Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Lar det bli med dette i dag :wink:

image
image

Åpne porter mot Mexico er kanskje ikke den rette oppskriften, eller hva Texas? Bortsett fra at det skal sette Biden i et Dårlig lys.

Ingen tommel opp her.
Republican strategist: People don’t want to see Donald Trump return to the White House. With Trump in the White House, we got chaos. Trump lost millions of jobs, which have thankfully all been restored under President Biden

Viktig å få med Jesus!

OAN host says it makes sense for Biden to have Taylor Swift date Travis Kelce in a massive deep state psy op, because sports in general starting at the youth level is also used to brainwash kids when they should be focused on Jesus instead.

Former Trump WH Communications Director

@Scaramucci

: "I’ve been a lifelong Republican in the Mitt Romney, Jeb Bush community of the Republican party…The former president will win the nomination…And I think we do have a rematch, and I’m a patriot first and a partisan second,…

4 Likes

Pga måten statene i USA er satt sammen, så bør vel Biden lede her med noen prosentpoeng for å vinne. Mao, hvis dette hadde vært status ved valget, så hadde Trump tatt det?

ref: President: general election Polls | FiveThirtyEight

1 Like

Jeg tror du har rett. Statene med lav befolkning per mandat lener Republikansk som gruppe, de med høy befolkning per mandat lener demokratisk. Biden trenger reelt sett bedre enn 50/50 i nasjonale målinger om de ikke er ekstremt merkelig fordelt.

1 Like

Det jeg lurer på er om situasjonen er som dette (eller verre) til sommeren, dropper Biden ut av løpet hvis det på det tidspunktet finnes en mer populær demokrat til å ta over stafettpinnen? Biden er 81 år gammel og blir 82 år gammel i november… Før han går av vil han være 86. Jeg har sett spreke 80-åringer, men Biden er ikke en av dem.

Litt morsom anekdote om spreke gamle folk. Jeg hadde jeg en nabo som var 93, det var glatt ute en dag jeg skulle gå til jobb, så han lurte på om jeg ville sitte på. Takket ja. Viste seg at han skulle dra på spinning-timen sin. :smiley:

4 Likes

Ingen har svart meg her, og jeg har selv prøvd å google. Finnes det ikke ett eneste intervju der Trump blir spurt om utmeldingen av NATO?! Dette er det største geopolitiske spørsmålet i min levetid, Trump må da ha blitt konfrontert med dette??

Alle vet at dette bare er tull. Ingen som seriøst tror dette. Derfor er det heller ingen som vil spørre om det. Man vil ikke ha svaret. Man ønsker heller å la dette sprøsmålet henge i lufta slik at det er et tema blant de enkle.

7 Likes

Her er en fersk artikkel som gir en oppsummering av Trump og forskjellige uttalelser om NATO. Ikke noe klart svart/hvit svar, men grunn til bekymring, definitivt.

3 Likes

Må du ha et intervju eller holder det med en uttalelse?

“By the way, Nato is dead, and we will leave, we will quit Nato."

Denne uttalelsen gjort til Ursula van der Leyen i 2020 ble rapportert av Thierry Breton, europakommisær fra Frankrike. Bare å google uttalelsen så finner du den rapportert av en masse aviser.

2 Likes

Er det virkelig noen på ekte som tror Trump kommer til å melde USA ut fra NATO dersom han blir sittende president??

1 Like

Kan du mr. the1nonly garantere at han ikke vil??
Vi må leve i håpet at han ikke kommer til å gjøre det. Men det er ikke noe jeg ville satset skjorta på.

1 Like

Garantere er det vel ingen som kan. Men det er ikke noe som er på min bekymringsliste nei - ikke i det hele tatt. Tror man kan bekymre seg over veldig mye annet enn utmeldelse fra NATO.

1 Like

“Er det virkelig noen som tror at Putin kommer til å sende angrepsstyrker inn i Ukraina?” :wink:

3 Likes

Dette har han vel gjort siden 2014? Krigen har vært pågående i snart 10 år…

Og så ble det en fredsavtale og alt var fint. :see_no_evil:

2 Likes

Ganske kult

1 Like
2 Likes

Passende bilde til artikkelen.

De fleste antar at høyesterett vil annulere slle forsøk på å stenge han utr av valget. Høyesterett kan ikke være så politiske. Sansynligvis vil også flertallet av rettsakene mot Trump feile da de i hovedsak er tynn politisk suppe og de virker forsterkende på Trump sin story med at de etablerte ikke liker han som prøver å rydde opp.

Hadde man ikke kjørt alle disse sakene mot Trump ville han sansynligvis stått mye svakere nå.

5 Likes

Virker som mange her tror at Trump står sterkt i forhold til Biden, denne meningsmålingen speiler vel 2020 resultatet greit nok.
image
https://x.com/QuinnipiacPoll/status/1752769979680801087?s=20

3 Likes

En skal være forsiktig med å lese alt for mye ut av en undersøkelse med 1650 svar. På en med 4000 fra samme periode var det 44/42 i favør Trump over Biden. (ikke at jeg tror det er fasit heller) Til sammen kan man se trender over flere undersøkelser over tid, men enkeltundersøkelser har massiv usikkerhet.

Edit: Her kan man scrolle ned, plukke den undersøkelsen man vil og i prinsippet velge hvilket narrativ man vil servere. Det finnes til og med noen som får det til å se ut som Kennedy har en sjanse. Politikerne velger med omhu hvilke resultater de kringkaster, slik Nikki Haley gjorde. Men man kan også forsøke å se de store trendene. Når valget nærmer seg bruker 538 også å ha gode forecast.

3 Likes