Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Likewise

Vær så snill å ikkje bit agnet.

1 Like

Før så var det mye delvis opphissede diskusjoner om nano og funcom, men det var hvertfall relatert til aksjer :sweat_smile: Skjønner ikke hva dere prøver å få ut av dette, uavhengig av side. De i Usa som faktisk skal stemme bryr seg ihvertfall ikke :sweat_smile:

1 Like

Det har blitt helt pointless.
Ikke er det mulig med reflekterte diskusjoner.
Man når ikke frem, lærer ikke noe, utsagn er gjerne svart/hvitt - eller blir tolket i den retningen.
Man blir også tillagt meninger man ikke har, og sjikane har blitt den nye normalen.

De som roper høyest og hardest har “rett”, og det er stort sett maga-tilhengere.

Det her gir meg ingenting.
Jeg melder meg ut.

6 Likes

Følgende blir spekulasjoner fra min side; men iom at ble så tilsynelatende dårlig stemning mellom Lester Holt og Joe Biden, så kan kanskje Joe Biden ha en grunn til å ikke møte Donald Trump i en debatt nummer 2 i september, iom at det er Lester Holt fra NBC som skulle være moderator der. Joe Biden kan jo si at han ikke finner seg i slik behandling.

Og dessuten, selv om det virker ganske klart at Donald Trump har fått en mye bedre sjanse for å vinne i november etter attentatet, så har siste dagers hendelse også forandret Joe Biden sin posisjon; det er også vanskeligere å ta ut Joe Biden fra sin plass som demokratenes kandidat.

2 Likes

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg synes det er interessant, på mange mulig måter. Og det er utrolig spennende å følge historie real time.

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Vet ikke om jeg er en av de du sikter til her Hayen, men jeg har, i likhet med Snøffelen, prøvd å forstå hvordan attentatforsøket kunne skje, og hvordan det hele utartet seg. Jeg har prøvd å skrive gode innlegg for å dokumentere hvorfor jeg mener sikkerheten har feilet, og hvordan den feilet.

At jeg mener at sikkerheten har feilet katastrofalt betyr ikke at jeg tror demokratene har konspirert for å legge forholdene til rette for at Trump skulle bli drept. Hvis det er noen her som er av den oppfatning så er det deres feil, da har de feiltolket mine innlegg, da tillegger de meg meninger jeg ikke har.

Jeg tror sikkerheten feilet utelukkende pga. inkompetanse, ikke ondskap. Det er ingen konspirasjon.

Når det gjelder mine innlegg om disse 9 demokratene som kom med et lovforslag der de ønsket å fjerne SS sin beskyttelse av Trump. Hadde dette lovforslaget gått igjennom så hadde sikkerheten til Trump blitt betydelig redusert. Dette er ingen konspirasjon, det er et faktum, det er risikoanalyse.

Når det gjelder mine innlegg der jeg har postet Tweets fra Biden, der Trump blir kalt en trussel for demokratiet osv. Så er årsaken til at jeg har postet disse innleggene, fordi jeg rett og slett ikke var klar over at Biden hadde kjørt så hard retorikk. Det jeg derimot har vært veldig klar over er at Trump har kjørt hard og splittende retorikk, dette har jeg blitt bombardert med i media de siste 8 år.

Når jeg postet disse Tweetene fra Biden så fikk jeg respons av typen: “Se her Trump har også brukt stygg retorikk!” For meg er det uinteressant, fordi det ikke er noe nytt at han har gjort nettopp dette.

Dersom jeg kommer over et nytt innlegg der Biden fortsetter å bruke stygg retorikk, så kommer jeg til å poste dette uten å legge inn en disclaimer à la “Forresten husk at Trump også har brukt stygg retorikk”, nettopp fordi jeg tror de aller aller fleste er klar over dette. Det er non-news.

Man må også huske at dette innlegget jeg skriver nå kommer til å drukne i denne tråden etterhvert som flere innlegg postes.
Etterhvert vil det komme nye brukere inn som ikke har lest dette innlegget. Og da vil de kanskje begynne å kalle meg konspiratorisk dersom jeg poster flere innlegg rundt sikkerheten til Trump, fordi de ikke har lest konteksten.

Jeg ble nærmest kalt konspiratorisk når jeg først la inn et innlegg der jeg påstod at Trump nettopp hadde blitt skutt "Helt åpenbart at du prøver å få det til å høres ut som noe større enn det det er. Det er dårlig stil"

Alle har et ansvar for å prøve å være saklige, samt å prøve å tolke hverandre i best mulig retning.

Husk at demokratiet er ikke en styreform der alle er enige. Demokratiet er ikke en styreform der samfunnet bevege seg i liberal retning. Demokratiet er en styreform som tillater meningsmangfold, uansett om det går i liberal eller konservativ retning.

Demokratiet faller ikke hvis Biden vinner valget, og demokratiet faller heller ikke hvis Trump vinner valget. Men demokratiet faller hvis vi nekter å snakke med hverandre. Hvis vi stilner diskusjonen. Hvis vi ikke lenger aksepterer andre meninger enn våre egne. Hvis vi konstant tolker våre meningsmotstandere på verst mulig måte. Hvis vi hele tiden prøver å tilegne motdebattanten meninger den ikke har.

12 Likes

image

Jeg tror dette er et bra valg fra et praktisk ståsted, og at det er smart at Trump velger en som mest mulig lik som seg selv.

Grunnen er at attentatet mot Trump viser at det er sannsynlig at noen kan finne på å ta livet av Trump. Og skulle noen lykkes med å ta livet av Trump, før valget, så er det mye lettere å ta stilling til hvem de som bestemte seg for Trump da skal velge, og skulle Trump miste livet etter han eventuelt skulle bli valgt til USAa neste president er logikken den samme.

2 Likes

Snakk med pdx, vær så snill å ikke forsøple denne tråden med noe irrelevant som dette. Ta kontakt med pdx, eller en av de andre moderatorene.

1 Like

Dette er målene til Trump gjengen, og er en avvikling av det lille som er igjen av demokratiet der.
Konsekvenser for Europa om psykopaten blir « valgt» er enorme og kan bety slutten for Europa også. DET er en diskusjon verdt å ta ( med mindre de iherdige Trumpister og MAGA folk her på forum klarer å forkludre en slik diskusjon også

Haha bommet litt med bilder ( ødelagt Westin 8 som en venn eier… veldig gode stenger men utgått)

3 Likes

Hvis Trump vinner et soleklart flertall og får flertall i både representantenes hus og senatet vil Trump få mye mer kontroll over politikken. Da vil mye kunne gjøres på kort tid. Særlig siden demokratene vil være ute av stand til å stoppe politikken. Sist så stoppet de alt de kunne. Og han fikk likevel gjort mye.

2 Likes

RFK Jr med en liten blemme.

https://meidasnews.com/news/rfk-jr-apologizes-for-leaked-video-of-trump-call

Hele intervjuet som ble clip chimpet her tidligere.

2 Likes

Wall Street Journal

The Donors Behind Trump’s $3 Million Crypto Fundraise

By


Caitlin Ostroff

and


Anthony DeBarros

Two months ago, former President Donald Trump opened campaign contributions to crypto holders. Roughly 100 donors took that up, sending a collective $3 million to his campaign. Here’s a snapshot of Trump’s crypto donors:

Cameron and Tyler Winklevoss, the co-founders of crypto exchange Gemini, together donated $1.6 million in bitcoin.

Jesse Powell, the co-founder of crypto exchange Kraken, donated $845,000 worth of ether.

The owner of a Michigan pizzeria donated $943.11 worth of bitcoin.

A ticket-vending machine agent for the Long Island Rail Road donated $100 worth of the cryptocurrency ripple.

An engineer for McDonald’s donated $650 worth of ether.

1 Like

Uenig. Tror ikke JD Vance gir Trump noe som helst. Minner meg om Tim Kaine som var Clinton’s VP i 2016. JD Vane leverer ikke midwest statene til Trump.

1 Like

Pro Putin kremlin-agent som snakker ved den republikanske valgsamlingen? Døm Selv.

image

2 Likes

Masse gærninger blant republikanerne, samme hos demokratene. Dessverre.

4 Likes

Ja, “nutcase” på høyre og venstre side skiller seg kanskje ikke nevneverdig når vi snakker om antall og prosenter, men det skiller seg derimot kraftig når man ser på de som ønsker begrensninger på kjøp av våpen og de som absolutt ikke ønsker det.

En nutcase uten våpen er mindre farlig enn en med.

Det tror jeg. Han er visst veldig populær allerede, bare vent. Nå starter valgkampen med full mundur mer og mer. Han er bejublet forfatter(bla terningkast 6 fra Dagbladet her😎) har bygget seg opp fra fattigdom til stor formue bla gjennom silicon valey investeringer, karismatisk og uredd. Dessverre ser det veldig ut som det blir Trump. Huff og huff. 4 nye år med de greiene der. Med mer kraft enn sist, uforutsigbart midt i en verden i delvis krise )Fortsatt et håp, men det ser stygt ut

3 Likes