Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Første offisiele Donald utsagn om ukraina.

5 Likes

Nå lukter det veldig foliehatt her synes jeg. F eks er 30 fps standardinnstilling for amerikanske tv-sendinger. Hvorfor valgte de ikke 60 fps hvis de skulle fange opp en rask hendelse som de var forberedt på?

Så hele din kopierte tekst ser ut til å være hentet rett fra et konspi-sted som «bare spør». F eks så spør de hvorfor ikke Jill Biden har uttalt seg. Melania har vel heller ikke sagt noe om hva hun tror om denne saken, så da står hun sikkert bak. (Hun har jo i hvert fall et tydelig motiv. :laughing:)

5 Likes

Hvis det er utendørs og dagslys så ser jeg ikke helt hva som er uvanlig/merkelig med de settingene.

1 Like

Kanskje du burde teste før du sprer konspirasjoner? Enkel googling viser at ingen av kampanjenes egne sider kommer opp i søkeresultatets første side. (YMMV, men jeg tipper at det stemmer for de fleste som søker.)

Trist at tråden bare blir en shit storm av copy/paste fra konspitullsider.

3 Likes

Jeg er ikke fotograf. Det hørtes troverdig ut at man må justere settings om man vil ta bilde av en kule i lufta. Slik han gjorde.

I tested myself and this is accurate. Joe Biden is shown, Trump’s is not.

Med videobevis.

https://x.com/rejectdegenercy/status/1814438717391806680?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA

1 Like

Jeg har drevet en litt med foto på hobbybasis. I dagslys/sollys så har du ikke noe annet valg enn å bruke kort lukkertid, hvis ikke blir bildet overeksponert.

Dersom du på død og liv vil bruke treg lukkertid så må du eventuelt bruke et mørkt filter som du skrur på linsen.

3 Likes

Aldri hørt noen andre stille de spørsmålene nei.

Men har du testet selv? Det er ikke akkurat vanskelig.

1 Like

Shadowbanning av Trump er en kjent sak. At Google prioriterer demokratisk narrativ ved serach results er noe jeg ser hver dag selv.

1 Like

Jeg synes det @Stifen gjorde; å poste (gulpe opp) et intervju av Bill Maher, med Pete Buttigieg bare er så interessant, for det bare viser hva jeg antok ville være strategien overfor J D Vance, som nå rulles ut.

Og hva er ikke en bedre strategi enn det å bruke begrepet Dostojevsky var opphav til; (“nyttige idioter”), som Bill Maher ukritisk kaskaderer ut, og er rett fra marxistisk propaganda 1.0 oppskrift; “accuse the other of what you are guilty of

La meg ta dette steg for steg, og sannsynliggjøre (Occams Racor) at det kanskje er Pete Buttigieg som er "slim-ålen her.

Først, hva Pete Buttigieg sier i intervjuet stifen lazy har linket opp (transcript er for sammenheng, jeg tar ut de viktige delene etter transkripsjonen:

Pete Buttegieg:
The other thing you get to do at the convention is that you get to roll out your vice president, which in this case was J D Vance, Ah,
Bill Maher:
What do you think of him?
Pete Buttegieg.
Look, where from the same generation, we are both from the Midwest, different part of the Midwest. Ah mm, I know a lot of guys like J D Vance. I have run into a lot of guys like him. Not so much when I was growing up.
Bill Maher.
Peter Thiel is his big backer
Pete
Yeah! for sure!
Bill Maher
For people who don’t know who that is; he started Pay Pal, he is gay, he is a billionaire. I had a couple of people who was coming on this week, and they said; “ask him what he thinks of Peter Thiel”, a person who is in love J D Vance, who is flatly against gay marriage.
Pete Buttigieg
So, I think it is a profound contradiction, but may be it is not that complicated, I know that people say "what is going on with some of these Silicon Valley folks going into Trump world with J D Vance and backing Trump. They think Silicon Valley is supposed to care about climate, and it is supposed to be, I don’t know, pro science, rational and libertarian, normally libertarian don’t like authoritarians. Whats up with that? I think it is, actually we made it way to complicated, it is super simple. These are very rich people men, who have decided to back the republican party, that tends to do good things, for very rich men.
And by the way, that is kind of what you are getting with J D, right so, I knew a lot of people like him [J D Vance], when I got to Harvard I found a lot of people like him who would say what they needed to to get a head.

Følgende punkter mener jeg Pete Buttigieg er uærlig, og bruker propaganda 1.0 på nyttige idioter.

Look, where from the same generation, we are both from the Midwest, different part of the Midwest. Ah mm, I know a lot of guys like J D Vance. I have run into a lot of guys like him. Not so much when I was growing up.

Man skjønner at det kommer noe tvilsomt når han starter setningen på samme måte som sjefen sin (Joe Biden); “Look, her is the deal, bla bla”.

Mao slimåler uten substans som gjør det som trengs få komme seg opp og frem, og bruker en historie om at det var først da han kom til Harvard så oppdaget han den type folk Pete ikke var vant til gitt sin uprivilegerte bakgrunn (lik som J D Vance) .

And by the way, that is kind of what you are getting with J D, right so, I knew a lot of people like him [J D Vance], when I got to Harvard I found a lot of people like him who would say what they needed to to get a head.

Han kjenner mange som slimålen J D Vance er nå, han har også vokst opp som i samme type område som J D, hvor folk ikke var sånn.

Men bakgrunnen til J D Vance og Pete Buttigeig er helt forskjellige, Pete vokste opp som enebarn i et trygt og akademisk hjem, hvor han sikkert lært mye om den akademiske verden, og hvordan to "get ahead:*

image

Totalt forskjellig fra J D Vance sin oppvekst og forhold til akademia. Legg merke til hvordan Pete har “stjålet” historien til J D Vance. Følgende er tatt fra podcast " Sidebar with J. D. Vance - Viva & Barnes LIVE!" og er 3 år gammelt, hvor flere av tingene J D Vance står for og har opplevd er beskrevet i boka han ga ut for 8 år siden(Youtube) tidslinje 8:25 til 11:45 “Cultural Shock”.

Interviewer asks:

Now you mentioned in the book that the kind of cultural shock form going, in this is sort of skipping a head in the story a little bit, but it was one of the part that stood out to me, because I share that i common with you. Which is; going from Appalachia to, including the Ohio State, the [US] Marines, but you fully didn’t appreciate the cultural shock, until you went to Yale.

Could you describe what that was like, in other words; how it was surprising, the degree tuition, as Jesse Jackon used to say that Yalewas the best and brightest, and the richest and the whitest, yeah you know, you play around with the verbailogy, but it’s very much a culture that is disconnected from Midletown, Ohio. What was that like for you; was it right away? For me it was within a couple of weeks of being on campus.

J D Vance responds:

Yeah yeah, now that’s right, and Robert you have your own interesting story to this part of the world. I would love to chat about that, I mean for me it was, the Marine Corps was in some ways a totally different world for me. It was hyper disciplined, and obviously life in the military is as different for 99 percent of American kids from what they have seen from growing up. But I was still fundamentally surrounded by people who were like me. I had this great friend who was a puertorician from Bronx, had an other great friend who grew up in sort of pretty upper middle class suburb of DC, but they were all like me in a fundamental level, they had some sort the same basic views, they were all pretty patriotic, they all had the same concerns, more or less about the world. I never felt that they were not on the same team as me.

But when you go to Yale, and you come from a background like mine, you think; "holy crap, this entire university is different. And you know some of it is just little subtle social things that I never realized. So I tell this story in the book, that I go to this law firm recruitment dinner, this really high pressure moment, when you try to get a job, and they gather us in the room beforehand, and they bring around glasses of wine. And then you know; “do you want red wine or white wine”, and I like “I take white wine” and then “do you want Sauvignon blanc or Chardonnay?”

And I like; “this person is clearly screwing with me, just give me some white wine ! Stop with these ridiculous questions”.

So there is like a social way to conducting yourself, which was total foreign to me.

But a part of it is also so; the elite world is so transactional. I am curious of you guys view on this, but what really bothered me about it was that every relationship was geared to getting something for yourself, right, you didn’t hang out with people because they were interesting, or may be you were attracted to them, or what ever the case may be.

You [they] hung out with people [at Yale] or somebody because they could write you a letter of recommendation, there could be two or three degrees of separation between you and a job that you wanted. And I just thought that that was just so gross [ekkelt].

Where I grew up, you built relationships with people that had the same interests as you, or at least were interesting to you. You didn’t build relationships with people just because you could get something out of them. And that was the part of that I felt was weirdest"

Oppsummert, det er utrolig interessant å se propagandaen rulles ut i real time, og folk bare gulper det opp videre, totalt ufordøyd og ukritisk.

Og også interessant å observere hvor effektivt det Buttegieg sin strategi er. Kan bare insinuere slimål, eller falsk., og skamløst fremstille seg selv i Vance sin bakgrunn og historie.
For hvis man da kommer med innvendinger om at “bare se på hva han gjør” eller les historien hans, så fremstår det desto mer falskt og kalkulerende.
Dessverre er det ikke så lett å imøtegå, for folk skjønner lett hvordan ting egentlig henger sammen, med bare 2 minutter på VG-nett, eller å flashet gjennom en youtube-video for å konkludere…

6 Likes

Jeg poster ting fra valgkampen jeg syns er interessante. Om du har et problem med det , så bruk ignore funksjonen.

Det har nettopp vært RNC med en haug med taler og drama. 90% av postene har handlet om SS , hvordan damer ikke burde være SS , om hvordan de ikke gjorde jobben og om gjerningsmannen. Veldig lite relevant for valgkampen . Savner poster om diverse taler og happenings fra kongressen.

2 Likes

Jeg synes ikke ting du poster @Stifen er uinteressant, tvert i mot! Se på svaret mitt da, det er vel relativt opplagt at jeg synes posten din var superinteressant !
Poenget er at jeg synes at posten din er interessant av andre grunner enn det du kanskje gjør. Samt at det er litt lazy av deg å ikke ofre 1 setning eller 2 på hvorfor du poster det, så slipper jeg å gjette; jeg tror du postet det fordi du mener at Pete Buttegieg vinkling, historie og «claims» er sannferdige.

4 Likes

“Negotiate a deal” som vil bety at Russland vinner betydelig terreng og har lykkes med å oute vestens manglende stamina. Resultat? En mye farligere verden, hvor det er den sterkestes rett uavhengig av rådende landegrenser.

4 Likes

Du jobber hardt for å diskreditere PB sine utsagn , men syns det faller litt i fisk når du omtaler Maher som en nyttig idiot og PB som en slimål. Syns han får fram poengene han vil ha fram på en greit måte.
Om du hadde brukt den energien din på å lese og skrive om feks Eastman memos , så kunne vi hatt en fin debatt

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Poenget mitt er at det er J D Vance som portretteres som en slimål, i media, og det rulles ut på bred front, med 0 pushback.

Og poengene mine faller ikke i fisk, nettopp fordi Maher ikke stiller noen kritiske spørsmål til det Pete Buttegieg hevder. Det burde være enkelt å gjennomskue at Buttegieg ikke er sannferdig når han gir inntrykk av at han kommer fra samme omgivelser som J D Vance. “Nothing could be further from the truth”.

J D Vance er oppvokst i “banjo-land”, hvor moren hadde 15 forskjellige menn inn og ut av huset gjennom hans oppvekst, vanlig kommunikasjon var skriking og kjefting, moren var alkohol- og herionavhengig, og han vokste opp lutfattig, og ble oppdratt av sin bestemor i Hillbillyland fra han var 12, som da bestemor døde fant de at hun hadde sørget for at hun alltid hadde et våpen innen en armelngdes avstand; “she had 19 loaded guns around the house to protect her family, also when she got old and frail”.

Pete Buttigieg vokste opp som enebarn med mor og far som professorer på et universitet.
Han har hatt ro og fred hele sin oppvekst, og svært sannsynlig lært seg hvordan å sno seg i akademika og i eliten.

Kan godt diskutere Eastman jeg, men kanskje du kunne gjort litt arbeid først, og bevise at min påstand om folk som bare leser VG-nett i 2 minutter, og ser en kjapp Youtube-video sitter umiddelbart på sannheten.

9 Likes

Nå er jeg av den oppfatningen at du ikke finner en eneste sjel på dette fora som mener bestemt at Ukraina bør gi ifra seg noen av de ish 20% landmark Russland har okkupert siden begynnelsen av invasjonen for å få en slutt på krigen. Vi kan mene mye frem og tilbake om ditt og datt, men akkurat der vil vi og foraet det samme uansett hvilen «tråd» man er på :ukraine:

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes