Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Russland er kommunister, selvfølgelig er dem svekket, di har alltid vært svekket, sånn er kommunisme… men di har atomvåpen, og det er ganske kjipt…

De neste 4 årene i det Hvite Hus kommer til å bli en gullgruve av inspirasjon for satirikere og standup komikere uansett hvem som blir valgt av Biden eller Trump.

4 Likes

Dette minner meg om Sean Spicer, Donalds første pressesjef, som nektet å debattere antall fremmøtte ved innsettelsen. Han vedtok at det var ny rekord. “Period!”

3 Likes

Eg nekter å la deg å manipulere svarene eg har avgitt.
Samtidig vanner du ut tråden og sprer falsk informasjon om hva eg utrykker. Det setter eg veldig lite pris på.

Du burde jobbe med den karakteren din, å da mener eg ikkje i VG eller dagbladet, men rett å slett prøve å bli et mer ærlig menneske med litt høyere moral…

Du behøver ikkje å takke meg, selv om du burde det.

1 Like

Du hyller Donald for at “det nå blir fred”

  1. Hva slags fred er dette? Når det er bunnet i frykt for hva Donald kommer til gjøre?
  2. Hva gjør eller har han gjort/sagt som innebærer at ‘det blir fred’?
  1. Hva mener du med dette?
  1. Er det noen som helst indikasjon på at demokratene vil gi ukrainsk land til Putin?
  1. Hvordan kunne dette vært gjort “billig for evigheter siden”?
3 Likes

Du har ikkje trykket på linken, du har ikkje forstått enda at verden er et urettferdig sted, og du har fremdeles ikkje klart å ta inn over deg at dette er usa tråden

Sånn går nu dagan.

Det er presidentvalg.
Donald er en av to reelle kandidater
Du hyller Donald for å en evt ‘fred’ I Ukraina.

Derfor spørsmålene i forrige innlegg.
Og de er direkte knyttet til dine utsagn.
Antar du kan svare for deg, begrunne dine ytringer

1 Like

Å eg antok (og overvurderte) at du klarte å

  1. Trykke på linken
  2. Lese innleggene
  3. Forstå innholdet
  4. Trekke en logisk konklusjon

Men nei, her er vi, og du har faen meg fremdeles ikkje klart steg 1 engang 🥲

1 Like

Konkluderer med at du ikke kan svare, og at synsingene er fundamentert i blind tro på Donald den allmektige.
Dette er religion.

6 Likes

Og, til om det så fremdeles er mulig, er noen her som tror at eg støtter putin, eller zelinsky for den del, så gjør eg altså ikkje det. Eg ser dem som to håpløse sider av en idiotisk konflikt som eg helst ville sett unngått.

Eg har også utrykkt ganske tidlig at eg ikkje har svarene på hvordan et eventuelt kompromiss vil se ut.

Men eg er ganske overbevist om at det ikkje finnes noen “vinner” i denne krigen, kun en potensiell enighet, altså et kompromiss av noe slag.
Som fremprovoseres av at Donald nå nærmer seg roret i usa, som linken eg la ut ganske tydelig utbroderte.

At @Hayen prøver å ilegge meg meninger eg ikkje har, kaller meg religiøs osv, håper og tror eg at fornuftige mennesker her klarer å se rett igjennom. Da det er helt tydelig at hun går rett på person (som vanlig) for å forsøke å deskreditere en åpenbar meningsmotstander.

Og meningene vi er uenige om er hvem som er mest skikket av Biden og Trump til å styre usa. Å ikkje hvem som støtter hvem i ukraina vs Russland.

Eg mener Trump, og nå ser det ut til at det kan bli fred ganske fort på grunn av nettopp Trump.

Om du hayen fremdeles sliter med å forstå, så la det ligge. Ingen her gidder å lese dette for hundrede gang bare fordi du ikkje tåler å lese hva eg legger ut.

Dette er politikk. Rett i kjernen av valget mellom to kandidater.
Utenrikspolitikk er endel av pakken som president, og Trumps holdninger på dette området har kanskje større direkte konsekvenser for oss enn noe annet.

Og hvorfor det? Hvordan skal det skje uten at Ukraina gir fra seg noe de ikke vil? Hvordan skal Trump direkte eller indirekte skape fred?

Du viser til artikkelen på ABC. Den understreker bare en frykt for Donald som president :
“Grunnen skal være at Ukraina føler det haster med møtet, da de ikke føler seg trygge på Donald Trump hvis han skulle vinne valget”

Eller som Floppen utfordrer deg på :

Oppfordrer deg for øvrig til å svare på de nummererte spørsmålene lenger oppe.

3 Likes

Hvis det blir en fredsavtale vil Ukraina måtte gi noe uansett hvem som er president. Så lenge Russland står trygt langt inne i Ukraina.

Så er det Biden sin skyld at de står der mener jeg. Både fordi han lot de gå inn og fordi han ikke har jaget dem ut.

3 Likes

https://maristpoll.marist.edu/polls/contest-for-president-still-up-for-grabs/

Skjermbilde 2024-07-13 155521

Ret så enig her, som situationen er i dag/i nuet - så vil en fredsaftale uanset hvilken kandidat Trump/Biden/anden evt valgt kandidat, bevirke at Rusland får noget landvinding, og samtidig grønt lys til at gøre dette fremover, når de har fået opbygget deres militært igen…

Nu er dette ikke Rusland-Ukraine tråden, men der er flere af Præsidenterne i USA der er " medskyldige" ingen er alene skyldige.

Obama, fordi han lukkede øjnene da Rusland angreb Krim i 2014, og Biden for i al for ringe grad ( og sendrægtig) ikke at reagere hårdt nok på dette uhørt angreb på Ukraine.

Selv om jeg har mine meget store tvivl, så håber jeg at Trump i langt højere grad forstår den meget store RISIKO det medfører, blot at give Rusland det de i denne omgang forlanger, de 4 regioner - nu da de ikke kunne tage hele Ukraine.

Rusland kommer aldrig under nuværende ledelse til at acceptere at Ukraine kommer i NATO, og så er der om føje år, gjort klar til at tage resten af Ukraine.

Håber at Trump kan og tør se dette, ifald han står som præsident efter valget, og at ingen 1. dags fredsplan ignorerer dette.

3 Likes

Putin lever ikke så lenge uansett så vi bør begynne å tenke på hvordan vi bør gå frem mot en ny leder i Russland. Et Nato medlemskap er jo uansett ikke aktuelt fra vår side heller. Man må gjennom en rekke reformer og først skape fred.

Men sikkerhetsgarantier og en demilitarisert sone må til. Dette er ikke mitt bord. Jeg er ikke inne på slike forhandlinger og hvordan de går frem i 2024, men har studert en del cases fra Afrika på 1990-tallet. Så lenge Zelenski og Putin blir enige så kan folk begynne å leve igjen. Å gi 4 hele regioner er selvsagt ikke på bordet noe sted i verden annet enn i drømmelandet til emojigjengen.

Men det er ikke utenkelig at Putin vil legge det på bordet som et forhandlingsutspill. Alle vet at man må gi og ta om det ikke er en klar vinner.

1 Like

JUST IN: :us: Senator Cynthia Lummis says to “stay tuned” after suggesting the US hold #Bitcoin reserves to strengthen the dollar :eyes:

https://x.com/bitcoinmagazine/status/1811812183866474776?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA
[/quote]

1 Like

Jeg er sikker på at denne passer her, kan forklare hvis noen er uenig.

2 Likes

Hvordan skal Ukraina klare å vinne tilbake noe uten støtte? Hmmmmmmmmm?
Og hvordan skal Ukraina få eventuell støtte om dem ikkje gjør som pengesekken sier… eg mener du må være ganske frakoblet for å ikkje skjønne det…

Som eg sa i tidligere post… eg er ikkje president. Vi får vente å se. Men sittende presidenter vil ikkje gi Trump muligheten til å oppfylle sin lovnad. Noe Trump heller ikkje har utrykkt hvordan han vil gjøre. Så, med mindre du tror eg heter Donald Trump så får du bare holde pusten til vi vet svaret alle sammen.

Biden sin " løsning" aka utsettelse av løsning med å bare spy inn penger uten øremerking i krigen er ihvertfall en håpløs situasjon. Det svekker hele vesten, mye mer enn et par filleregioner, som egentlig ikkje gir Russland noe særlig stor verdi… stedene ligger jo også mer eller mindre i grus såvidt eg har forstått…

1 Like

Dette vil jo skje uansett. Om man setter realpolitikk foran ønsketenkning.

1 Like

Så løsningen er mao å ta fra voldtektsofferet pepperspray og elektropistolen, og tvinge gjennom et tvangsekteskap

1 Like