Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Nei, det er common f…'in sense. Jeg har heller ikke påstått at du har påstått det.

1 Like

Poenget er at gjengen som stod for sikkerheten var totalt ute å “syklet”.

Dårlig koordinering, manglende dekning av området, dårlig kontroll på potensielle angrepspunkt, dårlig kvalitet på personellet som skulle beskytte VIP’en.

Osv, osv.

Har sett noen gjennomganger av sikkerhetsopplegget, og det er totalt slakt på gjennomførelsen.

2 Likes

Nei. Ikkje når der er snakk om en vinnende kandidat som attpåtil er en av di mest truede personene i verden… da er ikkje det common, sense…

Nei, men du har i det aller minste insinuert det, når du skriver følgende innlegg til meg:

1 Like

Beklager hvis du føler at jeg har insinuert det, men det gjorde jeg altså ikke.
Det er veldig mye føleri ute å går her i denne tråden, føler jeg.

3 Likes

Fin beklagelse, men hvorfor setter du eksploding head på innlegget hans? Vil du ta det bort slik at vi normale folk her (deg inkludert) kan ha en ok diskusjon videre i dag?

Ikke noe problem :+1:

Om du ikke har lest det så kan du ta en kikk på innlegget jeg skrev nylig, litt over her. Dette er bare et utdrag fra innlegget:

1 Like

Da følger dere den ikke tett nok, evt ser ikke hvor dårlig diskusjonen faktisk er.

Det har blitt et generelt problem at aktører får lov til å påstå mye ut i fra egen magefølelse, og i tillegg spre eder og galle, uten at det får konsekvenser.
Terskelen for å stenge ute brukere har blitt altfor høy.
Ugress får rom til å vokse i både styrke og antall.

Og dette er jeg ikke alene om å mene. Tekinvestor har en negativ trend som diskusjonsforum. Det må tas tak i før seriøse folk trekker seg ut i stort antall @pdx

6 Likes

Trump er styrt ifra Moskva. Utnevnelsen av Vance sier det meste! Russland, Trump, Ungarn. Ja, Ungarn er infiltrert av Russland. Begynner å bli opplagt nå.

3 Likes

Oddsen var høy for at en som ikke liker Trump skulle bekrefte det Hayen skrev rett over , men du klarte det. :medal_sports:

1 Like

Kan litt av SS-problemet være at de rett og slett har tatt det for gitt at det ikke finnes gærne demokrater med våpen og at gærne republikanere med våpen uansett ikke vil skyte Trump? (Ref at Trump mente at de skulle slippe inn folk med våpen til hans tale 6. januar.) Da har de i tilfelle glemt at det finnes gærne gærninger med våpen også.

2 Likes

Jeg tror ikke at det er så enkelt. Det var en spennende tanke i 2016 at Trump skulle være styrt fra Moskva grunnet pee-tapes og byggeprosjekter. Men i dag tror jeg oppriktig at Trump ser på Putin som en å se opp til fordi han har “fått det til”, men ikke som en å være underdanig. Trump har lyst å være på toppen og vil derfor bruke Putins spilleregler, men bare for å vinne over ham den dagen det trengs.

Det som derimot er styrt fra Moskva er den politiske diskusjonen, hvor politiske saker (som ofte ser best ut for Demokratene) skal tvinges inn i skyggen bak alt det overfladiske som kan splitte landet og dermed svekke det. Og når noen lurer på hvorfor vi i det politiske spennet fra Høyre til Rødt engasjerer oss så veldig i et valg vi ikke kan stemme i så er det akkurat av denne grunnen. Vi ønsker ikke “amerikanske tilstander” i norsk politikk og prøver derfor å prøve å stoppe dem rett ved kilden, det vil si i diskusjoner om amerikansk politikk.

5 Likes

Du har selv skrevet mye om hvor dumme Maga er og hvor Maga alle som skriver noe som ikke er supernegativt om Trump er. I flere år faktisk har Trump sett ut som taperen og du har kost deg med å latterliggjøre andre. Hele tiden er det klaging på andre skribenter heller enn temaet som diskuteres.

Nå som Polygon har Trump på 70% sjanse for å vinne så vil du og et par andre ødelegge tråden og stenge ute andre skibenter.

Sensur og utestengelse er en fare for demokratiet. Men du kan frivillig finne et annet forum som helst liker å holde praten på ditt nivå.

3 Likes

Upgrade! “Only in America” :sweat_smile:

Du har helt rett og det gjør de som er fed up.
Mitt abb blir ikke fornyet etter 27.7

1 Like

Og en kort kommentar om Vance. Det er ikke umulig at Trump har dummet seg ut med den utnevnelsen. Rett og slett fordi han er for lik Trump og dermed ikke treffer velgergrupper som ikke Trump allerede treffer. Det kan være en indikasjon på at Trump tar seieren på forskudd nå, og ser på vicepresidenten som en arvtaker og ikke som en som skal hjelpe ham å vinne valget, fordi han mener at han ikke trenger hjelp til det.

Det kan også tenkes at de siste ukene gir folk flashbacks til “Sirkus Trump” 2017-2021 og at de plutselig husker at det har de ikke lyst å gå tilbake til. Dvs en periode hvor veldig lite dreide seg om faktisk politikk og alt dreide seg om Trump. Å da ha en vicepresident som sitter på den samme tandemsykkelen gjennom manesjen roer ikke folk.

4 Likes

Vel mitt blir og med måten dette forumet er blitt og forsatt er drevet så tipper jeg forumet vokser til 50 000 mnd brukere innen noen få år. Et utrolig bra drevet forum, helt fremst i teknologiske løsninger og godt mangfold.

Mange liker mangfold :slight_smile:

2 Likes

Det er ikke bare spennende å følge historien real time, det er minst like spennende å følge hvordan media følger historien real time, for det er med på å forme hva vi tenker om ting, og hvilke meninger vi har.
En del media har fått på pukkelen for sin initielle forklaring av attentatet:

Men i den nest viktigste hendelsen i amerikansk politikk, utpeking av J.D. Vance som visepresident er også medias rolle for vår oppfatning av hvem J.D. Vance er viktig. For jeg er rimelig sikker på at så og si ingen i Norge visste mye om Vance før han ble utpekt, og jeg tror de fleste ikke hadde fått med seg navnet en gang.

Førsteinntrykket er viktig, og det er nesten umulig at ikke det følger med i en grad, om ikke annet en stein i skoen i evig tid. Og derfor er det viktig å være tidlig ute.

VG har fått ekspert Erik Løkke til å utale seg:

J. D. Vance mener egentlig at Trump er som Hitler, men da han luktet karriere har han opportunistisk snudd, med andre ord en slimål.

image
Samtidig som Løkke også uttaler

image

Dette er for mange nordmenn det første de leser om Donald Trump sin VP J.D. Vance, og alle vet at førsteinntrykket henger på for alltid:

“Han mener egentlig at Trump er som Hitler, men har valgt å bli en kloning av Trump fordi han ønsker å klatre til topps, og da er ingenting hellig”

7 Likes

Mediene lar aldri en sjanse gå fra seg til å skape det narrativ de vil.

“I don’t hide from that. I was certainly skeptical of Donald Trump in 2016, but President Trump was a great president and he changed my mind. I think he changed the minds of a lot of Americans,” Vance told Fox’s Sean Hannity in a friendly interview.

Det var jo mange som var skeptisk til Trump før han ble president, men så ble omvendt da de så han regjere. Så sannheten er at nå ser amerikanerne at de hadde det mye bedre under Trump enn de har det nå.

4 Likes