Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Ser forresten at zelinsky fikk det travelt å lage fred med Russland nå før valget i usa, med begrunnelsen at dem er usikker på hva Trump finner på… eller med åpenbar frykt for at Trump faktisk er den som kommer til å lage freden der… det har ikkje demokratene råd til, men, det er også alt for seint å ta den tabben på repsa… for selv om di klarer å lage fred før valget. Så er det på grunn av Trump… funny not funny.

for en verden…

Er det fred og harmoni hvis et voldtektsoffer blir tvunget til å gifte seg med overgriperen?

4 Likes

Vel, hvem har blitt voldtatt, og hvem har blitt drept… vil du ha fred, eller vil du se verden brenne fordi du har vondt i fisen din?

Det må gå an å innse at dette kun løser seg om man velger å inngå kompromisser…

Uansett blir det sannsynligvis fred nå, på grunn av Trump. Til og med om demokratene lager freden… for di pusher fred bare fordi Trump nærmer seg… er ikkje det litt rart? At dem har sett folk bli slaktet i flere år men først når Trump nærmer seg så skal det virkelig hurramegrundt å ordnes?

1 Like

Hvordan vil du forklare, eller beskrive dette kompromisset du omtaler, om det er lov å spørre?

Er du fortsatt i stuss om hvem som er overgriperen i denne konflikten?

1 Like

Eg er ikkje president over noenting som helst, så du får spørre dem som holder på med det.

Eg bare leser nyhetene, av og til, og ofte mellom linjene.

Dette er så totalt på villspor. Spesielt når det gjelder Russland. Eneste “språket” dem forstår er ren makt.

Gi Russland “lillefingen” idag, og man må amputere “armen” x antall år senere.

Dette er velkjent modus fra Russerene.

6 Likes

Vi får se når Trump kommer til makta om putin våger :+1:

Og vi får se hva dere sier om det når/om “biden” har skapt fred med noen elendige kompromisser som garantert blir dyrere for vesten enn om Trump hadde forhandlet… da står dere der å hyller demokratene selv om sikkert halve ukraina blir russisk…

2 Likes

Det er Russland, men di lovet det på forhånd, så alle visste hva dem gikk til…

Takes two to tango…

Og dem har brukt årevis og trillioner på noe som kunne vært avgjort, billig, for evigheter siden…

Om Russland kommer ut med noe som helst i såkalte “fredsforhandlinger”, uansett hvem som sitter ved roret i USA, så er det svakt.

2 Likes

Så konklusjonen er at du ender opp med alle mulige alternativer som skal forklare at Russland var i sin fulle rett. Som du skriver “Takes two to tango…”

1 Like

Vel, nå handlet dette om hvem som blir skyld i at det blir fred. Og ryggraden i den konteksten heter Donald. Ett poeng til Donald :clap:

Nei, nå vrir du akkurat som…

Eg sier ikkje at verden er et rettferdig sted. Men man kan ikkje brenne ned hele kloden fordi noen blir tråkket på.

I rettferdighetens navn… hva med alle oss andre… som ikkje har noen verdens ting med hverken Russland eller ukraina å gjøre. Er dette rettferdig ovenfor oss?

Har USA tapt noen annet enn anseelse? Russland sitter igjen svekket og har vist seg å være elendig stilt militært i forhold til vesten. De største taperne sitter her i Europa.

1 Like

Nei, verden er ikke alltid et rettferdig sted å oppholde seg i,

2 Likes

Må si meg enig med deg, og noe som i hovedsak kunne kostet, kun ukraina noe, kostet nå plutselig en sinnsykt masse for sinnsykt mange flere… pluss at alle gjorde seg upopulære for en av verdens største atom makter… “smart”

Det koker ned til utslettelse til slutt. Tapte menneskeliv og en masse unødvendig forurensing.

Hypotetisk kan vi jo da spørre oss om luhansk og donetsk var verdt det…

Hva skulle liksom Russland med sine seteløse tankser kunne gjøre der ifra som dem ikkje allerede kan gjøre andre steder langs en av verdens lengste grenser… big deal…

Men, tilbake til temaet, Trump lager fred :+1::clap::clap::clap:

Interessant.

Har Ukraina valgt dette selv?

  • Ti-tusener ukrainerne, fedre, brødre og ektefeller, drept av Russland
  • Rundt 20 000 ukrainske barn bortført til Russland?
  • Millioner flyktet fra Ukraina til nær sagt alle europeiske land fordi Russland invaderer Ukraina.
  • Hele byer bombet til grushaug

Mener du seriøst at Russland ikke er en overgriper?
Og denne skal Ukraina tvinges til å underkaste seg?

Begynner for alvor å tro at du er en bot/algoritme.

4 Likes

Kan du ikkje lese?

Og vet du hvilken tråd dette er?

Er du ruset?

Du kan lese det igjen i stillhet og eventuelt ta det til riktig tråd, men eg er ferdig med temaet. Og du kan lese det eg har skrivd så mange ganger du bare vil, helt til du klarer å skjønne hva som står her. Start med linken.

Det du prøver å beskylde meg for her er uriktig, og unyansert.

Hva slags fred er det du ser for deg? Som Donald liksom skal være mastermind for?
Som ikke innebærer at Ukraina må gi noe til Russland som de er i sin fulle rett til å beholde?

Redigert :
Når du blir utfordret på fakta eller komme med løsninger /logisk resonnement, så dropper du ut hver gang @Altiexiles.

5 Likes

Du må lære deg å lese, og å forstå… Eg har ikkje tenkt å la deg drukne denne tråden i stråmenn og elendige beskyldninger for ting du finner på i det mentalt utfordrede hodet ditt.

Alt du spør/beskylder meg for har blitt besvart.

1 Like

5 Likes