Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Hva er det ved videoer der som du mener bekrefter det du sier?

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Helt enig! Kan du gi eksempler på hvor det ikke praktiseres?

Der for eksempel, at the top of my head :slightly_smiling_face:

Hva er poenget med det innlegget, svarene står jo på rekke og rad oppover i tråden her :thinking:

1 Like

I Forsvaret, det er lavere fysiske krav til kvinner enn menn.
Man må gjerne ha en minimumskarakter, men kvinner har lavere krav enn menn for samme karakter på fysiske øvelser. Nå vet jeg ikke om dette praktiseres i politi/beredskapstropp/eskortetjeneste, men i Forsvaret praktiseres dette jevnt over.

Edit: Kilde: Fysiske tester i Forsvaret - Forsvaret

5 Likes

Finner ingenting i linken din som bekrefter påstanden din. Kan du være mer konkret?

Alle soldater har testplikt på 3000-meter løping, pull-ups, stille lengde og medisinballstøt.

Gjerne, men du kan ikke ha brukt lang tid på å lete:

image

image

image

Edit:

En mann som klarer medisinballstøt på 3,7m får karakteren 1, en kvinne får karakteren 8.
En mann som klarer stille lengde 2,15m får karakteren 4, en kvinne får karakteren 8.
Pull-ups kan ikke sammenlignes engang.

7 Likes

Floppen bare vanner ut tråden… dette er ikkje første gangen…

Her er også noe informasjon om emnet

https://www.politihogskolen.no/bachelor-politiutdanning/opptakskrav/fysiske-tester/

Kvinner må løpe 704 meter, og menn må løpe 802 meter.

Osv, osv…

4 Likes

Helt sykt flaks at han snudde hodet akkurat mens skytteren presset inn avtrekkeren. I de fleste alternative univers ville denne mannen vært død:

Donald Trump slightly turned his head to look at a jumbotron at the same time shots rang out at his Pennsylvania rally Saturday evening – and the split-second move saved his life, an expert says.

Trump, 78, turned to the right while addressing the crowd at the Butler Farm Show grounds because he wanted to “use and reference the jumbotron,” senior adviser Dan Scavino Jr. said Sunday.

The small adjustment came right at the moment Thomas Matthew Crooks, 20, aimed and shot at the former president’s head, causing the bullet to skim the Republican frontrunner’s ear as opposed to penetrating his skull, Israeli Special Operations veteran Aaron Cohen told Fox News.

If Trump’s head had been straight when Crooks fired, “it would have been lights out,” Cohen said.

“The fact that he just happened to be turned this way with that shot coming in is what saved his life,” the special ops expert said.

2 Likes

Jeg føler jeg brukte nok tid til å finne ut av at en mann på x- antall kilo som utgangspunkt kan være like godt trent som enn en kvinne.

2 Likes

Gudommelig?

Det at han snur hodet redder han. Helt latterlig flaks

10 Likes

Nei, jeg tror at engler og djevler lever i blant oss her og nå, på denne jord, og at hverdagen i etterlivet er like innholdsrikt som tiden man tilbrakte i livmoren før fødsel…

…med andre ord er jeg en ateist.

1 Like

Du er en troende av mitt hjerte!

1 Like

Takk, skulle akkurat svare det samme :+1:

1 Like

Jeg er spent på om Trump kommer til å endre innstillingen sin til våpenlovene nå etter dette? Mest sannsynlig ikke for han skal bare ha større sikkerhetsstyrker, men det hjelper ikke den jevne amerikaner.

I forbindelse med skoleskytinger har løsningen hans vært å utstyre lærerne med våpen .
Antar derfor at maga folket nå får gå med pistol på kommende arrangementer, slik at de kan beskytte seg selv og hverandre.

1 Like

I USA så er man mye mer religiøse enn i Europa, så det er nok mange som mener at Trump hadde englevakt, og at det ikke bare var tilfeldigheter at han dodged the bullet.

Og selv om republikanere er noe mer religiøse enn demokrater så er det ikke så stor forskjell:

Jeg vil derfor tro at mange amerikanere, både republikanere og demokrater, ba en stille bønn da Trump gikk ned for telling, og tenker at det her var “divine intervention”.

5 Likes

Det er nok endel andre der ute :

1 Like