Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Poenget er at du ikke forholder deg til de valgreglene og valgsystemene som gjelder.

Tenk om ditt og tenk om datt er er ikke mulige scenarioer. Det kommer ingen aldersgrense. Og alderen er ikke problemet til Trump. Hvis alderen eller helsa til Trump blir et problem må VP trø inn. Hvorfor det ikke har skjedd med Biden og Harris nå er et bedre spørsmål.

2 Likes

I samme avsnitt som du klager over at «lefties» setter merkelapper, skjærer du alle «leftiest» over en kam ved å sette en merkelapp på dem?

6 Likes

Som sagt så tror jeg at det ender med at eliten i Washingthon velger den demokratiske presidentkandidaten, og da passer det best at Joe ikke får “fyken” før nominasjonen 19. til 22. august men blir valgt til kandidat. Hvor han derpå går i debatt 2 i september, failer totalt men da er det altså ikke lenger de 3944 folkevalgte delegatene som plukker demokratisk presidentkandidat men DNC, de som allerede er i senat og kongress.

Til min store overraskelse så hadde CNN live nå denne artikkelen:

Du verden tenkte jeg, og gledet meg å lese om forskjellen før og etter “National Convention”, men dessverre står det lite og ingenting om de faktiske reglene, i stedet for blir det bare spunnet videre på vanskelig det er å skifte ut Biden som presidentkandidat, selv på “National Convention”.

Håper jeg tar feil, i disse “konspiratoriske tankene”, og at 1 følgende av 3 ting skjer:

  1. Biden trekker seg før “National Convention”, og gir muligheten for andre
  2. Delegatene stemmer på den de mener skal være delegat på “National Convention”, enten de oppriktig mener det er Biden eller en annen. De er faktisk ikke bundet av det de “har lovet”
  3. Kandidaten som blir valgt på “National Convention” blir den som faktisk er presidentkandidaten i november, enten det er Biden eller en annen.

Jeg frykter at det ikke skjer, i mitt “konspiratoriske sinn” kan jeg se for meg at Biden blir valgt i august, går på debatt i september, i et oppsett hvor han “feiler totalt”, og det blir da den sittende makteliten i Washington som peker ut etterfølgeren.

Håper jeg tar feil.

3 Likes

Jeg tror vi i de neste dagene vil se betydelig flere demokrater vende ryggen mot Biden, og at han forhåpentligvis trekker seg raskt. Demokratene har dårlig tid og da gjelder det å få han ut så fort som mulig for å gi dem størst mulig sjans mot Trump.

5 Likes

Det var jo et svar på et innlegg med merkelapp. Er du treg?

1 Like

Under pressekonferansen sa Joe Biden følgende, med 50 sekunders mellomrom:

"Is Putin ready to talk…, I am not ready to talk to Putin"

"I am prepared to talk to any leader who want’s to talk, including if Putin called and wanted to talk"

Det er ikke bare blanding av navn, eller en forsnakkelse, det er 2 forskjellige resonnementer.

4 Likes

Ta gjerne en analyse på Trump siden du er så godt igang.

3 Likes

Ser jo I utgangspunktet rart ut, men er det i samme kontekst?

For øvrig som Stifen sier… Prøv å bryte opp Donalds ordflom . Lykke til :sweat_smile: En ting er at han har utsagn som kolliderer, en annen er at det ofte rett og slett er vanskelig å skjønne hva han snakker om.

3 Likes

Det er 2 fulle setninger, og man må nesten vite på forhånd, eller skjønne fullt ut konflikten, og eventuelle løpende forandringer i krigen i Ukraina, for å vite om “it make sense”.

For helt vanlige folk er det ikke sikkert at det ene virker totalt utenkelig, mens det andre er 100% fornuftig.
Hadde de på nyhetene sagt at Biden er klar til å prate med Putin så hadde ikke tenkt at; “nei, det er komplett umulig, hva skjer??”. Jeg hadde tatt det som mye annet man hører på nyheter, eller når folk snakker; man sier noe, og mener det.

Fant følgende youtube-video, hvor temaet tas opp. En liten kavalkade av gårsdagens “høydepunkter.”

Selv om fokuset er denne selvmotsigelsen, så synes jeg personlig det er vondest å se hvordan Anthony Blinken på et sekund dør på innsiden når Biden kaller sin visepresident for Trump (tidslinje 3:29 til 3:43).
Også Nasjonal sikkerhets rådgiver Jake Sulivan må opp med hånda på ansiktet, for han vet ikke om han skal le eller grine.

Begge to vet selvsagt at de filmes konstant, er forberedt på “anything” og må holde alle føleser under kontroll og aldri bli overrasket.

Men som sagt, under seansen (3:29 til 3:43) fest blikket ordentlig godt på Anthony Blinken, så ser man sekundet han dør på innsiden 3:37. Selv med pokerfjes, og vissheten om at han filmes og følges med argusøyne, han også, så ser man ubehaget og dødsøyeblikket.

4 Likes

All-time classic

3 Likes

Enig i det, men Biden bidrar jo godt nå med sine stadige «setbacks» til å redusere folks frykt for 4 nye år med Trump.

1 Like

Når kommer analysen på en eller flere av Donalds taler?

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Sant nok, noen burde gå litt grundigere til verks der, for det er sjelden noe mer enn at han er slem, selvopptatt og lyver.

6 Likes

Slutt å krangle nå da. Begge disse kandidatene ville blitt høflig pensjonert for lengst fra en hver jobb i Norge.

6 Likes

Kjøp Bitcoin. Så tjener du i hvertfall penger når Trump blir president :sunglasses::clap::clap:

2 Likes

Så lenge Biden fortsatt er med i valgkampen, kommer ikke galskapen til Trump fram. Det er trist for politikken i USA.

$100 på at du er ferdig i løpet av helgen :raised_hands:

2 Likes

Da har demokratenes superpac frosset alle midler ( sies 90musd). Fordi de vil ha bort biden.

2 Likes

Tror de hadde rundt 500 musd tot i krigskassen , men 90 svir sikkert bra.
Er ikke alle midler mao om 500 stemmer.

Ikke alle midler enda