Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Fordi Høyesterett ikke behandler saker uten at noen ber dem. Og her er det sak mellom Texas ( abbot) og føderal regjeringen ( biden).

1 Like

Makes sense, men da skjønner jeg ikke egentlig hva Abbott klager over. Å få saken sin opp i en høyesterett som ikke kan sies å være demokratisk vridd må jo være topp. Enten får du rett eller så får du vite at du tok feil og gjør noe ulovlig. :slight_smile:

1 Like

De 16k om dagen som krysser grensen er vel problemet hans :stuck_out_tongue:

1 Like

Jepp, best å gjøre som i Middelhavet. La dem drukne så de lærer. Funker jo dritbra. :skull_and_crossbones:

Heh, du som sa du ikke forstod hva han klagde over. :stuck_out_tongue:

Det vil jo ikke si at jeg er enig med han, men jeg synes det høres drøyt ut at USA skal ta i mot 6m immigranter hvert år. Blir som om vi skulle tatt i mot 108k i året. I 2022, fordi vi tok i mot så mange fra Ukraina kom det 90k (men 33k dro, så netto på 57k).

Også stemmer alle det partiet som slapp dem inn… høres lovlig og fornuftig ut…

1 Like

Jepp, jeg har ikke noe problem med å skjønne at ukontrollert innvandring blir et problem, enten i små Texas-byer eller på Lampedusa. Og man skal vel passe seg for å avspore presidentvalg-diskusjonen, så jeg avslutter med å si at løsningen må ligge i å skille mellom lovlige asylsøkere som faktisk prøver å berge livet og ulovlige arbeidsinnvandrere som “bare” prøver å gjøre noe bedre av det korte livet vi får her på planeten.

1 Like

Michelle Obama inn for Biden?

1 Like

Har du noen referanser som kan gi noe kredibilitet til ryktet?

Her får du litt alternativ dekning av opplegget. Klarer ikke helt å lese Channel 5 sitt politiske ståsted, og tenker det er en god ting for så vidt.

Om man skal tro channel 5, så er det kartellene som frakter folket dit, tar ut en av bjelkene fra “muren” og slipper folk igjennom før de fester den igjen. Så går de til de blir tatt med vilje og kan søke visum.

Amerikanske medier :grinning:

Det er en indisk avis…

Å så? Du må ikke være så kildekritisk at du går glipp av alt. De refererer til samme amerikanske journalist som alle de andre på lista her…

image

1 Like

Og en skribent i New York Post er vel omtrent på nivå med The Sun i London eller noe annet 100 % tabloid. Men “who knows” :man_shrugging:

1 Like

Du snakker om den lengstlevende avisa i USA faktisk. En avis med høyere integritet og bedre rykte enn New York Times og Washington Post til sammen.

1 Like

New York Post har bedre rykte enn NYT og WAPO? Kanskje i din sirkel av likesinnede!

5 Likes

Takker! Så en amerikansk journalist er kilden. Det er mao mest som et rykte å troverdighet hittil da. Fine måte for journalisten å skaffe seg litt publisitet. Er 6 mnd til det eventuelt skal skje noe, så ingen skade skjedd hvis det bare var oppspinn, innen da er det glemt allikevel.

1 Like

Tenker Putin og hans propagandanettverk nesten ikke tror sine egne øyne og ører, og feirer stort med champagne disse dager. I alle fall dårlige nyheter for Ukraina. Lurer på hvilke fullmakter Biden har for å komme rundt dette.

Mitt Romney: “I think the border is a very important issue for Donald Trump. And the fact that he would communicate to Republican senators and congresspeople that he doesn’t want us to solve the border problem because he wants to blame Biden for it is is really appalling."

Dette er vel så godt som en krigserklæring fra Trump her hvor han angriper og truer alt og alle.

https://twitter.com/i/status/1750371080357675420

Dette er makten Trump har over partiet når han IKKE er president. La det synke inn!

1 Like

Hun mener å vite en del konkrete ting da. Kontakt med donorer, hvordan det vil foregå, Barack sine brev…

1 Like