Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Jeg er enig i at han selv har lagt seg på en opportunistisk linje i mange saker, men media skal likevel ikke, mener jeg, la seg påvirke av det når de omtaler sakene.
Mange av reporterne og journalistene kan man enkelt se når de omtaler Trump at de indirekte med himlinger og smil mener mannen er komplett idiot, det kan hende at han er, men det ligger ikke i deres mandat så klart å legge det for dagen hva de måtte mene, spesielt har man sett dette blant deler av TV2 teamet.
Jeg mener de der går i fella.

Personlig tror jeg ikke det blir veldig positivt om Trump igjen blir president, samtidig er jeg like sikker på at det heller ikke blir bra om Biden fortsetter 4 år til.
De må kvitte seg med disse karene(skjønner selvsagt at det ikke vil skje :joy:)

6 Likes

Det handler ikke bare om politikken og uttalelsene, det handler om omtale generelt.
Under valgkampen før Trump ble president så ble han latterliggjort på måter man ikke ville akseptert ovenfor andre. Det var håret, det var hudfargen, det var sminken, det var hvordan han snakket, det var hvor han fikk sine første penger. Han var en juksemaker i golf, han var en som skrøt av formuen sin, av var prangende, han hadde trofékone. Han var ikke fin nok fordi han spiste hamburgere og ikke kanapeer, han ble latterliggjort fordi han drakk fra sugerør. Når det er bilder så er det alltd i en eller annen ufordelaktig positur der han brøler eller gaper eller har trutmunn
…listen er endeløs.

Jeg driter i Trump, men jeg reagerer på at pressen så helt åpenbart opererer med to standarder. De skryter selv av hvor viktige de er for demokratiet og åpenheten, og er “vaktbikkjer”. Mon det. Jeg synes de i større og større grad opererer som politiske aktører uten å ha fått en eneste stemme.

8 Likes

Da har du nok ikke fulgt med de siste årene?

Det er en vesentlig forskjell når det kommer til hvordan Trump ble behandlet av journalister & reportere under pressekonferanser, intervjuer osv., versus Biden.

Ett perfekt eksempel:

4 Likes

Jeg har sagt før at jeg hadde foretrukket om det var andre og yngre alternativer for president i USA. At Trump er splittende har jeg sagt. At han kjenner dårlig til utenriks. At han overvurderer seg selv. At han tror han er verdensmester på alt og burde lytte mer til sine rådgivere. Alt dette og mer til har jeg sagt om Trump. At han har opptrått som en bølle i business deals med andre business menn er jeg sikker på. Og det liker ikke jeg. I USA derimot er det “winner takes all” og folk digger dette. For nordmenn er slikt uforståelig med mindre du har reist mye/bodd der borte tror jeg.

Så har jeg sagt at jeg heier på Trump fordi han har blitt behandlet på en forferdelig måte av media helt siden dag 1. Dernest fordi demokratene brukte uærlige metoder på å ta han for ting han åpenbart ikke hadde gjort. Riksrett saker. Falske rapporter. CNN sjefen som blir tatt i (og sparket) for å instruere sine journalister i hva de skulle si og mene. 51 CIA etteretningsagenter som skrev under på at Hunter Biden saken var russisk propaganda og medias stillhet om saken.

Dette er bare noen av de uærlige metodene som Trump blir utsatt for. Hadde dette skjedd mot Biden så hadde jeg trolig støttet han, men der igjen er problemet at han så lett skaper krig og uro. Jeg liker Trump fordi jeg tror han vil gå mindre til krig. Jeg liker han fordi han ønsker å gå i dialog med alle. Også sine fiender. Jeg liker han fordi han setter ned skatter. Jeg liker han fordi han vil ha kontroll med grenser. Egentlig er jeg selv for økt innvandring, men mot å gi dem masse penger og forsørge folk som kommer. Ulovlig innvandring av identitetsløst stemmekveg er jeg i mot. Så vet jeg jo at mediene lyver mer og mye oftere enn Trump. Så derfor er det ikke så farlig om Trump blir tatt i løgn. Alle lyver.

Sånn nå har jeg sagt hovedpoengene. Så trenger ikke folk anta så mye mer. Alt dette har jeg skrevet før.

13 Likes

Og Biden blir alltid tatt på med silkehansker fra media…

2 Likes

Det er riktig å si at de siste månedene har media tatt på Biden mindre med silkehansker enn tidligere. De vil trolig ha han vekk før valget. En merkbar endring.

2 Likes

Jeg for min del skrev norske medium, der er det kun silkehansker som gjelder.

Dette er blant de bedre begrunnede støtteerklæringene til Trump som jeg har lest. Jeg er ikke enig, men føler jeg forstår hvor du kommer fra i det minste. Jeg synes forøvrig du har vært tålmodig her, jeg hadde gitt opp tråden for lengst.

Et hakk røffere enn silkehansker, mange hakk snillere enn for Trump.

1 Like

Takk :slight_smile: Fortsatt silkehansker ja. Bare litt mindre. Det var vel først dagen etter den laveste meningsmålingen kom at jeg merket forskjell første gang.

Det var visst en "insurrection " alikevell, men den var skapt av Pelosi. Andre enn meg som hører “god dag mann økseskaft” i bakgrunnen?

image

Noen som er uenig med Dale her?

image

Er visst flere senile her, i tillegg til Biden og Trump.

image

image

Spesialetterforsker Hur, oppnevnt av Trump, som har etterforsket klassifiserte dokumenter som Biden rapporterte om har konkludert med:

" no criminal charges were warranted but did so, in large part, by saying a jury would be sympathetic to Biden, who was described as a “well-meaning, elderly man with a poor memory.”

Altså, ikke grunnlag for tiltale, men det er grunnet hans dårlige hukommelse. Hvordan kan begge påstander være sanne samtidig?

La meg minne om at Hur er advokat, og skal fatte beslutninger på juridisk grunnlag. Han er IKKE en lege som er kvalifisert til å uttale seg om Bidens kognitive evner. Når han velger å gjøre det så lukter det?

Og Biden blir så klart behandlet med silkehansker, ikke sant. Ingenting som ligner på en drittpakke her, bare å gå videre.

1 Like

Ja vel, har de det? Kan dette være grunnen om det du sier stemmer, for når selveste Fox melder om ATH og at det gå så det griner så skjønner selvsagt alle at det går ræva.

image

Denne virkelighetsforståelsen blir for meg krevende. Du stiller altså disse rettssystemene opp mot hverandre. Bruker det faktum som at Mandela ble dømt til livslang fengselsstraff under apartheid i Sør-Afrika som argument for at det Amerikanske rettsvesenet ikke er rettferdig. Jeg klarer virkelig ikke å se den logiske sammenhengen.

Ja, det er utallige eksempler på at det er blitt felt uriktige dommer i USA, men fellesnevneren for disse er at det har vært i rettsaker hvor tiltalte har hatt mangelfull og dårlig juridisk representasjon.

Saker som de vi snakker om rundt Trump er ikke i den kategorien, med mindre du mener Trump ikke er veldig flink til å velge de dyktigste personene, som han riktignok selv påstår han gjør; helt til han sparker de for å være ubrukelige.

2 Likes

Det var leit. God bedring❤️

2 Likes

Det blir fort personlig i denne tråden (også) haha :grinning_face_with_smiling_eyes:

Takk! Den rausheten og omtanken du viser her bør kunne tjene som en ledestjerne for alle andre på forumet.

Vi begge vet at du ikke ønsker raushet, og ihvertfall ikke en ledestjerne. Skal man tolke det du poster i denne tråden, og i meme-tråden, så er det en ensporet og svært monomant fokus på Trump.
Jeg kunne skrevet tusenvis av innlegg, vist til eksempler og dokumenter. Men det ville ikke nyttet. Jeg ønsker å delta i en opplysende diskusjon, og det opplever jeg ikke at det er med deg.

4 Likes

Du trenger ikke tolke Valdi. Jeg har gjort det krystallklart at jeg ser på Trump som vår tids farligste person med tanke på tilgang til makt, og de farene det representerer. Ikke bare som en potensiell president, men med tanke på det ballegrepet han har på det republikanske partiet og deres valgte representanter. Det er mitt utgangspunkt.

Du sier du ønsker en opplysende diskusjon, men hvor opplysende tenker du den diskusjonen skal være om du ikke ønsker å delta i en diskusjon med noen som er rivende uenig med deg?

Det er fortsatt lov å argumentere på sak, i motsetning til svaret du hadde på mitt innlegg om det amerikanske rettsvesenet.

8 Likes

Og allerede her kortslutter det. I din verden er Trump farligere enn Xi Jinping som truer Taiwan, farligere enn Khamenei som aktivt destabiliserer midtøsten - ja selv farligere enn Putin! Da er vi på forskjellige planeter.

2 Likes

Sist jeg sjekket så var ingen av de du nevner aktuell for å bli presidentkandidat i USA til det kommende valget.

1 Like

Ref. snøvling og forglemmelser, eller demens når det er Biden det er snakk om, som har hatt et livslangt problem med stamming, er det lov å spørre hva som har bedret seg hos Trump i løpet av de 5 siste årene?

image

Tok over flyplassene under borgerkrigen i Amerika. Nei, vent, det er jo Biden som er dement.

image

1 Like