Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

det Trump prøver å formidle er at bankene i fremtiden vil “straffe” individer økonomisk hvis de ikke følger gode normer i samfunnet,-dette er allerede under prøving i kina.-et nok et instrument for å innføre et totalitær kontroll over innbyggere.

5 Likes

Det er vel på gang i Kanada også?
Dette er jo noe som WEF jobber på å få innført og man har jo Kina som førebild.
I viss mån har man det i UK og Sverige også, der personer som har politiska ideeer som ikke uppskattas av Makteliten har fått sina bankkonton låsta og hindrats at åpne nya bankkonton.

2 Likes

Ja, ikke sant. Hvorfor skal man kaste bort tid på å lese en rapport som er et resultat av en felles gransking, sammensatt av en komite av Demokrater og Republikanere, og som konkluderer etter inngående gransking at det var russisk påvirkning.

2 Likes

Jeg spurte deg om å gi konkrete bevis til dine påstander. Hvis du mener at DNC-serverne ble hacket av GRU-agenter istedenfor at det skyldes en intern lekkasje, så fremvis bevis på det.

«Former FBI director James Comey, who led the early phases of the Russia investigation, testified in 2017 that it would have been better if the DNC gave the servers to the FBI (…)»

Mao det var ikke FBI som gransket serverne og konkluderte med at det var GRU-agenter som hacket, men et privat selskap (CrowdStrike).

«U.S. intelligence officials cannot make definitive conclusions about the hacking of the Democratic National Committee computer servers because they did not analyze those servers themselves. Instead, they relied on the forensics of CrowdStrike, a private contractor for the DNC that was not a neutral party,»

«The report’s use of that one word, “appear,” undercuts its suggestions that Mueller possesses convincing evidence that GRU officers stole “thousands of emails and attachments” from DNC servers.»

Nå er det din tur å motbevise meg :wink:

3 Likes

@Floppen

Kan han i så tilfelle benåde seg selv? :smiley:

Ja, deg antar jeg

Det er jo ganske urovekkende for demokratene at de ikke har klart å hoste opp en kandidat som hadde knust Trump. Biden vil ikke ha en sjanse tror jeg. For gammel, utydelig og rotete. Er det for sent nå?

1 Like

Kennedy er en fin kandidat :grinning_face_with_smiling_eyes:

Veteran Intelligence Professionals for Sanity (VIPS) formed in 2003 by a group of former US intelligence officers with decades of experience working within the CIA, the FBI, the NSA, and other agencies, previously produced some of the most credible—and critical—analyses of the Bush administration’s mishandling of intelligence data in the run-up to the 2003 invasion of Iraq.

The most recent VIPS memo, released on July 24, whatever its technical merits, contributes to a much-needed critical discussion. Despite all the media coverage taking the veracity of the ICA assessment for granted, even now we have only the uncorroborated assertion of intelligence officials to go on. Indeed, this was noticed by The New York Times ’s Scott Shane, who wrote the day the report appeared: “What is missing from the public report is…hard evidence to back up the agencies’ claims that the Russian government engineered the election attack…. Instead, the message from the agencies essentially amounts to ‘trust us.’”

Det finnes ingen bevis eller substansielle indiser for at “Russland” hadde noe med DNC-lekkasjene å gjøre. Tvert imot.

Key among the findings of the independent forensic investigations is the conclusion that the DNC data was copied onto a storage device at a speed that far exceeds an Internet capability for a remote hack . Of equal importance, the forensics show that the copying was performed on the East coast of the U.S. Thus far, mainstream media have ignored the findings of these independent studies.

4 Likes

Hvis Demokratene mister Biden rett før valget så blir det interessant å se hva de gjør. Hvis de setter Harris som presidentkandidat så tipper jeg at de taper så det synger, fordi hun ikke vil klare å opparbeide nok entusiasme til å få folk til valglokalene. Men la oss si at Biden går ned for telling en måned før valget, av helsemessige grunner. Må de da stable et nytt nominasjonsvalg på beina eller blir det per default Harris eller kan de kjøre frem f eks Newsom som kandidat uten å spørre velgerne først? Det kunne jo bli en spennende dynamikk hvis Demokratene har en massiv Newsom-kampanje i bakhånd uten at Republikanerne har en motkampanje klar.

1 Like

Blir automatisk Harris :joy:. Men Biden kan trekke seg før og de kan velge en ny kandidat frem til nominasjonsvalget er ferdig.

1 Like

Det som overrasker meg er at også i norske kommentarfelt og på norske forum finner man haugevis av folk som støtter og tror på den brautende løgnhalsen.

Man trodde jo at nordmenn var litt mer oppegående enn amerikanske rednecks, men tydeligvis ikke.

8 Likes

Det debattinnlegget i Guardian var åpenbart skrevet av noen som helst skulle sett at Trump var ferdig som politisk entitet. Han presenterte en rettslig avgjørelse om at Trump ikke fikk stille til valg som en mulig vei til det målet. Der tror jeg han tar helt feil. Jeg tror at om “systemet” nekter Trump å stille til valg igjen så vil det bli langt mer “mas” fra støttespillerne enn om Trump får stille til valg. Et gjennomført valg med tap vil gjøre ropene om urettferdighet mer “fringe” enn om høyesterett bare sier at han ikke får stille, for sistnevnte er ikke noen konspirasjon eller usikkerhet, da er det bare fakta at han ble hindret i å stille.

Da tror jeg ikke støttespillerne hans vil påstå at valget var juks.

Nei, det er ikke det jeg mener. Jeg mener det er tre forskjellige scenarier, Trump blir dømt som kriminell, Trump blir juridisk hindret i å stille til valg, og Trump blir ingen av de delene. Ingen av de er det samme som å si at han eller andre har komplett immunitet til å gjøre hva enn de vil. Jeg så du postet et Trump-sitat hvor han argumenterer for at presidenter burde ha en slik immunitet, men om han ikke blir dømt nå så er ikke det det samme som å gi han en slik immunitet.

2 Likes

Det tviler jeg på at jeg klarer :wink:

image
image

1 Like

Om president Trump blir dømt for å ha åpnet et forheng på et kjøpesenter for 30 år siden so what?

Kan det være et tilfelle av “mistaken identity”?

image

1 Like

Er det lov å tulle med Joe Biden? Prøver meg litt forsiktig

Grensen går vel å tulle med barna
image

4 Likes

I alle tråder, som i denne tråden, meme-tråden, og politiker-tråden bør det være lov å tulle med Biden. Memer som er negative mot Trump er selvsagt ikke like velkommen, men denne du la ut her tror jeg vil være ønsket velkommen av memepolitiet uavhengig av hvilken tråd du postet den i.

Kan du ikkje ta det på pm med dem du tror det gjelder… sist eg sjekket la noen ut et Trump meme om hva vennene hans sa om han, og det var no hysterisk morsomt :+1::sweat_smile: