Putin ville fått fritt leide av Donald til å ta resten av Ukraina, som en slags takk for sist til Zelensky for at han ikke konstruerte opp dritt om Hunter Biden.

5 Likes

Det var aldri behov for å oppkonstruere dritt om Hunter Biden. Det var bare å ikke hemligholde det.

Dette illustrerer godt hvor forskjellige folk er. At personer ser på Trump som en “sterk” leder er helt fjernt for meg. I min verden er det å ha behov for å dominere andre og vise at man er den sterkeste, det tydeligste tegne på at man er alt annet enn “sterk”, da man er ekstremt avhengig av hva andre synes om en for å føle seg bra. Personer som er sterke og har det bra med seg selv har ikke behov for dette. Å ha behov for å fremstå sterk blir derfor som å fortelle resten av verden at man egentlig bare er ekstremt usikker og må overkompensere.
Jeg er helt enig i at Biden ikke fremstår som sterk, men det synes jeg ingen av kandidatene gjør. Synes også det bør være andre adjektiver og kvaliteter som avgjør hvem som er skikket som ledere enn hvorvidt de utviser styrke.

9 Likes

Da han her sa at grunnen til at det ikke var vits å tiltale Biden for dokumentsaken var at Biden er dement ble han latterliggjort.

Han fortjener en beklagelse.

https://x.com/nypost/status/1807113215488225312?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA

1 Like

Siden valget står mest sannsynlig på enten Biden eller Trump, så er sistnevnte en bedre kandidat er det jeg mener.
Ønsker gjerne at RFK vinner da han er mer folkelig, men når han stiller som independent så antar jeg at sjansene hans for å vinne er svake.

Anbefales :point_up:

3 Likes

Er dette dagens «konspirasjonsteori»? Dere som er så glade å slenge det ordet mot politiske motstandere.

Din antagelse er hypotetisk og har ikke noe rot i virkeligheten.

Det som forøvrig har rot i virkeligheten er at Russland invaderte Ukraina først under Obama, også deretter eskalerte invasjonen under Biden.

4 Likes

Det er jo egentlig helt unødvendig å lese både hva du og Hayen påstår om hva Trumps sier, hva han står for og hvordan han opptrer for å danne oss et inntrykk av hva slags person han egentlig er.
Det er jo bare å se og høre opptak av hans opptredener og møter.

6 Likes

Ingen har mer lyst enn meg til at at alle skal se debatten selv. Bedre det enn å stole på klippene som MSM lar deg se i hvertfall.

2 Likes

Nyheter fra 21. juni 2024, og det omhandler såkalt “cheap fakes”, dvs konspirasjonsteorier og høyrevridd propaganda som brer om seg, og ansvarlig media må slå ned på, enten i etterrettelig media, eller via faktasjekkere og tenketanker, frihetens fyrtårn.

Når man ser hvor effektive, og farlige, såkalt "cheap fakes er (Any misinformation that seems to reinforce or resonate perceptions or dominant narratives, …, is very effective) og hvem som propagerer de (right -leaning outlets around the world) så må man jo spørre seg om fakta-sjekkerne og tenke-tankene har nok myndighet. Dette er uendelig viktig å komme til livs de som propagerer slike farlig narrativer.

Hva hjelper det om feks faktisk.no og lignende institusjoner av frihetens fyrtårn påpeker såkalte “cheap fakes”, i dette tilfelle bekymringer om at Joe Biden er “mentally and physically infit for office”, hvis man ikke har noen sanksjonsmidler. Da bare fortsetter jo den uendelige strømmen av høyrevridd propaganda.

Her er en ide; faktisk.no og PST bør samarbeide tettere, og faktasjekkerne bør få utvidede fullmakter.
Hva med noen “social credit scores”? Som kan få innvirkning på feks pensjon, sperre bankkontoer eller lignende. Da snakker vi!
Og kommer “cheap fakes”, konspirasjonsteorier og generelt dårlige mennesker til livs.

5 Likes

Synes det er greit å ta et lite eksempel her fra norges mest leste avis, VG. Denne menings-artikkelen av Per Olav Ødegård ble sluppet rett etter debatten. Han skriver følgende:

Hvis han blir valgt lovet Trump å avslutte krigen i Ukraina allerede før han blir innsatt som president. Hvordan det kan skje sa han ingenting om.

Men han nevner på ingen måte at følgende ble diskutert under debatten:

På spørsmål om utenriks gjentok Trump to av sine hovedpoenger fra valgkampen, da han blir bedt om å avklare om han vil godta et fredsforslag fra Russland-president Vladimir Putin som innebærer at Russland beholder okkupert område:

– Nei, det er ikke akseptabelt. Men dette er en krig som aldri ville ha startet under meg. Putin respekterer ikke denne svake presidenten, og så sjansen til å oppfylle sin drøm, og det ville han aldri ha turt om jeg var president. Faktum er at jeg kan skape fred mellom Putin og Zelenskyj så snart jeg blir valgt, sa Trump.

Er ikke det utrolig merkelig å unnlate å nevne noe så essensielt?

4 Likes

Det jeg synes er både fascinerende, og skremmende, er hvordan media har klart å “gaslighte” folk i over 4 år. Husk at denne debattene er Joe Bidens første “test uten hjelpemidler”, ever.

Og du kan være sikker på at denne debatten aldri hadde skjedd om det ikke hadde vært for at voksfiguren Joe Biden hadde smeltet så mye, og pappfiguren Joe Biden hadde gått så mye i oppløsning, at det til slutt ble umulig å frakte han rundt, og ingen konservering eller maling kunne pynte troverdig på forfallet.

Det hadde vært null problemer med å forklare hvorfor det aldri ble noen debatt i 2024, om pappfiguren hadde vært intakt; “orange man bad”. Alle hadde skjønt hvorfor det i så fall hadde blitt sånn.

At det er en rekordtidlig debatt er dessuten en mulighet til å ha nok tid til å finne en erstatter for Joe Biden, og lage noen nye planer.

3 Likes

Dette kommer. Kanada er allerede gott igang og har jo Kina som insperation.
WEF lobber jo også mye før dette.

Ett problem er jo hvem som bestemmer hva som er “høyrekstrem propaganda”. Skal du bestemme det? WEF? Eller jeg?
Problemet i USA er ikke bara att Biden oppenbart ikke er i skikk før jobben. Motkandidaten er ikke mye bedre han heller. En pratkvarn som sier en masse merklige ting. Men at påtale dette kanskje også er “høyreekstrem propaganda”. Eller vensterekstrem?

Problemet er ikke propagandan. Problemet er kandidatene. Hadde man hatt riktigt, friskt folk som presidentkanidater så hadde det varit mye vanskligere at lage en masse tull. Nå trenger man ikke å finne på galenskaper om kandidatene, det gjøre de selve mye mer raskt og effektivt.

2 Likes


image

1 Like

BREAKING: The decision has been made that Biden will not seek reelection, according to Bill O’Reilly.

O’Reilly says the White House doesn’t yet know how or when to make the announcement.

Da er vel biden ferdig.

5 Likes