Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Møteplikt? Hvor henter du dette fra? Er jo sykt om det stemmer, så opplys oss gjerne slik at vi slipper å tenke at du farer ned løgn.

Etter å ha Google det så er det bare sterkt anbefalt av skoleledelsene. Men på West point som han var nettopp er alle commencement arrangementer pålagt. Og der var han for 4 dager siden.

1 Like

Begge er kanskje for gamle pga høy alder. Men Trump er 100%. Biden har bare 20% igjen av hjerne kapasitet. Ikke lege selvsagt. Men vil tippe det ligger rundt der etter å hørt alle talene hans siste 2 årene.

Jeg skulle gjerne bytte begge to med noen som er 20-30 år yngre jeg. Men så forholder jeg meg til realitetene og gidder ikke bry meg hypotetiske ting.

4 Likes

Merkelig at de fleste klarer å legge ved en link til sine søk på google, og ellers til kjernen av de postulater man fremsetter, mens noen virker være allergisk.

Har de nå det?

Så da kan vi slå fast at påstanden ikke er sann.

4 Likes

Desverre er begge på godt nedadgående kurve.

Forskning viser til tydelig reduksjon i kognitive ferdighter som oppmerksomhet, hukommelse og logiske evner, problemløsning og språk osv, ved passerte 60 år. Dette vil også aksellerere desto eldre man blir.

Der har Biden 4 års forsprang. Men å tro at Trump er ved 100% kapasitet tror jeg er vel optimistisk.

3 Likes

West Point er vel tilnærmet obligatorisk for presidenten også, Trump var i hvert fall der selv i 2020.

2 Likes

Greit å legge til at Trump selv aldri deltok der.

Jeg holder en knapp på mannen som faktisk kan sykle, foran tjukkasen med “oversize me menu” fra McDonalds som har som viktigste oppgave ila. dagen å styre en golfbil.

3 Likes

Jeg mener Donald var istand til å snakke i hele og forståelige setninger for endel år tilbake.

1 Like

Men nå blir vel dette anket, så skal vel enda en runde i systemet tenker jeg. Men vinner han valget frikjenner han vel seg selv :laughing:

Så er vel bare snakk om å få dradd ut tiden nok.

4 Likes

Trump guilty on all 34 felony charges

Uflaks !

3 Likes
  1. Han er dømt. Han kan bli frikjent etter en anke, men frem til anken behandles så er han dømt.
  2. Han kan ikke benåde seg selv i denne saken, siden det er New York som har dømt ham, ikke USA.
4 Likes

Hmm, ok.

Lurer på hvordan dette kommer til å spille ut da.

Men ganske massivt når han ble enstemmig dømt av juryen. Dette er jo jurymedlemmer begge leirer har screenet og godkjent.

5 Likes

Om han hindres i å stille til valg blir det borgerkrig, eller i det minste massive protester.

Ja, det kan bli litt rufsete i valgkampen fremover. Trump kommer til å mase om at han er uskyldig, samtidig som Biden-kampanjen vel har sagt at de kommer til å kalle «en dømt kriminell» for alt det er verdt.

Litt gøy å lese minutt for minutt om hvordan dette foregikk. Tydeligvis sa først dommeren at det begynte å bli på tide å gi seg for i dag, noe Trump og forsvarerne nok tolket som at juryen ikke klarte å bli enige og at det begynte å lukte hung jury, siden de begynte å smile og le og gi hverandre klask på ryggen. Så snudde alt plutselig da juryen sa «vi er klare, bare gi oss 30 minutter til papirarbeidet».

Nå venter vi spenning på å høre reaksjonene fra alle disse som har en mancrush på Trump. :smiley:

6 Likes

Hvis han hindres så er det i tilfelle av RNC, hvis de tror at de vil tape valget med en kriminell kandidat. Konstitusjonen hindrer ingen fra å stille til valg selv om de sitter i fengsel.

2 Likes

Vi kommer utvilsomt å høre gang etter gang at juryen var full av demokrater og far-left folk. Men når man ser på hva jurymedlemmene svarte på hvilke nyhetskilder de brukte regelmessig er det nok flere som ikke passer inn i det fullstendig hjernevaskede narrativet, og det hadde altså bare vært nødvendig for en i juryen for å peke tommelen ned på ett eller flere punkter for å unngå denne knusende 34 - 0 avgjørelsen.

image

NB Han her har nok lest grafikken litt feil, jurymedlem 2 har krysset av for at han får sine nyheter gjennom Truth Social OG Twitter/X, uten at det endrer på at det er en ganske variert informasjonsstrøm juryen normalt har hatt som sin kilde.

4 Likes

Du må jo skjønne at hele juryen bare var skuespillere, ansatt av Biden. I tillegg var ganske sikkert alle mennene i juryen egentlig kvinner og alle kvinnene menn. Det er jo slik Demokratene holder på. :laughing:

3 Likes

Skal innrømme at i likhet med CNN og Fox etc så er jeg overrasket over dommen. Med tanke på hvordan stjernevitnet ble tatt for flere løgner live i rettsaken.

Men dommeren ville ikke tillate vitnene til Trump og gav han gag order, mens demokraene fikk holde pressekonferanser med tilbakestående De Niro etc ved inngangen til rettsalen. Demokraten fikk påvirke vitner og jurymedlemmer så mye de ville, mens Trump fikk bøter for å skrive noe på sosiale medier.

Med en dommer som hadde en kraftig politisk slagside (det er jo derfor rettsaken gikk i New York og ikke der Stormy eller Trump bor) så blir det spennende å se hvordan anken går. Der blir det ny dommer. En rettskraftig dom foreligger ikke.

3 Likes

Få ut huet av rævva. Ærlig talt.

9 Likes