Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

For de som er litt vitebegjærlige og nysgjerrige, så har Trumps sin VP, J.D. Vance skrevet en bok, om sin egen vanskelig oppvekst, med en alkoholisert og heroin-brukende mor, og tøffe valg han måtte gjøre for å kjempe seg ut av sin “white trash” bakgrunn, heldigvis med de viktige støttespillerne storesøster og bestemor.
Boken heter Hillbilly Elegy, og ble vanvittig populær, og har senere blitt en filmatisert av Netflix (2020) med Glenn Close som bestemoren.

Følgende klipp fra NBC, som er 7 år gammelt, gir en god bakgrunn på J.D. Vance, og er også interessant for J.D Vance har hele tiden vært i utvikling, og var i begynnelsen skeptisk til Trump.

5 Likes

Total slakt av hele sikkerhetsopplegget rundt hendelsen.

4 Likes

Interessant hvordan Trump velger en mer konservativ enn seg selv, som har tettere bånd til Project 2025 enn ham selv…

https://www.youtube.com/shorts/mW1Wb9m6bzY

2 Likes

Som umvs la ut også så vil dette påvirke eksisterende lovlig befolkning med høyere fattigdom, samt at innvandrere er mer fattige selv også, (at covid la en enorm demper på kriminalitet er ganske selvsagt og åpenbart, dog et brudd på menneskerettigheter…)

Det som er minst like bekymringsverdig og hovedgrunnen til min tommel ned på innlegget ditt @Aaleby er følgende:

Nå er det hundrevis av linker som forsøker å debunke dette som false claims, men. Come on…

Det er ikkje første gangen mainstream prøver å legge lokk på skitten taktikk…

Men, selvom, som du presist legger ut i innlegget @Aaleby så er foreign born immigrants mindre aktuelle til å begå kriminalitet, enn second, og third gen (som er omtrent samme % som innfødte statistisk), så blir det fremdeles mer å gjøre, selv om data er cherrypicked og prioriteringene til demokratene er å fullstendig overse det åpenbare.

Å å si at det booster økonomien og gir lavere kriminalitet samtidig med at befolkningen blir fattigere i høyt tempo blir vel mer enn bare litt shady…

Uansett, du kom med fakta @Aaleby , det var ikkje meningen å gjøre deg opphisset . :slightly_smiling_face:

2 Likes

Nesten umulig å komme unna all den tid Trump er moderat og de fleste i partiet er mer høyrevridd enn han.

Trump’s running mate has not explicitly endorsed Project 2025, but recently said“there are some good ideas” in its policy proposals—though he also noted there are some things in it he “disagrees” with, and disavowed it having any connection to the Trump campaign.

1 Like

Beklager at jeg sier det, men WTF?

US authorities obtained intelligence from a human source in recent weeks on a plot by Iran to try to assassinate Donald Trump, a development that led to the Secret Service increasing security around the former president, multiple people briefed on the matter told CNN.

A US national security official said the Secret Service and Trump campaign were made aware of the threat before Saturday’s rally.

“Secret Service learned of the increased threat from this threat stream,” the official told CNN. “NSC directly contacted USSS at a senior level to be absolutely sure they continued to track the latest reporting. USSS shared this information with the detail lead, and the Trump campaign was made aware of an evolving threat. In response to the increased threat, Secret Service surged resources and assets for the protection of former President Trump. All of this was in advance of Saturday.”

Sagt med andre ord: Bare noen uker før attentatet på Trump så ble SS varslet og de økte sikkerheten rundt Trump…

Sagt med andre ord: Sikkerheten rundt Trump skulle i utgangspunktet vært enda lavere enn den var når Trump holdt tale.

Dette begynner nå å gå fra inkompetanse til grov inkompetanse.

3 Likes

Vi følger tråden tett. Er kun enkeltbrukere som gjør den kvalm. Diskusjonen er generelt ganske god.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Bare et bilde av en secret Service agent på et skrått tak på det hvite hus. Siden hun sjefen der mente taket sniperen lå på hadde for skrått tak for å plassere sine agenter der, for de som ikke skjønte det.

Secret Service Chief: Trump Shooter’s Sloped Roof Left Unmanned Due to Safety Concerns

“That building in particular has a sloped roof, at its highest point,” Cheatle said in an interview that aired on ABC’s “Good Morning America” Tuesday morning to the outlet’s Pierre Thomas. “And so, there’s a safety factor that would be considered there that we wouldn’t want to put somebody up on a sloped roof. And so, the decision was made to secure the building, from inside.”

https://www.wsj.com/livecoverage/trump-biden-election-2024-rnc/card/secret-service-chief-trump-shooter-s-sloped-roof-left-unmanned-due-to-safety-concerns-cjjjLB4LfCZ8a1tFKlMM

Her er taket det er snakk om:

2 Likes

Må ikke glemme disse gutta også, som bokstavelig talt var tilstedet på et skrått tak når skuddene haglet. Men uansett, de hadde ikke trengt å ha egne SS-folk på taket. De trengte kun å ha oversikt over taket der skytteren lå.

15election-live-secret-service-questions-1-wklh-articleLarge

4 Likes

Det er jo naturlig at man har begrensninger på hvilke ressurser man er villig til å bruke på en forhenværende president / presidentkandidat. Beskyttelse kan være alt fra en vakt til et stort lag, som han hadde nå. Å forvente tilsvarende beskyttelse som sittende president, som det virker dere forventer, er en utopi.

3 Likes

I demokratene sitt tilfelle må eg si meg enig i det der…

Føler dog at det blir som å legge til rette for et attentat. Eller?

#Republikanskefølerier :sweat_smile:

Vær så snill å argumenter “in good faith”. Jeg har ikke påstått noe av det du skriver her. Det er en stråmann du kommer med.

Anyways, tidligere livvakt for HMK er sjokkert:

– Hvorfor i helsike ble han ikke oppdaget?

3 Likes

Nå har jeg litt vanskelig for det, kan du vise hvor jeg påstår at du påstår noe?

Ingen her forventer at de skal sjekke halve byen, men et tak som i utgangspunktet er ett av to nydelige utgangspunkt for en skarpskytter.

3 Likes

At kompetansen og gjennomføringen til de som utfører jobben er elendig kan ikke demokratene noe for, det er det Secret Service /utdanning og leder som må ta ansvar for.

Har nå aldri sagt noe annet heller. Men nå er Biden ansvarlig for Secret Service for sine motspillere.

Biden har nektet JFK jr beskyttelse og demokrater har prøvd å ta Trump fra hans.

Det ser dårlig ut nå og innrømmelser er gitt ved å gi JFK jr beskyttelse nå.

2 Likes

Som ikke hadde noe som helst å gjøre med det faktuelle i mitt innlegg. Overhodet!

Viser bare at denne traff spikeren på hodet:

3 Likes

Fair enough :+1: Vi får, ikke overraskende, enes om å være uenig.

Ok:

Jeg har ikke påstått at det ikke finnes begrensinger på hvilke ressurser man er villig til å bruke på en forhenværende president / presidentkandidat.

Jeg har ikke påstått at Trump skal ha tilsvarende beskyttelse som sittende president.