Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Budanov sa også at han ikke fryktet Trump som president. Nå har republikanerne fucket til det de kan av forsyninger til Ukraina de siste månedene, så kanskje han mener det ikke vil bli stort verre.

1 Like

men… men… men… men Trump ønsker jo å legge til rette for en russisk invasjon av Europa! Denne nikkedukken til Putin må stoppes.

:clown_face:

1 Like

Biden kan sikre Ukraina finansiering hvis han vil gi litt.

Jeg er enig i at han nok kunne fikset mer enn han har gjort, men i utgangspunktet, så svekker det USA når republikanerne ikke klarer å stå samlet om støtten.

1 Like

Siden Biden kan kjøre på med rimelig mange milliarder uten kongressen blir det litt feil å skylde på republikanerene.

1 Like

Mener du at du er enig med Jens nårhan svarer på spørsmål som:

– Er det i det hele tatt mulig å se for seg et Nato uten USA?

– Nei, Nato handler om å binde Nord-Amerika og Europa sammen, og da er USA helt avgjørende. I teorien er det jo mulig å ha et Nato uten USA, men det ville vært et helt annet Nato, som ikke kunne gitt en troverdig sikkerhetsgaranti.

Mye man kan tolke i sin favør slik som @morti gjør, men hvilken annen ordlyd skulle man forventet fra Stoltenberg?

1 Like

Jeg vet ikke hvilke fullmakter Biden har til å kjøre på uten kongressen, så det vil jeg gjerne høre mer om. ÅPNE ØRER HER.

Fakta er at det i dag er tautrekking om midler til grensene som republikanerne kobler opp mot hjelp til Ukraina.

Her har republikanerne, som ikke lenger er styrt av et parti, men av en ekspresident, besluttet at de ikke vil støtte noen tiltak for å bedre grensekontrollen, fordi det kan få Biden til å se bedre ut.

Dette er fakta, og ikke fiksjon, selv om det høres sånn ut.

Fakta er at det er administrasjonen til Biden som stopper leveranse av ting nå.
De har masse igjen de kan trekke på av de fullmaktene de allerede har fått. Dette er kjent og ikke noe hemmelig.

1 Like

Som hva? Hvilke fakta? Hvorfor går da republikanerne så åpenlyst ut og sier at de stopper slik støtte ved å knytte den opp mot grensen?

Fordi den pakken kongressen krangler om er noe annet. Og den vil ikke Reps stemme igjennom før det ligger mer penger til grensen.

Biden og adminsitrasjonen hans har masse penger å ta av. Verste er at de ikke trenger penger engang for å donere surplus. Som bare står å ruster.

Kan anbefale å følge han her, han skriver mye om temaet.

https://x.com/secretsqrl123/status/1752224376475341044?s=20

Jeg ønsker det du påstår er riktig, men mest av alt jeg ønsker at du kan dokumentere påstandene, for om du ikke kan det så vil mine ønsker forvitre.

Det at mennesker i administrasjonen aktivt blokkerer våpenleveranser til Ukraina er bæd.
Det er ekstremt bæd.

og du trenger bare regne på hva USA har gitt, og hvor mye Biden administrasjonen har igjen på det som alt er godkjent før du ser at noen stopper ting.

Her skriver han mer om det.

https://x.com/secretsqrl123/status/1751444105035403763?s=20

Jeg kan også finne et svada twitter-innlegg som ikke har noen som helst sammenheng til det vi snakker om, men vil det bringe diskusjonen fremover?

3 Likes

Så lenge du ikke ønsker å evne eller lese deg opp, så er det lite jeg kan gjøre.

Fyren er godt kjent som kilde og han er flink, Posten jeg linket til dokumenterer han jo faktisk det jeg sier.

Presidenten kan fint selge våpen til Ukraina, Kongressen kan blokke det, men må da aktivt gå inn for å gjøre det. Noe de ikke har gjort.

Det som ser ut til å bli Bidens undergang nå er Gaza. Før valget må Biden velge mellom

A) Støtte Israel og få jødene og kristne demokraters stemme, men splitte sitt eget parti før et valg.

B) Støtte Palestinerne og miste jødene og de kristne demokratene og splitte partiet likevel.

Trump derimot kan støtte Israel og få støtte av hele sitt parti.

Fordel Trump

3 Likes

Hvis han skal vinne må han støtte Israel, men bittelitt mindre enn Trump. Da får han ikke noen lekkasje til Trump.

De demokratene som er mot Israel vil da kunne velge mellom Trump og Biden, hvor Biden er hakket mindre Israel vennlig. Hva velger de da?

Det er en grunn til at USA støtter Israel. Btw, så er jeg spent på om Netanyahu sitter helt til presidentvalget, eller om han blir kastet.

2 Likes

Men Biden vil få problemer med den siden av partiet som mener han gjør for lite. Denne saken skader Biden.

2 Likes

2 Likes

Denne er en gammel traver og har blitt debunket for leeeenge siden. Se f.eks https://www.politifact.com/factchecks/2019/nov/15/facebook-posts/no-russia-did-not-donate-145-million-clinton-found/

3 Likes

Hvor er debunken av de 500K til Bill da?

New York Times og ABC news melder noe annet da.

3 Likes