Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Ja, men hva? Det sies vel flere ting der, og det blir litt uadressert hvis man ikke konkretiserer. Det blir lazy, og enkelt, og man lærer lite av sånt når mottakeren må gjette hva han mener. At det har med presidentvalget å gjøre tror jeg de fleste skjønner, iom at det er på TI-tråden "Presidentvalget USA 2024, duh…

6 Likes

Det regnestykket er komplekst. Som vist her

Arbeidsløsheten i USA er lav og det finnes flust av jobber som vanlige amerikanere ikke er villige til å ta (tilsvarende som i Norge). Og nei, immigranter i USA er ikke mer kriminelle enn vanlige amerikanske borgere. Heller ikke illegale.

2 Likes

Vel du får ta en titt her….

https://tradingeconomics.com/united-states/unemployment-rate

å når det gjelder immigranter og kriminalitet som du også nevner så blir det i pose og sekk når det gjelder kriminalitet. Hadde vært fint med bare pose. Det gjelder her på berget også.

1 Like

La oss ty til ChatGPT:

1 Like

Ja du er glad i å klippe&lime derifra.

Er vel første tilfelle i denne tråden :man_shrugging: Når det er sagt; hvorfor skulle man ikke ty til ChatGPT i kunnskapssammenheng hvor spørsmålet er av tidløs karakter.

1 Like

U catch my drift.

Han snakker om Vance. Må du ha en transkripsjon av alle videoer som blir lagt ut?

Det så jo ikke ut som at du selv skjønte det. :wink:

Nei, men 1 par setninger, for ellers blir det knapt nok ufordøyd oppgulp. Det er selvsagt fint med henvisning , og transkripsjon, hvis man har noe på hjertet, eller ønsker å formidle noe.

Men man lærer ikke noe hvis man bare gjengir dagens oppgulp, særlig hvis det er ufordøyd.

Hvis jeg har noe jeg ønsker å formidle, så lager jeg gjerne en transkripsjon, ikke bare for å gjøre poenget lettere for mottakeren, da viser man at man faktisk har tenkt igjennom et poeng, setter det i sammenheng, og dokumenterer det.
Lett å bare videreformidle fjas, hvis man ikke tar et sekund, eller to, og tenker igjen det man ønsker å formidle, og skriver 2 setninger om det.

5 Likes

Ok, point taken. Jeg kan være enig i at det ikke koster noe å skrive en kort kommentar om hvorfor man selv synes en video har et poeng.

1 Like

Tar det ikke veldig lang tid før vi får mer info om skytteren? Motiv? Tilhørighet? Venner og kjente som uttaler seg?

2 Likes

Det har jo kommet en masse uttalelser fra klassekamerater, resultater fra hans søkehistorikk osv. Så ikke prøv å late som at det er en konspirasjon her som holder sannheten fra oss.

(Ja, jeg vet at du ignorerer meg, men jeg vet også at du likevel leser alt jeg skriver. Du har bare bakbundet deg selv fra å komme med motmæle. :grin:)

2 Likes

Jo, veldig. Har han ingen sosiale medier?

Bare å google. Mye info, bl a svaret på ditt spørsmål, her f eks:

1 Like

CNN står vanligvis på trappene til naboer og slekt. Skolevenner. Noe de ikke vil finne ut av?

CNN dekket bare ett valgmøte med live feed i år. Hadde fotograf i prime position med noen uvanlige settings på kameraet 1/8000 & 30 FPS.

Noe du bare bruker om du vil ta bilde av noe i millisekund. Hva kan det være?


Og det er ikke det eneste som er uvanlig. Bare se her fra random Internet Guy:

An assasination attempt was made on President Trump. One man died, 2 were in Critical Condition and:

No FBI Press Breifing

No DOJ Press Briefing

The House of Representatives doesn’t reconvene back in Session

The US Senate doesn’t reconvine back in Session

Oversight sends out Invitations to appear not subpoena’s

FBI Director refuses the invitation to appear

Cable Media refuses to call it an assasination attempt for several hours

Secret Service Director refuses to resign

Mayorkas says he has confidence in the SS Director

We learn DHS replaces Secret Service advanced team with DHS employees

PA Police agencies ignore their jurisdiction blame Secret Service

Secret Service can’t define their jurisdiction and balme PA Police

We were told 2 snipers learned there were 4 snipers. 2 Pa Police 2 Secret Service

Jill Biden, Antony Blinken and Austin are unusually silent

None of this is normal unless they knew in advance because these are not appropriate reactions to an attempted assasination attempt.


Er grunnen til konspirasjoner at historiene er sanne eller de håpløse reaksjonene før, under og i etterkant som i dette tilfellet er meget mistenkelig. Uansett må faktaene på bordet før eller senere.

4 Likes

Og…

In the days since the shooting, neither Trump nor his team has given further details on his condition or treatment. They also haven’t made public any medical reports or said which doctors treated him

1 Like

Hadde fått med meg mesteparten av det der. Men jeg synes det er rart er at han ikke har en Twitter-konto, eller en Reddit-konto f.eks. Ettersom han var interessert i politikk.

Det ville jo vært veldig uvanlig. Og vel ansett som privat informasjon.

En annen ting…

2 Likes

En tredje ting

3 Likes

Ditt poeng var at fakta skulle på bordet, unngå konspirasjoner, etc. Ble Trump skadet av kulen? Eller glass fra teleprompter? Skadeomfang? Er det behov for en bandasje over hele øret? Ingenting av dette mener du er av offentlighetens interesse når det gjelder en republikansk presidentkandidat altså

2 Likes