Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Ja min sirkel av folk som har fulgt godt med de siste 10 årene…

1 Like

Altså, det er bedre med en navnet kilde enn en anonym, men dette er ca laveste på troverdighetsstigen min.

Som ikke vil si at jeg sier det er usant. Bare at troverdigheten uten flere kilder er lav. Er som i Ukraina krigen, noe er rykter og blir behandlet som det til de er bekreftet.

1 Like

Du får gå og skaffe deg en kopi av brevene som Barack har sendt ut. For min egen del så betyr det ikke så mye hvor troverdig kilden er. Det er uansett spekulasjon om dette helt opp til Ted Cruz. Så det er ikke akkurat nytt. Spekulasjoner foregikk jo allerede før Barack møtte Biden i desember.

Det er ikke så mye russisk propaganda i amerikanske medier.

It’s the economy, stupid!

Om det ikke blir en myk landing så tror jeg at alle tiltak som er mulige vil benyttes for å utsette en resesjon til etter valget. Dagens tall er uansett positive for demokratene.

BREAKING: U.S. Economy grew at 3.3% pace in Q4

1 Like

New York Post er ikke til å stole på i det hele tatt, i oktober 2020, rett før president-valget, valgte de å trykke et oppspinn av en historie om at Joe Bidens sønn, Hunter Biden, hadde glemt igjen lap-top med masse juicy materiale. Selvsagt arrangert av Trumps “disinformasjons-minister” Steve Bannon.

Heldigvis var velrennomerte Washington Post på pletten, og kunne trygt sette et stort FAKE NEWS-stempel på sjarlatan-blekka New York Post sitt simple forsøk på å være Steve Bannons nyttige idiot i forsøk på å påvirke valget.

Etter valget i 2021 så tenkte WAPO at de likevel kunne si noe de visste (fra Wikipedia-linken), at lap-top-historien ikke var oppspinn likevel.

PolitiFact wrote in June 2021: “Over time, there has been less doubt that the laptop did in fact belong to Hunter Biden”.

5 Likes

Klassisk motsatt bevisbyrde. Du kommer med påstander, og om noen etterspør bevis så krever du at motparten skal bevise at dine påstander ikke er sanne.

5 Likes

Hunters laptop eller ikke Hunters laptop; hva har det med presidenten å gjøre? Var ikke hele poenget at Biden skulle ha medvirket til, og vært involvert i lysskye affærer som involverte at han hadde mottatt bestikkelser? Også fra Kina? Alle disse beskyldningene ble avvist! Bortsett fra at Trump hadde kontoer og mottok penger fra Kina når han var president. Men da er det kanskje ikke like interessant lenger?

[Despite persistent allegations that the laptop contents indicated corruption by Joe Biden, a joint investigation by two Republican Senate committees released in September 2020 did not find wrongdoing by him, nor did a Republican House Oversight committee investigation by November 2023.](Hunter Biden laptop controversy - Wikipedia)

3 Likes

Var mye snakk en stund om hvem som var på passasjerlistene til Epstein. Biden var ikke på listen.

The future president claimed in 2002 that he had a long friendship with Epstein.

Donald Trump: “She does have a very nice figure. I’ve said that If Ivanka weren’t my daughter, perhaps I’d be dating her.” 🤮

“I’ve known Jeff for 15 years. Terrific guy,” Trump said, according to New York Magazine. “He’s a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side. No doubt about it — Jeffrey enjoys his social life.”

Epstein had 14 phone numbers connected to Trump in his black book of contacts, Insider reported in July 2019.

That same month, Kellyanne Conway told the Associated Press that Trump believed the crimes Epstein was charged with were “completely unconscionable and obviously criminal.”

“The president told me this morning he hasn’t talked to Epstein, he doesn’t think he’s talked to him or seen him in 10 or 15 years,” Conway added.

But Mark Epstein, the convicted pedophile’s brother, told Shamsian in March 2023 that Jeffrey stopped hanging out with Trump once he realized he was a “crook.”

https://twitter.com/i/status/1750569625660592203

3 Likes

Trump mente noe annet enn det han sa. Det er jo åpenbart for alle.

1 Like

Bevis at jorden ikke er falt, husk også at jeg ikke stoler på NASA, eller noe annet fra en eller annen form for myndighet, ikke egentlig på noe. Så du må egentlig ta meg med i en rakett for å overbevise meg. Stoler heller ikke på matematikk eller fysikk, så det er bare å glemme. Du har ikke en rakett klar? Hva var det jeg sa, jorden er flat. Check mate sphere-ling.

3 Likes

Kan noen bare ta og rapportere og melde inn sånne folk som han her som bare er ute etter å snakke ned andre skribenter, ikke bryr seg om sak og bare generelt lager kvalm?

Jeg blokkerer denne karen som den eneste på forumet utenom floppen.

3 Likes

Dette kan bli politikk!

image

image

1 Like

Som sagt er det trolig at slaget vil stå i 7 viktige vippestater (amerikanerne kaller det battle ground states), og det er Arizona, Nevada, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, North Carolina og Georgia.

Og Michigan er en interessant stat mtp Israels krigføring mot Hamas, og bombingen av Gaza.

Den arabiske befolkningen utgjør en relativt liten gruppe i USA, men deres bosetning er veldig konsentrert, og utgjør en relativt stor gruppe i vippestaten Michigan:

Og dette er tradisjonelt en gruppe som i stor grad stemmer demokratisk

Det er verdt å merke seg at også Battleground staten Pennsylvania kan bli republikansk, som protest mot Biden sin støtte til Israel.

Problemet for demokratene i presidentvalget i november 2024 er at Biden verken kommer til å trekke sin støtte til Israel, eller klarer å balansere det i offentlige opptredener hvor han stadig blir forstyrret av pro-palestinske grupper.

Presse-sektretær Kirby blir spurt om hva Joe Biden tenker om det, tross palestinske protester, og en stadig større opinion mot krigen i US

“He [Joe Biden] also belive that Israel has a strong right and ability to defend it self, against what is still a clearly viable threat from Hamas”

Kan fort hende at araberne i Michigan og Pennsylvania kaster han de kaller “Genocide Joe” ut av det hvite huset.

1 Like

Nå fremstår det vel ekstremt lite sannsynlig at amerikanere, med arabisk bakgrunn, heller går til Donald.
Han gjorde sitt ytterste i å provosere de med å være ekstremt pro Israel, som blant annet å flytte USAs ambassade til Jerusalem.

1 Like

Hvis amerikanere i Michigan med arabisk bakgrunn synes Biden og Trump er pest og kolera, så taper demokratene klart mest siden fordelingen av stemmer for 1 år siden var 53% demokrater, 30% republikanere og 17% uavhengig.

Trolig meget avgjørende i en vippestat.

Det er fra sine egne man skal ha det!

“He’s a very petty individual who will always put his interests ahead of the country’s… Our country can’t be a therapy session for a troubled man like this."

Klarer ikke å skille Nikki Haley fra E. Jean Carroll. Gi denne mannen en atomkoffert sier jeg, sånn at vi alle kan sove bedre.

Wait a second, did Trump just say the person suing him is "running for office?” Is he confused again? I was not in a New York City courtroom yesterday, any more than I was in charge of security at the Capitol on January 6. I was in South Carolina meeting with voters.

Det er heldigvis fortsatt noen voksne i rommet.

GOP Senator Thom Tillis slams his “immoral” Republican colleagues for scuttling an immigration-Ukraine aid deal on behalf of Trump:

“I didn’t come here to have the president as a boss or a candidate as a boss. I came here to pass good, solid policy. It is immoral for me to think you looked the other way because you think this is the linchpin for President Trump to win.”

1 Like

Ikke gitt at arabere stemmer på Donald selv om de definerer seg som republikaner. Donald er jo, for å si det mildt, noe for seg selv. Han dytter mange fra seg.

Uansett - mye kan skje før november på alle måter i dette valget.

Dessverre en god beskrivelse av dagens GOP, det såkalte lov og orden partiet. 6 av 8 bekrefter med entusiasme at de har vært arrestert.

candidates are asked to raise their hands if they’ve been arrested… Six candidates raised their hands, including Lauren Boebert and Mike Lynch. They then proceeded to cheer and high five each other…

Donald kommer til å bli den mest overlegne vinneren i et president valg i uoverskuelig fremtid :sunglasses:

2 Likes

Han har jo vunnet to ganger fra før, så han kan jo ikke bli valgt en gang til? :fire:

3 Likes