Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

image

5 Likes

Si hva du vil, men dette er skremmende; spesielt siden det er sant.

Republicans against Trump on X: “.@anneapplebaum: “Trump has decided that he doesn’t want money to go to Ukraine…It’s a really extraordinary moment; we have an out-of-power ex-president who is in effect, dictating American foreign policy on behalf of a foreign dictator.” https://t.co/3Kyd2spD0s” / X (twitter.com)

6 Likes

Fakta eller ikke fakta? Avgjør selv basert på eget intellekt, og del gjerne.

image

image

Per november var det 860.000 aktive kontoer på Truth Social, skrev CNN i helgen.

Ifølge CBS vil Trump kontrollere 78,8 millioner aksjer i det sammenslåtte selskapet. Det tilsvarer en verdi på 3,9 milliarder dollar, gitt aksjekursen i DWAC på 49 dollar mandag kveld.

Dvs at bare Trump sin andel av Truth Social verdsettes til 40.000 kr pr bruker. Det er noe med verdsettingen her som får meg til å tenke at dette er så nærme scam som det er mulig. :stuck_out_tongue:

7 Likes

Jeg tror ikke at det handler om å scamme MAGA-tullingene, men derimot å finne en måte for støttespillere å kunne bidra økonomisk uten at det ser for ille ut. Det er mange som vil tjene veldig godt på at Trump blir president, men å gi ham direkte pengegaver resulterer i skatt og uønsket eksponering i media. Ved å kjøpe en masse verdiløse DJT-aksjer så gir de Trump muligheten (etter et halvår) til å begynne å stjele penger ut av selskapet.

5 Likes

Tesla prises ikke etter hvor mange biler de har bygget eller solgt. Truth Social prises heller ikke etter hvor mange som har registrert bruker.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Du er ikke en av de. Ikke jeg heller.

1 Like

Ser ut som hip hop mogul P Diddy er ute å kjøre:

“On Monday, Homeland Security agents raided the rapper’s homes in Los Angeles and Miami as part of a sex trafficking probe. For years, whispers have tied Diddy to underage sex parties held at his mansions. Multiple people were seen being handcuffed, including two men believed to be Diddy’s sons, Justin and King. The record executive was later spotted pacing at the Miami-Opa Locka Executive Airport. Later reports suggested his private jet flew to the Caribbean.”

Ved det amerikanske presidentvalget i 2020 som ga P Diddy sitt endorsement til Joe Biden:

Mens han mente at Donald Trump burde bli forvist (banished) fra USA.

Blir spennende å se hvordan dekningen av dette blir i norsk media. En hip hip mogul som tar et klart politisk standpunkt, og nå tituleres som “hip hopens Jeffery Epstein” burde jo være interessant nytt, mildt sagt.

8 Likes

Hvis virkelig P Diddy er hip hopens Jeffery Epstein, så har selvsagt CIA og FBI kommet beleilig for sent til åstedet, og alt kompromitterende materialer; Laptoper, PCer osv blitt fløyet til et trygt sted, så ingen i Hollywood skal bli dratt med i dragsuget:

EDIT: Og i mellomtiden tror jeg redaksjonen i Norge sitter og vrir huene sine på hvordan i all verden dette skal vinkles.

Hadde P Diddy “endorsa” Donald Trump hadde jo alt vært mye enklere, for norske media, da hadde vi hatt dette på forsiden allerede.

6 Likes

Hva I alle dager har dette med joe Biden å gjøre?

Konspiratorisk, spekulativt og oppkonstruert.

5 Likes

Kanskje noe i denne retningen ville jeg tenkt:

4 Likes

Der tar du helt feil, med mindre du synes reinspikka globalisering med wef og who er veien å gå da…

Jeg har et spørsmål som jeg håper dere som støtter Trump vil svare på. Synes dere det vil være greit om Trump ikke gir mer støtte til Ukraina og slik lar Putin få sin seier? Synes dere samtidig det er greit om USA svikter Nato? Håper ikke dere bare parerer mine spørsmål ved å påstå at Trump ikke mener det han sier.

4 Likes

Jeg diskuterer ikke stupid. Ta det med Dagbladet…

2 Likes

Du vet utfallet på forhånd som vanlig.

La meg spør deg, hvor mye hjelp er det egentlig i usa når landet økonomisk faller imellom alle stoler.

Går det i Russlands favør? Synes Kina det er betryggende at usa blir mer avhengig?

Tror du Nato synes det er god hjelp i usa når amerikanske soldater mister hus og hjem fordi en viss skuespiller trenger å fylle nesen sin (ser ikkje at pengene har blitt særlig vel brukt akkurat)?

[Stråmann slik som du argumenterer] “fOr dA BliR aTomKriG eNesTe aLterNatiV” :drooling_face:

Tror du Trump kanskje tenker at det er på tide å kulan litt sånn at di får landet sitt på kjøl igjen, for stabiliteten sin del? Eller skal dem bare “snille” seg bankrott?

[Stråmann slik som du argumenterer] “sLik at dEt BliR komMuniSme i usA” :drooling_face:

Usa ser ut som et konkursbo av et tivoli foran hele verden nå, og noen ganger er det viktigere å passe på seg selv, fremfor å kaste seg på bålet i snillismens navn…

Om usa tar seg i sammen så tror eg hele verden har godt av den stabiliteten det skaper…

1 Like

Jeg støtter IKKE Trump, men slik det har blitt svart av en del Trump-tilhengere tidligere så er utspillene om NATO forhandlingsretorikk for å fremprovosere økte forsvarsinvesteringer i alliansen. Sleivsparkene om å forlate NATO eller svikte alle-for-én-prinsippet er altså ikke ment å tas bokstavelig.

Med fare for stråmannsargumentasjon (siden jeg nå svarer meg selv) så synes jeg det er dypt problematisk med en amerikansk president man må tolke fordi han muligens ikke mener det han sier.

8 Likes

Tror vel heller at du vrir deg unna et vanskelig spørsmål?
Eller fornekter du at Trump har gitt slike signaler?

2 Likes

Gjør et søk på brukernavnet, @Morti har svart på spørsmålet før og blir ofte belønnet med barnslige emojier for innleggene hvor han går i detalj. Du vil få et mye bedre debattklima om du behandler motparten som medmennesker og ikke som målskiver.

7 Likes

Ser den, absolutt… men hva med en president som ikkje klarer å fullføre setninger?

Dem står i mellom to valg hvor en vil det beste for usa, og den andre knapt vet hvilken vei han skal forlate podiet… så…

1 Like