Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Biden vil ikke, må ikke, og bare kan ikke bli USA’s neste president.
Helt ufattelig at dette har gått så langt.

NÅ MÅ noen voksne snart våkne!

Edit: Biden er fremdeles 100% overbevist om at han slår Trump og også er den eneste som kan gjøre det. Hvor i all verden får han dette fra?

7 Likes

Biden har alltid vært et rotehue på sånt.

Ja, enig. Han står godt i seansen. Noen spørsmål kunne han kanskje svart mer direkte på, men han er jevnt over tydelig, direkte og reflektert.

Det hjelper trolig ikke særlig, for innpakningen er stiv, og krøll på tunga med å introdusere zelensky som putin og co Kamala som vp Trump vil få ca all spalteplass. Det er fullt forståelig. Det letes etter feil nå. Biden får ikke slingringsmonn til rot.

Så er jo saken at Donald roter mye mer, men det er det endel på denne tråden som åpenbart ikke evner å se.

2 Likes

Biden kommer med detaljerte svar som Trump bare kunne drømt om.
Biden roter litt av og til , men gjennomfører en bra pressekonferanse.
Det der er ikke demens , men alderdom.

3 Likes

Paraphrased: “Earlier you referred to Kamala Harris as ‘vice president Trump’. Right now Trump is making fun of you. What do you have to say to this blunder?”

Biden: “Listen to him” ???

Wtf??? Hva slags svar var det på det siste spørsmålet?

80% av hva han sier er jo bare tøv…

1 Like

Donald er stabilt på 100%.

1 Like

Selv nrk sier det er krise nå.

Personlig mener jeg vi er på plag en syk mann som burde fått pleie stadiet.

1 Like

Sagt det i over fire år, det har vært en lang og slitsom “told you so” :joy:

2 Likes

What?! Eg tror vi må begynne å stille litt spørsmål om din tilregnlighet nå, deg og mange mange flere :joy: der er så over the top at det er nesten ikkje mulig :joy:

Skulle tro dere var roboter hele gjengen @Hayen @Stifen

2 Likes

Kom gjerne med eksempler på der Trump kommer med detaljerte svar om sin politkk der han ikke lyger. Lykke til.

3 Likes

transkript er

Reporteren sa “Earlier you misspoke in your open you referred to vice president Harris as vice president Trump. Right now Donald Trump is using that to mock your age and your memory. How do you combat that criticism from tonight”

Svar “listen to him”

Bidens kommentar var et stikk til Trump

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Du har rett i en ting. Det er faktisk noe Trump ville sagt.
Når jeg diskuterer med personer med mangelfullt utviklede sjelsevner , så prøver jeg å forholde meg til og bruke fakta. Hva tilbyr du diskusjonen ?

Nedre aldersgrense for å bli president i US er 35 år. Det er klart de burde hatt en øvre og. (65ish?)

Mitt utgangspunkt er som følgende.
Biden burde gitt seg etter 1 periode. Han viser klare tegn til alderdom.
Sålenge motparten er Trump , så er Biden 100% å foretrekke.
Om motstanderen hadde vært Nikki Haley , så hadde jeg ikke brydd meg om hvem som vant.

7 Likes

Burde ditt og burde datt. Problemet med å leve i en drømmeverden er at virkeligheten treffer.

4 Likes

Og hvilken verden lever så MAGA-bevegelsen i?

4 Likes

Du må spørre de. Jeg har truffet på analysene mine :man_shrugging:

Å diskutere hypotetiske hvis og om er jo det eneste dere lefties driver med. Og sette merkelapper da. Det er inn.

2 Likes

Man kunne ha ønsket at Biden enten var lynskarp i går, eller fullstendig nattsvart dement. Nå fremsto han som en kapabel og ambisiøs politiker med problemer med å få ut de riktige ordene og navnene i riktig rekkefølge. Så gårsdagens pressekonferanse vil ikke gjøre noen som helst forskjell for å få demokratene til å enten enes bak Biden eller tvinge ham til å forlate racet.

Med ett unntak. De på «demokratisk» side som nå spinner narrativet om at Biden må gi seg har fått nye og kraftfulle klipp å bruke på CNN og i NYT. Så den kampanjen kommer til å fortsette med full styrke, og det er ikke umulig at de får så mange med seg at det til slutt blir uholdbart for Demokratene å beholde Biden som kandidat. Altså, Biden ble ikke nødvendigvis svekket av pressekonferansen, men den siden som vil bli kvitt ham ble styrket.

Problemet for Demokratene er at de er delt i to leir. Den ene leiren ser til hvilken kandidat som vil bli den beste presidenten (Biden). Den andre ser til hvilken kandidat som har størst sjanse til å vinne valget (Harris, Whitmer, Newsom, M. Obama).

Hvis ikke det var for at verden blir et verre sted å leve i med Trump så kunne jeg ønske at Demokratene fikk seg en skikkelig smell så de våkner opp og slutter å være de klønene de har vært i åtte år nå. De hadde fire år på seg å finne en ung, kraftfull og engasjerende kandidat og de endte opp med Biden. Så fikk de fire nye år på seg for å finne en ung, kraftfull og engasjerende kandidat til å erstatte Biden og så ender de opp med at han klorer seg til makten.

8 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Så vi den samme pressekonferansen? Han mistet jo stadig vekk tankerekken sin, og da er det ikke mye matnyttig man får ut av det han sier. Det var mye “…anyways…” også.

2 Likes

Fordi vi ikke er i en sekt hvor alle sannheter kommer fra den samme ufeilbare kilden. Derfor velger vi å diskutere mulige utfall av forskjellige scenarioer. Fordi det er interessant, underholdende og lærerikt. Hvis du har et problem med det så foreslår jeg at du forlater tråden frem til valget, siden alt snakk om valgresultat frem til den faktiske opptellingen kommer til å være fullstendig hypotetisk.

Du skriver at du treffer med analysene dine. Det tolker jeg som at du mener at hypoteser du legger frem viser seg å slå til. Det vil si, du hypotetiserer akkurat like mye som oss andre. (At dine analyser treffer så innmari bra er jeg mindre overbevist om, siden du har det med å endre forutsetningene etter at fasit er på plass.)

6 Likes