Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Det er feil. Det har ikke vært noen nyheter i det heletatt den siste tiden, og nå serverer de så og si samme regla og lovnadene de utga under de siste overleverte rapportene.

Ja du har nokk rett. Ser og denne mld…
Er nokk litt tidlig og gå inn enda…

Innen utgangen av q3 -2021 (oversatt til qfuel tid er vel det nærmer q1-2022 :joy:)

Selskapet skriver at modifiseringsarbeidet på Skive utvikler seg godt, og at ytterligere modifikasjonsarbeid på noen undersystemer er nødvendig for å nå kontinuerlig kommersiell produksjon på alle fire linjer samtidig. Endringsarbeid vil bli utført i løpet av de neste månedene, med en forventet produksjonsstart på alle fire linjene innen utgangen av tredje kvartal 2021.

De bekrefter også at de er satt tilbake av reiserestriksjoner.

Det er også feil. Det står ingenting om at det er produsert noe i Kristiansund, kun at de har foret reaktoren med plastikk, noe som er vanlig for å kunne teste og tune anlegget.

Jeg forholder meg til uttalelsen. "A great milestone achieved: First feeding of plastic and stable production of pyrolisis oil.

1 Like

Hvor kommer den uttalelsen fra, link?, hvor står det at stabil drift gjelder anlegget i Kristiansund? Kan det tenkes at det isåfall ville vært for Skive? Når det er sagt, så hadde de stabil drift tidligere også, men det vil ikke si kontinuerlig drift hvor alt funker.

Side 10 i presentasjonen👍 det gjelder Kristiansund.

1 Like

Over 1,5 år siden jeg kjøpte denne og blir sittende i mange år til. Ser ut som de nervøse småsparerene vil inn igjen i dag😅

2 Likes

Quantafuel ASA | Mandatory notification of trades

2 Likes

Vurderte en trade her, men feiget dessverre ut. Gratulerer til dere som var inne i dag.

2 Likes

Der kom jaggu insidekjøpet som mange har ventet på også gitt👍

Noen som har fått beskjed om å kjøpe?

Jeg og. Friga ut…:slightly_frowning_face:

Quantafuel ASA | Mandatory notification of trades

2 Likes

Ser ut til at vi holder koken rett vei igjen mtp kursen.
Skader jo ikke at insidere handler aksjer.

1 Like
4 Likes

Heia QF! :smiley:

2 Likes

God dag

Jeg ønsker å belyse noe.

Hvis jeg tar feil, eller har misforstått hele opplegget hva børs angår, så beklager jeg, og håper da at noen kan sette meg på plass, helst med en god, rasjonell forklaring på hva som er feil(ene) i innlegget…

  • For jeg tør nesten påstå at både du, du, du, han, henne og alle oss andre små, ubetydelige aksjeeiere systematisk blir rævpu… , svindlet, holdt for narr, latterliggjort, utnyttet, ignorert osv…

  • NESTEN HELE TIDEN…!!

  • Dette skjer, slik jeg ser det, av børsen og systemet/robotene som trader, meglerhusene, selskapene selv, «de store gutta med fet lommebok»(selvfølgelig ikke alle), helt uten at media eller offentlige etater ser ut til å bry seg.

Det er en del eksempler jeg kunne brukt, men akkurat i dag passer Quantafuel veldig bra, synes jeg…

  • Hvis vi nå stopper opp litt og går igjennom ca de siste 6måneder i denne aksjen.

  • Tar for oss børsmeldinger, avtaler, tidspunkter, uforutsette hendelser og når de blir meldt, handelsvolum, shorting, advarsler, anbefalinger, analyser med råd/tips om kjøp- og salgssignaler osv, så ringer det i hvert fall hos meg en del alarmklokker…
    Eller gjerne det er sånn det er og skal være…?

  • Jeg vet ikke, jeg er nokså amatør på dette.!
    Ikke helt fersking, men litt som han bleie- gutten som nettopp har startet pottetrening, og med tøffe storebrødre som flirer og erter meg…:muscle:

Nederst ligger noen artikler fra FA.

  • Merkelige når man ser på timingen, kursutvikling, analyser osv. Les gjennom sammen med 6 måneders chartet og sammenlign…

Jeg har valgt å starte med plastblemmen som ble meldt i slutten av Januar.

  • Hvorfor i Januar.?
    Etter at plasten har vært to år på lagring, meldes dette da kurs er på sitt høyeste.
    Finnes det en forklaring jeg ikke har fått med meg.?
    Jeg synes det er mildt sagt merkelig tidspunkt å melde dette på.
    Merkelig også at denne ubrukelige plasten ikke ble oppdaget som ubrukelig på tidligere tidspunkt…?

Den meldingen får STORE ringvirkninger. For veldig mange småaksjonærer som ender i røde tall og store tap.

  • Desember bidro positivt, betydelige framskritt, flere meglerhus så oppside som aksjonærer drømmer om, oppkjøp, sterk positiv trend, det ble snakket varmt om kundeforhold og QFUEL gikk opp når alt annet gikk ned…

  • Det lå flere positive triggere fremover i tid, oppkjøp, testing, avtaler og sertifikat, men meldingen om blemmen hadde rasert det positive momentet og ødela for videre oppgang.

  • Kursen sank fra 78,90 den 21 Januar, til 28,60 den 11 Mai…
    50 Kroner altså, nesten 64 % nedgang…
    Dette i en periode med flere positive triggere, som kunne og burde gitt aksjonærene god avkastning.

Hvorfor ble det slik?
Hvem, om noen, ville ha kursen ned.?

  • Alt som lå til rette for glade dager for mange småsparere, ble rasert, og endte i motsatt ende, men gav selvfølgelig store innkjøpsmuligheter på svært lav kurs for flere «utvalgte».

Ingenting er så kjedelig som å sitte med masse midler låst i tunge røde tall, og uten mulighet til å handle mer, da de fleste små ikke har utømmelige kilder å hente fra…

  • Hvis man leser meglerhusenes analyser i tiden etter blemmen, skulle man tro hele tanken var å skape mest mulig frykt for denne plutselig så farlige aksjen, som de samme husene få måneder tidligere hadde lovpriset og sett stor oppside i;

AKSJEN STUPER!
SELG DERE UT…!
FLERE SALGSSIGNALER I EKSTREMT NEGATIV AKSJE.!
TEST OG BRUDD PÅ KRITISK STØTTENIVÅ.!
AKSJEN UT AV PORTEFØLJENE OG ADVARSLER MOT Å HA DEN.!

  • Helt merkverdig…
    Men virksom skremme- propaganda. Hvor mange solgte ikke sine aksjer i denne nedadgående perioden.?
    Helt sikkert også mange, med store tap.?
    Jeg vet ikke, har ikke aksjer selv her, men kjenner følelsen fra flere andre lignende aksjekurs- utviklinger.

  • Man vil ikke selge i rødt, men når den fortsetter å synke, og alle drar den mer og mer ned i gjørma med negativ omtale, fæle analyser, så er det ikke alle som klarer å la være…

  • Jeg synes lite rimer med normal folkeskikk og redelig oppførsel av hus og andre sentrale spillere når jeg ser og leser siste 6 månedene som helhet i denne aksjen, her synes jeg det virker kalkulert og beregnet at den skulle ned for å muliggjør billig inngang for O’store på bekostning av lillegutt…

  • Avslutningsvis vil jeg påpeke det snodige tidspunkt, nesten skammelige, når to meglerhus drastisk kutter kursmål 18 og 19 Mai, det ene med halvering.

  • Dette er etter tre dager med oppgang fra 28 til 38, noe som skaper frykt og gjør at mange selger seg ut(de små selvfølgelig),
    Men så skjer selvfølgelig det at den fortsetter opp neste morgen, men før vi normale har sjans til å kjøpe oss inn igjen, for når auksjonen til meglerhusene er over, har den allerede steget mange prosent…

  • Siden bunnen 11 og 12 Mai, har den generert 55% oppgang for de heldige som alltid virker som de vet når de skal kjøpe bunn og selge topp.

Man blir jo aldri lurt eller skremt av skuddet hvis man er klar over når det smeller…

  • Denne siste manøveren av meglerhusene, hvor målet virker å skremme småguttene enda mer, blir jo helt absurd og på grensen til forkastelig når ett tredje hus to dager senere, den 21/05 publiserer melding hvor de ser flerdobling av samme aksje…

Gjerne det bare er meg som tolker feil, men jeg synes dette er et grelt eksempel på et stort problem på børsen(e)

Jaja, det er ikke alt vi skal forstå oss på, og gjerne det beste er å prøve å gi litt fae…

Mvh

3 Likes

Dette ble vel i overkant konspiratorisk, eller hva? Du snakker om de store og småsparerne som om de er enhetlige masser som kjøper og selger i takt. At det er en tid for de store, som er lukket for de små til å handle, og at når døren åpnes for de små, så er det for at de store skal rømme vogna.

Når et hus, eller en artikkel roper “kjøp”, så er ikke det et varsel om at det er først nå de små får slippe til i matfatet. Og det er heller ikke et hemmelig tegn som “de store” bruker for å synkronisere sitt nedsalg.

Allerede da qfuel lå på 20-tallet den første gangen ropte jo Sb1m “kjøp” så det ljomet, med kursmål høyt opp i himmelen.

At plastlageret som ikke kunne brukes ble en stor sak handler vel mer om småsparere og tradere som hakker løs på hverandre, og utløser panikk over noe som egentlig var en ikke-sak, og som Bøhn lett avviste med: “Vi resirkulerer ikke vann”.

Innsidekjøpene som nettopp har kommet var ikke noe hemmelig signal til de store om å kjøpe seg inn igjen. Det var kjøp som viser tro på eget selskap, og det de holder på med, og var like mye et signal til alle småsparerne om at dette kan være hyggelige nivåer å ta plass på. Og om de skulle selge seg ned ettersom kursen flytter nordover, så vil det være like åpne tegn som vi alle kan forholde oss til, enten salget er motivert av et nytt huskjøp, eller om de ser at dette ikke funker likevel.

Ta deg sammen, og ikke skyld på alle omstendighetene for alle mislykkede trades du foretar deg. Så lenge du fortsetter med det kommer du alltid til å tape. Hva er det du går etter når du gjør en handel? Er det overskriften og forsiden på dn og hegnar som styrer handelen din?

Kanskje på tide å gjøre seg noen kritiske tanker rundt egen strategi? Det er tross alt det eneste du får gjort noe med. Om du fortsetter å konspirere, og rette skytset mot alt og alle ender du opp som en grinebiter ingen gidder å forholde seg til etterhvert.

God natt!

7 Likes