Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

På Biden møter står svarte folk med møteplikt bak frem for å vise sin avsky.

1 Like

Igjen, dokumentasjon? Eller blir det litt vanskelig? Jeg synes det er et gjennomgående trekk i din “retorikk” at så fort du blir presset på fakta og dokumentasjon så bare forlater du emnet og går over til noe annet. Gjerne med oppfordringen til andre at de selv må finne fakta som underbygger det du skriver. Vet ikke om du klarer å overbevise andre enn kompisene dine på den måten.

7 Likes

Er det dette eventet du tenker på som hadde 100.000 fans?
image
:man_shrugging:

3 Likes

Hæ!? Har Roger Stone løyet? :open_mouth:

Kan du ikke snakke om noe du har peiling på heller?

More than 400 students graduated Sunday; during Biden’s speech, several of them — some wearing keffiyehs — turned their chairs around to face away from Biden

1 Like

Neiii tror ikke det, bare en misforståelse for oversettelse av New Jersey til portugisisk blir jo som alle vet “Rio de Janeiro” :sweat_smile:

2 Likes

Nei mer denne her. Igjen dere driter dere så sinnsykt ut og viser for hele verden at dere ikke har peiling. ikke følger med. Ikke er verdt å høre på.

“The everyday American people are 100% behind him,”

På Trump rallies får ikke alle som vil komme inn, fordi det er fullt :wink:

3 Likes

Hehe. Du er ganske morsom. “Dere følger ikke med!” Du har tydeligvis ikke fått med deg at Fox selv har justert ned størrelsen på denne folkemengden til ca 30000.

3 Likes

Jeg tror ikke det er jeg som driter meg ut her og det er ikke første gangen Trump overdriver oppmøtet - men “whatever”…
image
Se linker under tweeten:
https://x.com/ybarrap/status/1793099912365695106

3 Likes

Leser litt på nett at enkelte sier at stedet ikke kan holde 100 000 en gang.

I tillegg ser det ut som tallene ikke er helt riktig sitert.

Wildwood officials who were the source for the Associated Press’s reporting that former President Trump drew between 80,000 to 100,000 to a beach front weekend rally now say it was not the number on the beach at the rally per se, but rather it was the number of people “in our town.

Lisa Fagan, the Wildwood press spokesperson AP originally cited as the source for the original crowd estimate was quoted as saying the eye-popping estimate was “based off her own observations on the scene Saturday, having seen ‘dozens’ of other events in the same space.”

2 Likes

Og dere beskylder meg for å høre på sider fra alt right lol! Det er jeg som legger til virkelige kilder. Jeg er klar over at media ofte rapporterer feil, men dere må ta det opp med disse da i så fall, ikke meg. Men alle disse tar vel feil om dere finner èn kilde som sier noe annet.

Poenget er at det er tomt når Biden snakker og han snakker bare på steder med oppmøteplikt. Trump drar masse folk over alt hvor han drar. Når han kommer inn på et stadium synger alle Trump, Trump Trump.

Men vær så god, tro hva dere vil.

https://www.gloucestercitynews.net/clearysnotebook/2024/05/trumps-rally-in-wildwood-over-100000-people-in-attendance.html

https://www.dailywire.com/news/trump-draws-up-to-100k-supporters-at-rally-in-deep-blue-state

https://www.news.com.au/world/north-america/us-politics/100000-people-gather-new-jersey-trump-rally-in-insane-scenes/news-story/b2bcfd6b90f18e99bcaebf030c5b4972

https://www.skynews.com.au/world-news/united-states/donald-trumps-rally-in-new-jersey-receives-turnout-of-100000-people/video/cce4231d284591e237d1abeac0fb57ca

2 Likes

Stedet er sikkert for lite for 100 000, men det er mange rapporter på at hele byen var full av Trump supporterere som ikke kom inn og noen forlot stedet fordi det var for trangt. Altså for MYE folk.

1 Like

Poenget mitt er at 100 000 tallet er fra en sitering fra AP som da har blitt “fakta”.

Det er jo ofte slik journalistikk fungerer. Ett mediehus kommer med info, og de 10 andre bruker det første mediehusets info som kilde.

3 Likes

Her kan du se hvor mange som var der selv (kun innenfor sperrene) og så kan du sammenligne med Biden sitt oppmøte

Biden:

Men dette er jo ikke noe unikt. Det er slik over alt hvor han går. Eller hvor begge går. Hvis det skulle vært flere på Trump sitt rally måtte de svømt.

3 Likes

Jeg stiller heller spørsmål på når bildet på Biden-møtet er tatt.

Er det tatt i forkant, under eller etter møtet? Hvem har postet det?

Er jo ikke problem å finne samme type bilde hos Trump, hvis man tar bildet mens man rigger opp/ned eller før folk har fylt opp plassen.

Jeg regner med du er like kritisk når du ser på info/propaganda fra begge leirer.

4 Likes

Så når noen sier noe som er åpenbart feil eller en løgn og du bare gjentar det de sier så er du helt uskyldig og dermed så er løgnen sann? Jeez…

Og ref det med at “det var så fullt, så derfor forlot folk stedet” stemmer jo ikke hvis man ser på videoer. Der er det god plass, men folk trekker til utgangene mens Trump fortsatt snakker. Sannsynligvis fordi det var viktigere å komme seg ut og til toget/bilen før alle andre og da var ikke Trump like viktig og engasjerende.

6 Likes

Ikke at jeg bryr meg så veldig her, men det er vel ca. 200x250M det område maksimalt, som gir 50000kvm og da er jeg veldig romslig. Ser ut som området egentlig var mindre når jeg ser igjen.:

2 Likes

Hvorfor ser du ikke bare videoen som viser den enorme folkemengden heller? :man_shrugging:

1 Like

Klarer du ut fra en video å se om det er 10000 eller 100000 personer? Jeg synes Martins vitenskapelige tilnærming er litt smartere.

1 Like

Dere driver uansett med flisespikkeri. Jeg er fornøyd om Trump får 10 ganger flere på sine møter, Men 1000 ganger flere er jo bedre. Om 100 ganger flere er mer korrekt så er det helt ok.

Alle tallene viser den reelle forskjellen i popularitet. Det er essensen. Og noe dere bør merke dere. Biden har ikke sjangs til å vinne valget uten juks. Evt. 3. verdenskrig. Det er de 2 sjansene han har.

2 Likes