Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Registrerer denne med en “stor” klype salt.

Jon Cooper on X: “:rotating_light:BREAKING: A new Morning Consult poll shows that 49% of Independents — and even 15% of Republicans — believe Trump should end his campaign because of his recent conviction. In addition, 54% of registered voters approve of the guilty verdict, compared to just 34% who disapprove. https://t.co/XhJ5rOclq8” / X (twitter.com)

4 Likes

Alle er skittne hva er det å krangle om LOL

Det der er vel ikke fakta er det vel?

Det er vel ikke funnet noe lik i Obamas hus? Tror dette er omskriving av at hans personlige kokk druknet da han var på paddle board på en sjø/dam (Edgartown Great Pond) ikke så veldig langt fra Obamas hus.

Kokainsaken er ikke det egentlig et funn i det hvite hus?

Musk tweetet om den mannlige prostituerte (slettet senere) og dette viste seg vel å være falske anklager. Var vel et angrep på Pelosis mann som her ble omskrevet.

Når det gjelder Clinton finner jeg at det var Zoë Eliot Baird som Clinton utnevnte til United States Attorney General Dette egentlig gjaldt.

Du får korrigere om dette er feil.

Men at FBI raidet Trumps hus er jeg enig i. Og det viste seg vel helt berettiget.

5 Likes

Med fare for å påpeke det åpenbare, men ser vi et mønster i disse og andre handlinger? Kanskje er det bare meg.

When he lost the Iowa caucuses, he said the Republican primary was rigged. When his fake university was sued for fraud, he said the courts were rigged. When he didn’t get an Emmy for The Apprentice, he claimed the Emmys were rigged.

3 Likes

Alltid en unnskyldning. Hva er unnskyldningen til at Biden liker å dusje tenåringsdattera si? Som lest i dagboka hennes.

Solgt til Project Veritas

Project Veritas is an American far-right activist group founded by James O’Keefe in 2010. The group produces deceptively edited videos of its undercover operations, which use secret recordings in an effort to discredit mainstream media organizations and progressive groups.

A SOURCE INSIDE Project Veritas leaked the diary of Ashley Biden to a reporter at a conservative news outlet, according to Noel Fritsch, publisher of that outlet, National File, which first published the diary in October 2020, just ahead of the presidential election.

National File is an American right-wing blog and news website created by Alex Jones in August 2019. It is known for publishing false or misleading claims about COVID-19 and the COVID-19 vaccines.

Kildekritikk ?

3 Likes

I tillegg til at dette er anklager på tynn suppe, så er det grove påstander totalt uverdig både Biden og debatten.
Du burde minst få deg en pause fra forumet.
@pdx hva tenker du om at en forumdeltaker slenger ut sånt?

6 Likes

Hvorfor skjule fakta? Dette er faktisk det som er historien. Jeg har ikke lest dagboka selv, men Aimee Harris som stjal dagboka har ringt inn til James o’Keefe før hun ble fengslet og fortalt dette. Den samtalen er på bånd.

I tillegg skal det visstnok stå i selve dagboka som ble stjålet.

Det alle vet helt sikkert er at Ashley omtaler at Biden gjør ting som ikke er greit.

Omtale om saken:

image

1 Like

Sånn holder altså venstre siden på over hele Internett. De slenger ut udokumenterte påstander om Trump hele tiden. Høyresiden svarer med argumenter. De verdsetter ytringsfrihet.

Når høyresiden slenger ut påstander skal venstresiden sensurere.

Kan noen fortelle meg hva som er brudd på forumreglene her??

3 Likes

Du ser vel at det i høyeste grad gjelder deg selv når det kommer til Trump også?

Unnskyldninger og konsekvent fokus på andre ting når det blir vanskelig å unnskylde. Mye samme strategi som Trump. Han innser at han ikke har noe godt forsvar så han skylder på heksejakt og angriper andre og snakker om helt andre ting.

3 Likes

Når det gjelder Stormy Daniels saken vil jeg tro Trumps egne tweets var viktige med tanke på om han viste om det eller ikke.
De som er omtalt her:

3 Likes

Her er faktasjekk av saken:

A diary authored by U.S. President Joe Biden’s daughter, Ashley Biden, describes showers taken with her father when she was a child as “probably not appropriate.”

Rating:

Rating: True

Because published court documents including the written testimony of Ashley Biden herself demonstrate the reality of the diary, the claim that it has been “confirmed” is True.

2 Likes

Jeg har bare ikke kapasitet til å svare alle som kommer med påstander. At du ikke får svar en gang eller to betyr ikke at jeg unngår deg Krafer.

Nå har jeg dokumentert at saken som ble skjult av dere er faktasjekket som sant. Så får dere tygge på det. Igjen.

Ha en fin dag!

2 Likes

Problemet er at du konkluderer/påstår uten nyanser. Trekker info potensielt veldig ut av sammenhengen. Trekker løs info veldig langt. Stiller ikke åpne spørsmål/argumenter.

Det er uverdig, spesielt når det er et så sensitivt tema.

6 Likes

Trump for president!
Resten er meningsløs støy

Gjør du noe av dette? Aldri sett deg gjøre det du krever av meg?

Har forresten kopi av sidene i dagboken hvor det står, men siden saken er bekreftet i en rettsak og faktasjekk legger jeg ikke ut dette. Ashley kan ikke noe for at Joe Biden er den han er. Men hvis noen vil ha de kan de sende meg PM.

1 Like

Sidene?
Du mener to korte linjer? Som egentlig ikke kan lede til tydelige konklusjoner (grove påstander) slik du gjør?

Og hva med å ta med Ashley Bidens kommentar på at denne dagbokens innhold har kommet ut?:
“Repeatedly, I hear others grossly misinterpret my once-private writings and lob false accusations that defame my character and those of the people I love.”

Redigert :
Helt med på at det kan stilles spørsmål om hva som har foregått, men det bidrar ikke konstruktivt å konkludere rundt hva som har skjedd, intensjonen til involverte og ikke løfte frem/vektlegge evt synspunkter til den mulige fornærmede. Vi vet ingenting om omstendigheter eller situasjon

5 Likes

Hvorfor skal det stilles spørsmål om noe når vedkommende som skrev dagboken har dementert alt som disse konspirasjonsidiotene har funnet på ?

3 Likes

Du trenger bare lese enten de 5 sidene av dagboken, eller rettsdokumenter eller faktasjekken jeg postet.

At du fortsatt diskuterer noe jeg nå har ettertrykkelig dokumenentert er bare tåpelig.

Ashley har skriftlig forklart dette i vitnemål til retten.

Derfor er det erklært TRUE i faktasjekk.

2 Likes

An often cited page from that “leaked diary,” which chronicled its author’s addiction recovery in intimate detail, makes reference to sexual trauma and poses questions in search of an explanation for being “hyper-sexualized @ a young age.” Along with mentions of not liking to visit a certain family’s house, “being sexualized” with a female friend, and “having sex with friends @ a young age,” the author noted taking "showers with my dad (probably not appropriate)."

Because published court documents including the written testimony of Ashley Biden herself demonstrate the reality of the diary, the claim that it has been “confirmed” is True.

Sources:

“2 Florida Residents Plead Guilty in Scheme to Sell Ashley Biden’s Diary.” Tampa Bay Times, 2 Florida residents plead guilty in scheme to sell Ashley Biden’s diary. Accessed 7 Dec. 2022.

Howley, Patrick. “EXCLUSIVE SOURCE: Biden Daughter’s Diary Details ‘Not Appropriate’ Showers With Joe As Child.” National File, 24 Oct. 2020, EXCLUSIVE SOURCE: Biden Daughter's Diary Details 'Not Appropriate' Showers With Joe As Child - National File.

Ryan, Grim. “A Project Veritas Employee Leaked Ashley Biden’s Diary.” The Intercept, 7 Dec. 2022, A Project Veritas Employee Leaked Ashley Biden’s Diary.

Goldman, Adam. “Woman Sentenced to Month in Prison Over Theft of Ashley Biden’s Diary.” The New York Times, 9 Apr. 2024. NYTimes.com, Florida Woman Sentenced for Stealing Ashley Biden’s Diary - The New York Times.

Updates:

April 29, 2024: The rating of this fact check was revised from “Unproven” to “True” based on a letter authored by Ashley Biden as part of court proceedings and published by The New York Times on April 9, 2024.

1 Like