Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Årsaken til at Kong Donald maser frenetisk om immunitet nå, er at det brenner under føttene hans i mange saker.
Han begynner å innse alvoret og konsekvensene.

Hjelper ikke at advokater forlater han, og at han opptrer som en treåring i trassalderen i retten.

6 Likes

Etterretningen, under Trump, har jo bekreftet dette, pluss at Russland påvirket valget.

# Bipartisan Senate report backs intel community assessment that Russia interfered to help Trump in 2016 election

Hele rapporten om russisk innflytelse finner du her.

3 Likes

Jeg deler Mitt Romney’s undring:

"You had a jury that said that Donald Trump had raped a woman, and yet I don’t think that seems to be moving the needle. There are a lot of things about today’s electorate I don’t understand.”

Judge Lewis Kaplan: “The fact that Mr. Trump sexually abused — indeed, raped — Ms. Carroll has been conclusively established”,

2 Likes

Hun er født i 1943 står det… og dette skjedde angivelig på 90 tallet, altså voldta en 50 åring,… i hvilken verden går det an å tro på det der :sweat_smile:

Unnskyld meg men. Virkelig?

1 Like

Egentlig er det veldig enkelt.
Donald og Maga har blitt en sekt der følgerne tror blindt på sin leder, og leder er ‘ren’ uansett hva han har gjort.
Fakta og vitenskap betyr ingenting for de.
Minner om kirka som for noen hundre år siden vedtok, og holdt fast ved, at jorda var i sentrum av universet. Vitenskapsfolk som hevdet at det var sola ble hånet og straffet

7 Likes

Se der, fikset det for deg.

Og han er født i 1946. Fortsatt ikke mulig å tro på det etter at han er dømt av en jury?
Virkelig?

100% boss

ikke mine ord, men fra hans nærmeste. Husker vi hvordan han skryter av å ansette de smarteste og de beste folkene? Her er hvordan mange av de smarteste og beste folkene vurderer Trump. MAGA bryr seg selvsagt ikke, men normale republikanere tror og håper jeg fanger opp dette.

image

8 Likes

Tipper Donald som POTUS og Vivek som VP, med spesial-oppgave å rydde opp i det som omtales som sumpen, skremmer vannet av Washingthon.

4 Likes

Håper du får rett.

Opinion fra amerikanske versjonen av Guardian.

2 Likes

Jeg tror ikke det amerikanske demokratiet tåler at Trump blir utestengt eller dømt for noe som helst nå. Trump-tilhengerne vil bare bli enda mer fanatiske om de blir offer for det som vil se ut som et overtramp mot deres politiske rettigheter. Trump må få stille til valg, og Trump må få tape en gang til, ellers vil maset om juks/bedrag/undertrykkelse osv vare flere tiår. Trumps motstandere her på berget glemmer at en hel haug amerikanere fant en stemme i Trump som for første gang i deres liv taler deres sak i Washington. Det er ikke en følelse som forsvinner om høyesterett, eller senatet, eller hvem det måtte være erklærer Trump non grata.

7 Likes

Det kommer an på dommen i høyesterett. Hvis det kommer dit og han blir dømt, så er enten 6/3 eller 9/0 sannsynlige utfall. Sistnevnte hadde vært best. Da hadde også de tre han selv utnevnte ha dømt han.

Omtrent alt annet av utfall skaper nok bare mer bråk.

Btw, jeg tror egentlig at selv om han blir dømt for mye, så er ikke det nok til å stoppe han for å kjøre som presidentkandidat. Men han må muligens gjøre det fra fengsel.

1 Like

Tror du virkelig at om Trump taper en gang til så vil maset om juks/bedrag/undertrykkelse osv ikke bli et tema i årevis?

2 Likes

Hva med om han stiller til valg og ikke taper? Dvs det som er mest sannsynlig.

Trump er til dels et produkt av demokratene. Temen “basket of deplorables” om vit arbetarklass slipper ikke taget. Der var det en hel del tidligere DEMs-følgere som innså att dette er ikke et parti før meg. De kommer ikke tilbake. En del har gått til Trump, andre til sofaen.
DEMs har også satset mye på ting somikke rører vanligfolk, som transvestiter och “normkritisk genusteori” samt drivit opp dårlig stæmning mellom svarte og vite.
Folk vill ha politiker og politikk som handler om deras vardag som jobb, skatter, lov og orden. (akkurat lov og orden er DEM lite intressert i, hvis det ikke hander om at gjøre rån og støld lovlig, avvikle politiet etc). Så DEMs har i princip læmnat feltet helt åpent før noen annen aktør.

6 Likes

De lager mye politisk reklame der borte. Dette er så langt den beste jeg har sett så langt fra The Lincoln Project.

God said “I need a man who failed in everything but theft and broken promises to live in a golden palace and convince the poor he serves their needs.” So God made Trump.

1 Like

Jeg er villig til å spytte i noen kroner for å få forklaringen.

image

Har du ikke med det allerede avsagt en dødsdom over det amerikanske demokratiet? Hvilken som helst kandidat som kommer i ettertid vil jo kunne kreve den samme absurde immunitet, og kunne styre som en diktator?
Ut fra det jeg har lest av det du har skrevet så er jeg sikker på at det ikke er dette du mener, så tolk og les det jeg skriver som et åpent og retorisk spørsmål uten føringer.

Er det mulig å finne konkrete bevis og dokumentasjon, fra din side, på hvordan f. eks. CrowdStrike fant ut av at det var GRU-agenter som hacket DNC-serverne?

Posten din svarer egentlig ikke på det jeg skrev. I tillegg har jeg hverken tid eller vilje til å lese over en hel 950 siders rapport.

Mueller-rapporten er en nothingburger, og en tiltale mot Trump ble det aldri noe av.

1 Like