Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Denne tråden kunne ha blitt skikkelig interessant å følge med på, men den drukner fullstendig i uinteressante innlegg fra folk som ikke har mer å bidra med enn det de leser i sine ekkokammere på ene eller andre siden.

6 Likes

Er da noe i det han sier fra det innlegget du refererer til.

Har du noen gang hørt Kamela prate?

Er vel en konspirasjonsteori at hun ble VP pga hudfarge/kjønn.

Bra strategisk valg av Biden og co, de sanket nok mye stemmer pga det valget.

2 Likes

Sikkert, men akkurat det argumentet er fryktelig enkelt å snu på. Valget av Biden og Trump som kandidater i 2020 (og mest sannsynlig i 2024) er også strategisk og dreier seg om at de er hvite menn. Hvis Demokratene hadde satt Harris som presidentkandidat i år så ville de tape stort, akkurat som Republikanerne vil gjøre det hvis de velger Haley som presidentkandidat. Altså blir “hvit mann” på presidentposten et strategisk valg og da er det naturlige strategiske valget for visepresident en kvinne, gjerne ikke-hvit, for å raske til seg noen ekstra stemmer, fra dem som sliter med å føle seg representert av en eldre hvit mann.

4 Likes

Eneste ekkokammeret eg hører til i er her. Faktisk det eneste stedet online eg skriver noe som helst. Min stemme er derav med å gjøre det til mindre ekko. Selv om mye eg skriver kan være drøyt eller dumt så er det noe dere ikkje hører hver dag. Det går jo an å være takknemlig for det, men… :man_shrugging:

Men det er greit, skal holde så godt igjen som eg klarer, å prøve å la dere voksne få prate i fred…

Lover ingenting, men skal forsøke.

2 Likes

Jeg tror den tankegangen er risikabel, fordi man forutsetter at svakheten ikke utnyttes. Som for eksempel Kina som tvang Norge til å skrive under en “normaliseringsavtale” etter at vi hadde havnet i “fryseboksen”. Samtidig sikret Norge at Kina fikk observatørstatus i Arktisk Råd. Kina skjønner nå at Norge kan man dytte rundt som den svakeste gutten i skolegården.

Min konklusjon er at vi nordmenn står veldig hardt på prinsippene våre, så lenge det ikke koster oss noe.

Forøvrig så mener forsvarskommisjonen fra 2023 at forsvarsevnen ikke er god nok.

3 Likes

Apropos sitatfusk! Her er et som hevdes å være et sitat, men ikke er det :rofl: :

7 Likes
3 Likes

Skikkelig klasse og et beundringsverdig intellekt hele veien gjennom klippet. Akkurat sånn som vi liker det.

[image]

1 Like

Skal man lytte til de som var rundt han, eller er det en nothingburger, som ingenting å se her, bare gå videre folkens?

Er dette noe vedkommende bare har diktet opp eller funnet på? Er det der vi er?

image

8 Likes

Er det ikke underbart, hvordan den svingdøren aldri slutter å rotere…

image

Den klassiske logikken er som alltid enestående. Den kognitive kapasiteten bekreftes ord for ord.

image

Fint om du samler opp i ett innlegg @Floppen .

3 Likes

Biden er dement å skulle vel strengt tatt kastet inn håndkleet for lenge siden i denne president kampen. Men holder en knapp på Kennedy som kan overraskende stikke av med seieren…

-Nearly two-thirds of voters in the poll said the country “needs another choice” this year if Biden and Trump end up as their parties’ respective nominees. And more than half — or 55 percent — said they’d consider an “independent moderate candidate” in that case.

https://thehill.com/homenews/campaign/4421906-trump-beats-biden-with-rfk-jr-on-ballot-poll/

5 Likes

Ja, Kennedy kan da vel umulig bli et feil valg.

RFK Jr. says COVID was “targeted” to attack white people and to make Jewish and Asian people more “immune.” He goes on to talk about “genetic differentials between races” and baselessly claims the US is using Ukraine to “collect Russian DNA.”

Han hadde vel passet bedre i det Republikanske partiet?

1 Like

Han passer veldig bra for å trekke nok velgere fra Biden til at Trump vinner, så Republikanerne kommer til å heie på ham.

3 Likes

Her tror jeg Trump rett og slett outsmarter media:

"

BY BILL BARROW

Updated 3:51 PM GMT+1, January 20, 2024

Share

ATLANTA (AP) — Donald Trump used his social media platform Friday to mock Nikki Haley ‘s birth name, the latest example of the former president keying on race and ethnicity to attack people of color, especially his political rivals.

In a post on his Truth Social account, Trump repeatedly referred to Haley, the daughter of immigrants from India, as “Nimbra.” Haley, the former South Carolina governor, was born in Bamberg, South Carolina, as Nimarata Nikki Randhawa. She has always gone by her middle name, “Nikki.” She took the surname “Haley” upon her marriage in 1996.

Trump, himself the son, grandson and twice the husband of immigrants, called Haley “Nimbra” three times in the post and said she “doesn’t have what it takes.”

Mange er lei at alle saker gjøres om til spørsmål om rase og kjønn istedet for politikk og løsninger. Det tjener ikke Nikki Haley (født Nimarata Nikki Randhawa og Sikh foreldre, gift Haley) at velmenende og modige riddere som Bill Barrow står opp og forsvarer offeret og presidentkandidat Nikki Haley.

1 Like

Hun skiftet navnet sitt av samme grunn som han gjør et poeng ut av det.

Og grunnen var?

1 Like