Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Da regner jeg med at tråden har blitt moderert etter dette, for jeg ser ikke noe latterliggjøring.

Men det er jo helt sykt og fullstendig uventet at noen faktisk prøver å myrde Trump. Uavhengig av motiv så har skytteren nå ufarliggjort å skyte mot presidentkandidatene, så her frykter jeg at det kan komme flere episoder fremover, mot begge kandidater.

Så den fronten rett etter hendelsen da jeg prøvde å søke info på amerikanske medier.

Ble litt matt, greit nok å helle mot demokratene. Men hallo i luken, alle som så videoen kunne se at han ikke falt.

Man kunne høre folk rope “get down”. Flere smell og hyl fra tilskuere osv.

Ikke rart det er splittelse når såpass alvorlige hendelser blir prøvd å “avdramatisert”.

4 Likes

Det var jeg ikke klar over; at CNN valgte å bryte sendingen når tidenes begivenhet i amerikansk politisk liv utspiller seg. Det er jo sensurering !
Det var ikke bra; hvorfor er mage-refleksen å bryte sendingen. Synes epsioden med forklaringen at han falt er snodig og rar, og kan sikkert (bort)forklares, men dette var ikke bra.

3 Likes

I så tilfellet vil det amerikanske demokratiet potensielt komme under enda mer press, enn det allerede er i. Mye hviler nok på hvor «offensivt» narrativ republikanerne kjører, etter attentat forsøket på DT.

1 Like

Dette er ikke korrekt. CNN avbrøt ikke sendingen live!!!

Hvorfor vil noen ta livet av Biden? Han er jo en pappfigur som er i ferd med å gå i oppløsning. Skjønner at demokratene vil bli kvitt han, men republikanerne vil jo gjerne ha han der.

6 Likes

Malcolm X, MLK, feministledere og anti-war figurer ble stalka og trakassert av myndighetene i USA i sin tid, så man skal ikke utelukke noe… men fortsatt alt for tidlig å trekke konklusjoner.

Jeg så det live. Først hørte jeg gjentatte smell som hørtes 100% ut som skudd. Jeg så Trump ta seg til øret. Jeg hørte SS skrike “get down”. Jeg så SS kaste seg over ekspresidenten. Jeg hørte SS skrike “Shooter down! Shooter down! Are we clear to move? Clear to move!” Jeg ser Trump reise seg med blodig øre og med blod i ansiktet"

Ut fra denne informasjonen var det åpenbart at det var et attentatforsøk. Og all denne informasjonen fremkom i løpet av 2-3min.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

8 Likes

Feil adressat, det var ikke min påstand, det var Hayen som skrev det:

Men når du referer meg, og i tillegg faktisk utelukker min disclaimer, så fremstår det som at dette er noe jeg har påstått. Neste gang ta deg tid til å få slikt korrekt, slik at sitater blir noe adressaten faktisk har sagt, og kan stå inne for.

1 Like

Fullstendig klar over det mister :raised_hands:

1 Like

Jesus. Er det mulig.
Skulle de vist live hvis mannen strøk med?

Det hadde blitt ramaskrik det. “CNN fråtser i drapet på Donald. Alt for å få bedre seertall”

De gjorde det rett og slett av respekt for mannen og hele situasjonen. De som så sendingen, fikk med seg at det var ytterst respektfullt og forsiktig av cnn

5 Likes

2017:

2 Likes

Er det mulig #2. Blir jo vanskelig når det ikke engang er mulig å forholde seg til hard core facts.
Jeg satt og så sendingen. Snakket om Donald med samboer mens talen hans stod på. De avbrøt direktesendingen fra Donalds seanse, og fortsatte med en kvinne i studio mens de forsøkte å få oversikt

Redigert :
Med forbehold om at “min” CNN, distribuert av Canal Digital /Telenor parabol viste en annen versjon av CNN enn det du så…

1 Like

Jeg tar heller en tom stol enn Trump som USAs president, men du har helt rett i at store deler av media er i mot han. Unntaket er de amerikanske høyremediene som aldri sier noe negativt om Reps.

Å omtale attentatforsøket som noe som helst annet enn et attentatforsøk er direkte kvalmende. Her ble en presidentkandidat offer for et forsøk på å ta livet hans for hans meninger, også avskrives det som “falt”. Dette er et angrep på hele demokratiet og er det én gang jeg gjerne ser media male med litt bred kost og droppe “alleged” osv så er det når man bokstavelig talt kunne se drapsforsøket på TV. :face_vomiting:

8 Likes

Altså nå må du ærlig talt slutte. Skjønner ikke helt agendaen din her.
Det var overhodet ingen avbrudd i sendingen fra han tar seg til øret/ kaster seg ned å får en haug med SS vakter over seg for så å bli geleidet ned trappene og bort til bilen.

Det var avbrudd. 100% sikkert.

1 Like

Gidder ikke mer trolling fra deg. Ser på touren. Ha en fin dag videre.

Står for denne

1 Like

eg står for denne :slightly_smiling_face:

Her kan du se det for første gang @Hayen

1 Like

Hva mener du med dette?