Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Men Biden skal jo opp mot denne mannen som jo liker å se på seg som en «Straight talker»:


Sitatet er fra januar 2024, btw.

3 Likes

Hvorfor tror du egentlig at jeg skrev uvanlig fornuftig av Trædal? Irrelevant hvor frastøtende denne skikkelsen måtte være. De siterte poengene er rimelig on point, okke som.

5 Likes

Ja det har du rett i :slight_smile:

Det er bare at å se og høre fra ham fyrer meg opp. Han er rett og slett ikke bra for blodtrykket mitt :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Han gjør f.eks. et poeng ut av at Trump ikke vant flertallet av stemmene. Noe som betyr null og nada. I Norge har vi også utjevningsmandater.

Trump har den største flokken og trenger ikke mediene. Er blitt utestengt fra sosiale medier og til og med økte sin tilhengerskare likevel.

Trump har lykkes i utsette alle rettsprosessene så mye at han rekker å vinne valget tidsnok til å benåde seg selv.

Og Trump leder mot den svakeste presidentkandidaten i historien.

Mye tyder på at han vinner…

4 Likes

Trump er alltid litt høyttenkende og impulsiv når han snakker, men dette var usedvanlig usammenhengende. Hadde dette en kontekst hvor han innledningsvis fikk sagt hva “it” var, eller er dette hele sitatet?

I “soundbites” som er nøye utvalgt høres både Biden og Trump helt rablende ut begge to, jeg tror ikke egentlig man klarer å informere eller overbevise noen som helst med sånt.

3 Likes

Nesten hvem som helst er en bedre kandidat enn Trump/Biden…

2 Likes

Jeg er nesten helt enig.

Tankene går tilbake til filmen “alle presidenters menn”. I dagens trumpverden ville alt selvsagt vært feka news, urederlig presse, og … … … … fyll inn mellomrommene er dere snill, dere som er for frihet og demokrati.

Treningen for borgerkrigen går bra sies det.

https://twitter.com/i/status/1751292092989530256

1 Like

Kollade just lite statestik. 2021 så var det 549 pers i USA som dog på grunn av skjutvåpenrelaterte uhell og ulykker. Det er knappt 2 om dagen. Jeg trodde det var flere med tanke på at mange derborte helt verkar mangle respekt før våpen og våpensikkerhet.

Genialt med 2 tullinger med skarpladdade pistoler som hopper runt og skyter. Hva kan gå feil?

Syntes også det hørtes lavt ut, men det stemmer visst med statistikken så vidt jeg kan se… Ser man på “Unintentional; Suicide; Homicide” så er totalen 789 for 14 år og yngre, og økende år for år siden 2018.

For 2021 er antall drap 446, uhell 107, og selvmord 236,

Interessant måte å ordlegge seg på. Nesten så man lurer på hvem som var president før Biden.

White House clinic improperly distributed controlled substances during previous administrations, new report says (nbcnews.com)

The White House Medical Unit had “severe and systemic problems” with their pharmacy operations and provided health care to ineligible staffers before the Biden administration, according to a scathing inspector general report.

Må være MAGA for at dette skal gi mening, eller? Noen med andre tolkninger? Er åpen for forslag.

Trump praises Speaker Johnson for blocking border security and adds “this is the single greatest threat to our country right now is the people pouring into our country”
https://twitter.com/i/status/1751371041723633880
image

La oss ta med denne. Nei vi tuller ikke:

"The Oklahoma Republican party passed a “censure” resolution condemning their GOP Sen. James Lankford for the “crime” of ignoring Trump’s orders and working with Democrats on a bill that would dramatically increase security at the border:

“Until Senator Lankford ceases from these actions, the Oklahoma Republican Party will cease all support for him,” the resolution states”
(1) Republicans against Trump on X: "This is insane. The Oklahoma Republican party passed a “censure” resolution condemning their GOP Sen. James Lankford for the “crime” of ignoring Trump’s orders and working with Democrats on a bill that would dramatically increase security at the border: “Until Senator Lankford… https://t.co/snBw75hoim” / X (twitter.com)

2 Likes

I følge Trump er det bare 2% som klarer denne kognitive testen. Med andre ord er kanskje 98% av velgerne ikke kvalifisert eller egnet for å stemme?

Det må sies at han mener testen for å påvise kognitive svekkelser ikke var lett.

image

1 Like

Den største politiske bølle i USA gjennom tidene fremstiller seg selv som offeret. Det kan vel ikke bli stort bedre.

“you know, in history, they say the president that was treated the worst was Abraham Lincoln. But he had the…little Civil War going…I haven’t seen the new list. But if I’m not number one over Abraham Lincoln I will be very disappointed.”

5 Likes

Denne oppsummeringen tenker jeg sier det meste.

The recent argument in defense of Trump is like so many others:
– It wasn’t rape, just sexual assault.
– It wasn’t a real coup, just an attempted one.
– He’s not really authoritarian, he just sounds like one.
– The Republican Party will check and restrain him, just not yet.

5 Likes

Propagandistene i Kremlin støtter fortsatt sin mann.

Putin propagandists on Russian state TV are praising Trump for refusing to let Republicans in Congress make a deal with Dems to solve the border crisis

The Kremlin desperately needs their orange puppet back in the WH

4 Likes

Least obsessed Trump critic

1 Like

@Floppen

1 Like

bilde

15 Likes