Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Men nå begynner du med verbal “jiu-jitsu”.

Du skrev:

Ganske spesielt at Trump drev som business mann i 40 år uten en eneste anklage om noe.

At du i ettertid korrigerer dette til Kriminelle Søksmål vs Sivile Søksmål, for så å si at du har rett i det orginale utsagnet blir jo igjen å vri på meningen av det opprinnelige utsagnet ditt.

For hvis man ser på mengden med sivile søksmål og saker han har vært involvert i så er ikke det få. Og selv om mannen liker å fremstå som at han aldri taper, så er det en god del millioner han har blitt dømt til å betale i disse sivile søksmålene. Så då å påstå at mannen ALDRI har blitt anklaget for noe som helst, fordi det er blitt kjørt som sivile søksmål og ikke kriminelle søksmål blir litt “out there”.

While litigation is indeed common in the real estate industry,[5] Trump has been involved in more legal cases than his fellow magnates Edward J. DeBartolo Jr., Donald Bren, Stephen M. Ross, Sam Zell, and Larry Silverstein combined.[7]

På bakgrunn av det jeg har skrevet ovenfor, blir derfor ditt orginale utsagn om at han ALDRI har blitt anklget om noe som helst siste 40 år direkte feil.

Det korrekte blir han har aldri blitt anklaget i en kriminell rettsak, men han har haugevis av sivile søksmål på seg, hvor han har tapt flere.

Det er helt greit at man ikke liker Biden/Demokratene og foretrekker Trump, men man må ikke komme til det stadiet at man blir blindet av sin missnøye så mye, at man løfter “sin” person opp på en “uangripelig trone”, der mannen er ufeilbarlig.

6 Likes

Det var kriminell tiltale jeg mente hele tiden…Det eneste som er interessant i den sammenhengen vi diskuterer

1 Like


4 Likes

Former President Bill Clinton traveled with Epstein in 2002 and 2003, a Clinton representative confirmed.

  • Bill Clinton, who is known to have taken several plane trips with Epstein, is mentioned, though the references do not detail wrongdoing. Epstein accuser Johanna Sjoberg testified as part of the case and said that Epstein told her that “Clinton likes them young,” but that she wasn’t aware of Clinton engaging in any sexual contact with minors at Epstein’s invitation.

Jeffrey Epstein donated to several Democrats throughout 1990s and early 2000s

Jeffrey Epstein donations favored Chuck Schumer, Chris Dodd, other Democrats

2 Likes

For ikkje å snakke om bill gates sine 37 turer til øya…

Diskusjonene ville blitt bedre om du evnet å forholde deg til tilgjengelige fakta, og ikke konstruerte et spekulativt/konspiratorisk fundament for fakta som kun støtter opp om dine personlige preferanser.

7 Likes

Stemmer det? Ser ut som at Internet er støvsugd for beviser. Hørte en gang at Gates har over 1000 journalister som jobber med å renske Internet for artikler om dette og annet negativt om han, men vet ikke om det er sant.

1 Like

Sikkert deilig å ty til hersketeknikker når man ikke liker å bli konfrontert, men det er du som taper på det.

3 Likes

Da burde du skrevet det. Men uansett uvesentlig.

Da forskjellen på en sivil sak og kriminell sak hovedsaklig går på alvorlighetsgraden.

Det er kun en kriminall sak som kan lede til fengsel. Og er forbeholdt mer alvorlige saker. Det er også mye større byrde på bevisførsel for å kunne dømme noen.

Sivil sak er mer private saker, og blir som regel løst ved betalinger av erstatning osv. Men dette regner jeg med du vet om.

Men da vet du sikkert også om at hvis man ikke etterkommer dommene i sivile saker så kan man også havne i fengsel til slutt, men det er for å ikke etterkomme kjennelsen i retten.

Så når man går så breialt ut og påstår at Trump aldri har hatt noen anklager mot seg, når det ligger plenty med sivile søksmål som mannen har hatt og tapt, for så i etterkant begynne å kverrulere om at det ikke er kriminelle saker men sivile saker, blir for dumt i mine øyne. Konskevensen hvis man ikke føyer seg for kjennelsen er til syvende og sist fengsel. Og begge type saker skjer i en rettsal med dommer og et juridisk rammeverk,

Hvis motparten hadde hatt samme mengde sivile rettsaker mot seg og tap, så hadde du vært førstemann ut å kritisert hvis noen påstod motparten aldri hadde hatt noen anklager på seg.

5 Likes

Som du ser av min tidligere post så er det akkurat dette jeg har skrevet om hele tiden…

Altså når en statsadvokat går etter noen med tiltale så er det annerledes enn når private tar ut et søksmål om noen forhold i en kontrakt etc.

2 Likes

Litt usikker nå, ser at all informasjon er fjernet og forandret. . mystisk…

I den konteksten som du fremhver her er jeg enig.

Men det var ikke det du begynte med.

Utsagnet ditt var:

Ganske spesielt at Trump drev som business mann i 40 år uten en eneste anklage om noe.

Det var i etterkant du snakket om sivile vs kriminelle rettsaker.

Noe jeg også skrev i ene tilsvaret mitt:

Det korrekte blir han har aldri blitt anklaget i en kriminell rettsak, men han har haugevis av sivile søksmål på seg, hvor han har tapt flere.

Mitt tilsvar er på bakgrunn av din første kommentar om at Trump aldri hadde vært anklaget for noe som helst i sine 40+ år som businessmann, som om at at ikke har vært involvert i rettsaker og blitt dømt tidligere. At du i etterkant spisser det til å kun gjelde kriminelle rettsaker er helt greit. Men det gjør ikke det første utsagnet ditt mer korrekt. Det blir en halvsannhet.

Men dette temaet blir vi aldri ferdig med :joy:, nå har solen tittet frem, og i morgen stikker jeg på ferie, så du får en uke fri fra min kverrulering :stuck_out_tongue:

2 Likes

God tur!

CNN Senior Legal Analyst Describes How The Trump Conviction Was A Political Hit Job

  1. “The judge donated money… in plain violation of a rule prohibiting New York judges from making political donations—to a pro-Biden, anti-Trump political operation.”

  2. Alvin Bragg boasted on the campaign trail in an overwhelmingly Democrat county, “It is a fact that I have sued Trump over 100 times.”

  3. “Most importantly, the DA’s charges against Trump push the outer boundaries of the law and due process.”

  4. “The charges against Trump are obscure, and nearly entirely unprecedented. In fact, no state prosecutor — in New York, or Wyoming, or anywhere — has ever charged federal election laws as a direct or predicate state crime, against anyone, for anything. None. Ever.”

  5. The DA inflated misdemeanors past the statute of limitations and “electroshocked them back to life” by alleging the falsification of business records was committed ‘with intent to commit another crime.’

  6. “Inexcusably, the DA refused to specify what those unlawful means actually were — and the judge declined to force them to pony up — until right before closing arguments. So much for the constitutional obligation to provide notice to the defendant of the accusations against him in advance of trial.”

  7. “In these key respects, the charges against Trump aren’t just unusual. They’re bespoke, seemingly crafted individually for the former president and nobody else.”

  8. “The Manhattan DA’s employees reportedly have called this the “Zombie Case” because of various legal infirmities, including its bizarre charging mechanism. But it’s better characterized as the Frankenstein Case, cobbled together with ill-fitting parts into an ugly, awkward, but more-or-less functioning contraption that just might ultimately turn on its creator.”

Link til artikkelen her:
https://x.com/kanekoathegreat/status/1796577822561255610?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA

3 Likes

Ser ut til allerede å være grundig debunked!

  1. Justice Merchan donated $35 to Democrats in 2020. He asked the NY Advisory Committee to decide if said donations amounted to a conflict in the #TrumpTrial. “They ruled Merchan’s ability to do his job was not impacted.”
    https://cbsnews.com/news/fact-check-trump-conviction/

  2. This was an exaggeration. Upon further review, it was found Bragg’s office had sued Trump 30 times.
    https://nytimes.com/2024/04/09/magazine/alvin-bragg-donald-trump-trial.html

  3. Wrong.
    https://forbes.com/sites/alisondurkee/2024/05/30/trump-convicted-here-are-the-election-and-tax-laws-he-was-charged-with-breaking/?sh=36c9ee08af1e

  4. Well, we’ve never run into this kind of situation before, so what’s your point? The focus shouldn’t be on the unprecedented nature of the law which was broken, but the unprecedented nature of a former president breaking said law.

  5. Once again…
    https://forbes.com/sites/alisondurkee/2024/05/30/trump-convicted-here-are-the-election-and-tax-laws-he-was-charged-with-breaking/?sh=36c9ee08af1e

  6. For the third time…
    https://forbes.com/sites/alisondurkee/2024/05/30/trump-convicted-here-are-the-election-and-tax-laws-he-was-charged-with-breaking/?sh=36c9ee08af1e

  7. Just because Trump is the only former president to have broken a law doesn’t mean said law was formed just to target him.

  8. That is just a rumor, which has been denied, but never verified.
    As it happened: Trump found guilty on all hush money charges

Nå kan det være en trøst for Tromp-tilhengerne at han ikke er den eneste presidenten som har blitt arrester og bøtelagt.

There are three reported arrests of Ulysses S. Grant by officers of the Metropolitan Police Department of the District of Columbia (MPD), all for speeding by horse.

Arrests of Ulysses S. Grant - Wikipedia

5 Likes

Vet ikke helt hvor du vil med dette men disse var ikke fremmede for Trump heller akkurat.

Poenger mitt er bare at Trump også var i bekjentskaoskretsen til Epstein.

3 Likes

Grei oppsummering her synes jeg. Eneste ankepunktet fra de som måtte være uenig er vel at det virker som om han faktisk kan noe om den amerikansk jussen, i motsetning til andre selverklærte juridiske eksperter her på forumet.

Bill Madden on X: “This lawyer of 38 years explains to Trump, Elon Musk, and MAGA-fascists how the legal system in America works. https://t.co/wofM9JOlHh” / X (twitter.com)

4 Likes

Godt godt. Da fikk du sagt det også. Opera Winfrey var det også.

Her er noen andre fakta relevant i diskusjonen.

3 Likes

image

2 Likes

Burde ikke relevante fakta vært dokumentert med troverdige kilder, og satt i kontekst med hva det er man påstår, eller prøver å påstå ad hominem?

Dette du fremsetter som fakta her kvalifiserer jo ikke, siden det bare er udokumenterte påstander ifa. et copy-paste bilde som passer bedre i en memes-tråd.

3 Likes

Var raidet mot Trumps hus berettiget?
Fant de noe?

3 Likes