Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Når demokratene vurderer å beskytte en republikaner fra å bli kastet som landets tredje mektigste…

1 Like

Har postet flere memes av Trump selv, så han blir ikke glemt selvom du tror det :sweat_smile:

Deler en av de igjen da jeg syns den er så sykt festlig 🫡

7 Likes

Det er mange som snakker om Bidens mentale helse og alder., og alderen tror jeg er en utfordring for mange av velgerne, mer enn hans kognitive kapasitet. Det er også flere og flere Republikanere som sier de heller vil stemme på en død Biden enn Trump.

Trump er riktignok litt yngre, men den kognitive og mentale biten er kanskje ikke så mye å skryte av.

image

7 Likes

Å sammenligne Bidens og Trumps kongnitive tilstand tror jeg er en dårlig ide dersom man ønsker å sette Biden i et bedre lys enn Trump😅

10 Likes

Hintet er vel at de er godt forbi middagshøyden begge to.

4 Likes

Interessant å bivåne et presidentvalg hvor det faktisk er en viss sannsynlighet for at de to fremste kandidatene kan finne på å dø før valget.

Og hvor det ihvertfall er passe sannsynlig at presidenten vil bli erstattet av VP i løpet av perioden.

7 Likes

Det er ekstremt interessant hvem visepresidenten er. :dizzy_face:

4 Likes

Mer enn nesten noensinne. Må tilbake til Roosevelt vs. Dewey 1944 for å finne noe lignende.

Da klarte jo interessegrupper internt i det demokratiske partiet å få fjernet den allerede sittende visepresidenten Henry Wallace (inn som VP kom den relativt ukjente Harry Truman) fordi man skjønte at Roosevelt neppe ville overleve den kommende perioden.

Forskjellen mellom da og nå var vel at man var relativt sikker på at Roosevelt skulle vinne.

Tror ikke Kamala Harris gjør underverker for Bidens kampanje.

4 Likes

Klassisk eksempel på whataboutism? Jeg tenker det må være mulig å vurdere Trump ut i fra hans egne uttalelser, uavhengig av hva Biden sier, og hva man måtte mene om han. Om man mener at det at Trump ikke greier å skille mellom Haley og Pelosi er en nothingburger så står man selvsagt fritt til det.

4 Likes

Spørsmålet er vel om Trump virkelig ikke er del av deep state?

1 Like
1 Like

De prøver jo nå å nekte folk å stemme på Trump, med alle midler?

Men ministrene han valgte som president skrek vel ikke akkurat anti deep-state😂

1 Like

Dette fenomenet har overrasket meg også. At personer jeg trodde var rimelig intelligente viser seg å kunne støtte Trump…

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Hehe, er jævelig uenig med deg om Trump, men synes ikke du er en idiot for det. :sweat_smile:

Om du skjønner mer er jeg nok ikke enig med deg i, men vi vektlegger nok ting anderledes.

4 Likes

Å dra intelligens inn i dette er bare tåpelig. Hvis tråden skal ende opp i skittkasting frem og tilbake om hvem som er de største idiotene så er det bare å skygge unna. Hvorfor får slike innlegg stå? De som er så glade i å rapportere ignorerer glatt disse. Hvorfor det?

2 Likes

Jeg er enig i at vi bør unngå skittkasting.
Men det er uansett et interessant moment under dette presidentvalget at tilhengerne til en av kandidatene synes å godta og akseptere nesten hva som helst av hva han sier og påstår, samt antall løgner og adferd som ender i retten. Ingen ting biter på tilhengerne og de avviser alt som en kampanje mot han. Dette har vi vel aldri sett før under et presidentvalg i USA? Dermed er det relevant i en debatt som dette.
Samtidig er det like underlig at denne kandidaten har så pass mange tilhengere i Norge, på tross av faren for vår sikkerhet som følge av hans påstander om Nato, Ukraina og indirekte støtte til Putin. Hvordan kan man se noen fordeler for Europa og Norge ved at denne personen skulle bli president?

6 Likes

“You can’t defeat an opponent if you refuse to understand what makes him formidable. Too many people, especially progressives, fail to think deeply about the enduring sources of his appeal — and to do so without calling him names, or disparaging his supporters, or attributing his resurgence to nefarious foreign actors or the unfairness of the Electoral College. Since I will spend the coming year strenuously opposing his candidacy, let me here make the best case for Trump that I can.”

Jeg synes denne artikkelen er veldig grei lesing, hvis man vil prøve å forstå appellen Trump har for mange amerikanere.

3 Likes

Jeg tror media og demokratene kan skylde seg selv der. Jeg tipper årsaken til at uansett hva de sier om han så bryr de seg ikke, er fordi det har vært en kampanje mot han med oppdiktede historier(fake news) i en årekke. Folk tror ikke lenger på det om det kommer noe som er sant(Ulv ulv…)

1 Like

De fleste innen venstern, i synnehet de progressive, er ikke intressert i noen dypere tankeganger. I den mån man intellektuellt er kapabel til slikt hvilket ikke alltid er tilfelle. Man har sine idéer fix og ferdig. Allt annet er feil. Det trengs ikke noen analyse før dem. Nå har man talet ille om Trump og hans velgere i 8 år og forventer seg at velgere som man kallar søppel skall stemme på seg i steden før Trump… Selvgodheten og brist på selvinnsikt innen DEMs er Trumps strørste tillgang.

Edit: Det er krise i GOP, som blitt Trump-ifiert. Men det er like stor krise innen DEMs. Om ikke verre.

7 Likes