Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Det skal jeg være enig i når Trump har tapt anken. Ser ikke bort i fra at du har rett. Men har ikke lest forsvaret i saken.

Men har fått med meg ingen har lidd noe tap. Så om han blir dømt i denne saken. Så får bare Trump flere sympatistemmer. Så jeg skjønner ikke hvorfor de holder på slik midt i et valg.

Russia gate, 2 impeachments og full frifinnelse sist.

4 rettsaker nå i velgkampen. Alle hos demokratisk utnevnte dommere. Trolig 3 dommer og en frifinnelse tipper jeg. Alle blir anket.

Så er plutselig valget her. Trump vinner. Og hva da?

Noen som tror han har glemt de triksene han ble utsatt for da?

2 Likes

Men har du lest saken, og hva som har komt frem av feilaktige verdivurderinger?
Eller har du bare avfeid det som “nok en heksejakt” uten å lest grunnlaget.

Hadde det vært som du sier, enkle endringer i verdivurdering fra et år til et annet og justering i forhold itl markedet, så hadde jeg vært enig med deg. Og det hadde vært bortkastet tid å lage en sak av det.

Fler eksempel:

Trump National Golf Club Jupiter, Jupiter, Florida
At this property, Mr. Trump utilized the fixed-asset, membership deposit, and brand
premium schemes. Mr. Trump purchased this golf course in Jupiter, Florida for $5
million. Less than a year later, Mr. Trump valued the same property at $62 million on his
2013 statement, a markup of 1,100%. For every year from 2013 to 2020, much of the
value attributed to Jupiter was fraudulently inflated. The bulk of the fraudulent value was
based on the membership deposit scheme, using an inflated purchase price from the
purported assumption of “refundable” membership liabilities. Mr. Trump claimed to have
paid $46 million for the club, consisting of $5 million in cash he actually paid and $41
million in assumed membership liabilities. In the statements, Mr. Trump did not disclose
the inclusion of those inflated liabilities in the price of the club and in fact took the
opposite position that his potential liability for those membership deposits was zero.
Additionally, the Trump Organization overstated the value of this golf course by adding
an additional 30% for the Trump brand in 2013 and 2014 and 15% from 2015 through
2020 – even though the statements disclaimed that any of the valuations included a
brand premium.

Trump Old Post Office, Washington, D.C.
In 2013, the Trump Organization obtained a ground lease from the federal General
Services Administration to redevelop this property into a luxury hotel. This project was
captained by Ivanka Trump, and Mr. Trump’s statements were central to their effort to
win the bid to redevelop this site. They were able to obtain a $170 million loan for
construction from Deutsche Bank on much more favorable terms by personally
guaranteeing the loans using Mr. Trump’s statements. The loan agreement required
that Mr. Trump certify the accuracy of his statements annually and included a provision
that made him guarantee that the materials provided to the bank to obtain the loan did
not include any misleading information. Any misrepresentation on those statements
would constitute a default under the terms of the loan. In May 2022, the Trump
Organization sold the Old Post Office property for $375 million. As a result, Mr. Trump
obtained more than $100 million in net profit, which was the result of a loan he was able
to obtain by using his false and misleading statements.

4 Likes

Så det er et mindre lovbrudd siden ingen skade skjedd denne gang?

Det er greit å bryte lover og regler, så lenge man klarer å fikse det før noe skade er skjedd.

Men skjønner ikke helt det med sympatistemmer. Det bekrefter jo bare mantraet om at har man nok penger og høyt nok opp i systemet så kan man egentlig gjøre hva faen man vil uten noen som helst konsekvenser.

Og blir han valgt så blir det stygt vil jeg tro. Han benåder seg selv for alt som eventuelt henger over ham. Alle som har gjort noe lovbrudd på vegne av ham blir benådet osv.

6 Likes

Dette er total skivebom.
Banken gir lån og rente/risikopåslag utifra risiko. Hvis verdien er feilkommunisert, rett og slett at banken/långiver er lurt, har banken/långiver hatt (blitt påført) en større risiko for tap enn den var klar over.
Hvis alle kunder opptrådte på dette viset ville ikke banken vært i stand til å overleve på sikt, evt priset alle lån med høyt risikopåslag. Banken(e) ville mistet fullstendig kontrollen. Det ville gitt et ineffektivt finansvesen.
Om Donald ikke har påført långiver tap er ikke relevant, for en slik atferd øker risikoen for tap hos banken. Banken er satt i en unødvendig dårlig posisjon.

4 Likes

Det er ikke skivebom når ingen har tapt en krone. Banken tar risiko hver dag. De taper ofte penger. Men ikke her.

1 Like

Da har du ikke forstått hvordan finans fungerer.

De priser lån utifra risiko, en slags forsikringspremie i form av høyere rente/rentemargin
Gir de lån til 100 med høy risiko, så tar de høy margin hos alle 100 fordi de forventer at f. Eks 3 av de ikke vil klare å betjene lånet. 97 overlever og betjener lånet. Tapet på de tre tar banken igjen gjennom høyere margin hos de 97.

Donald har lurt banken til å få lavere rente enn han skulle ha, fordi banken har tatt høyere taps risiko enn den var klar over. Trolig har han også fått mere lån enn han skulle hatt. Det er lureri. Det er svindel.

Hvis du har en bolig verdt fem mill, også kjenner du en megler som fikser en verdivurdering på 10 mill, så går du til banken og får 7 mill til laveste rente hos banken.
I grove trekk er det hva Donald har gjort.

Banken har ikke tapt fordi de har vært heldig.
Finans opererer ikke på grunnlag av flaks, men risiko for tap

Litt på siden, men overrasket over at så elementær kunnskap om finans og risiko ikke er på plass. Ser du til og med får likes på kommentarene dine rundt dette. Det er flere her som bør lese seg opp

6 Likes

Still deg selv spørsmålet:

" Jeg dro på tur med bilen og droppet å ha på sikkerhetsbeltet. Det gikk bra det."
Synes du det fremstår rasjonelt?

4 Likes

Heldigvis har vi noen voksne i rommet, Trump Jr., som i motsetning til Bidens sønn virker å ha full kontroll over bruken av kunstige stimuli.

image

1 Like

Trump påstår at han har nesten 500 millioner USD i kontanter, samtidig som advokaten hans påstår han ikke har mulighet for å betale kausjonen.

Er vi i “The Twilight Zone” nå, med to parallelle universer, hvor to diametralt motstridende fakta kan være sanne på samme tid? Har dog ikke tatt hensyn til time warp her.

image

2 Likes

Jeg venter bare på at maga hevder dobbeltgjengeren har blitt manipulert av demokratene og msm.

3 Likes

To uker siden: trump promised he wouldnt use rnc funds on his legal fees and republicans decided to "take trump at his word

Nå: Donald Trump’s new joint fundraising agreement with the RNC directs donations to his campaign and a political action committee that pays the former president’s legal bills before the RNC gets a cut

Med nok smøring så smyger man det meste forbi selv de trangeste juridiske åpninger.

1 Like

Der tror jeg at du håper forgjeves. Jo mer Trump taper, desto mer blir han sett på som en loser av alle unntatt sine blindeste tilhengere. Martyrskap får kun kultmedlemmene til å like ham bedre. For alle andre blir det sett på som svakhet og ikke noen man har lyst å satse på for å styre landet.

5 Likes

Godt mulig at slike videoer finnes, selv om jeg ikke tar ditt ord for det. :wink: Men det spiller ingen rolle hvor mye hun hater Trump. Hun må bruke loven til å vise hvorfor Trump er kjeltring og så må dommeren (det her var vel den rettssaken der smartingen Trump frasa seg muligheten til å ha jury) bli overbevist om det, fortsatt i henhold til lovteksten. Det er absolutt ingenting i veien for at en aktor hater den tiltalte. En aktor kommer ingen vei hvis ikke loven og bevisene tilsier fellende dom.

3 Likes

Så hvis man dirker opp låsen til gullsmedbutikken, tar en runde der inne uten å røre noe, men man blir ferska av politiet akkurat i det man låser etter seg igjen, så har man ikke gjort noe ulovlig? «Jeg tok ingenting, ingen har tapt noe.»

Tar man sjansen på å bryte loven så tar man sjansen på straff. Hvis Trump har vært uredelig mot bankene så fortjener han straff. Ikke minst fordi han har påført dem en risiko selv om risikoen ikke slo til.

Hvis jeg møter noen som kjører i 200 på tofeltsvei så håper jeg at vedkommende ender i fengsel, selv om vi ikke krasjet. Han har utsatt meg for en risiko jeg har lovlig rett å ikke bli utsatt for.

9 Likes

Tåles denne etter @anon99889496 eller skulle vi vært over i en eller annen memes-tråd? Er tross alt sent på kveld.

The Daily Show on X: “What is it about the Republican party that makes it more… American-ier? https://t.co/6dlZOD8m3V” / X (twitter.com)

Like før jeg postet dette i meme-tråden
image

https://twitter.com/RNCResearch/status/1768708716235313526

… men, det var litt interessant å se Biden gå ned trappene såpass bra. Trodde han var mye skralere enn det.

Også interessant er hva som skjer her:

3 Likes
1 Like

En amerikaner summerer det fint.

Bernie Madoff - $10 million bond for orchestrating the largest Ponzi scheme in history, defrauding 40,000 investors of billions in savings.

Sam Bankman-Fried - $250 million bond for defrauding thousands of crypto investors out of billions of dollars to finance donations to Democrats and anti-Trump Republicans so they’d look the other way. Tried to use the stolen funds to bribe Donald Trump not to run.

Donald Trump - $454 million bond for paying all of his loans. The bank he “defrauded” testified in his defense and said it would love to do business with Trump again. No victims. Helped build the New York City skyline.

This is the most Soviet-style injustice ever perpetrated in American history and it’s not even close.

Derav sympatistemmer. Derav Trump blir president.

4 Likes

Trump klarer seg visst igjen. En utrolig evne han har.

3 Likes