Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

«Ta deg sammen, og ikke skyld på alle omstendighetene for alle mislykkede trades du foretar deg.»

Jeg må si meg 100% enig med @HO5.

Du ignorer for eksempel fullstendig at det i hele verden de siste 5 månedene har vært en generell nedgang i grønne vekstaksjer, og dette har selvsagt påvirket Quantafuel. Se også på selskaper innen hydrogen, CO2, batteri osv. for flere eksempler.

Så kan man selvsagt si at meglerhusene har satt alt for høye kursmål, men det er jo din jobb å filtrere ut informasjonen du baserer kjøpet ditt på.

Mitt første QFUEL-kjøp var på 12kr i juni 2019, og da hadde SB1 kursmål 25kr (og derisket 80kr). Dessverre hoppet jeg av underveis, og fikk ikke med den største vekstperioden på vei opp til 80-tallet i fjor høst.

Men jeg tar fullt ansvar for mine handlinger i den perioden, og det synes jeg du også skal gjøre. Lykke til! :+1:

2 Likes

Jeg har ikke en eneste aksje i Quantafuel, så mitt innlegg er ikke basert på egne tap eller «trades», kun min reaksjon på noe jeg synes er et pill råttent system hva angår børs, roboter- handel, meldinger, algoritmer, shorting, meglerhus med egne interesser som får betalt for å skrive falske rapporter, positive som negative, alt etter hva som passer, medieoppslag, bruk av «kjendisfaktoren» i aksjer hvor store aktører kjøper seg inn- og selger seg ut…

Det er jo ingen hemmelighet at det skjer, men det virker som det er så normalt at ingen bryr seg, og det synes jeg personlig er merkelig. Det har jo vært flere episoder med hus som har eiet aksjer de har omtalt for egen vinning, eneste som skjer er at de blir kjeftet litt på, så er det glemt, og samme opplegg fortsetter.

Jeg kunne postet enormt med eksempler på meldinger fra hus som publiseres etter ukesvis med oppgang uten en lyd, hvor de så tar opp dekning med dobling eller enorm oppside i aksjen som mål, en ganske klar hausing, men hvorpå aksjen en- to dager etterpå smeller ned og fortsetter 40-50 % ned de neste uker/mnd…

Det er jo bare å bla litt rundt på utvalgte aksjer og sjekke litt, så er det ganske enkelt å se, jeg vil dra det så langt som å kalle det systematisk…

Skjer det en gang, to muligens tre, kan det være tilfeldig, men ved gjentatte ganger blir det slik jeg ser det systematisk.

Men hvis man ikke ønsker å se, så lar man være…

Jeg har litt interesse for sånt, derfor gjør jeg det, og blir ennå faktisk overrasket over hvor åpenlyst det skjer, uten at det blir påpekt…

Har du noengang fått tilslag på ordre du har lagt inn i auksjonen før åpning når det har blitt publisert positive meldinger mellom gårsdagens slutt og dagens åpning…?

Mvh

2 Likes

Huff

Hørt om confirmation bias? Selvfølgelig finner du det du leter etter!

Så kan du gjøre en annen øvelse:
Prøv å se om du finner en positiv megleranalyse eller en kjøpsanbefaling der kursen har gått opp de påfølgende dagene/ukene/månedene…

Det er så man skulle tro det er systematisk. Gang på gang skjer det at et selskap får en kjøpsanbefaling - og så STIGER kursen!

Skjer det en gang, to muligens tre, kan det være tilfeldig, men ved gjentatte ganger blir det slik jeg ser det systematisk.

3 Likes

Dagens quiz:

Hvor er han?

kr.sund

1 Like

Quantafuel ASA | Annual General Meeting - Minutes

A 37 slides #Bloomberg presentation covering companies important in the green transformation. @Quantafuel_ASA is the ONLY Norwegian company included. @HnKjetil @tharalds1 @hannaloyche @BASF @vitolnews
https://t.co/sMxv3kFCRu

3 Likes

Laster opp på dager som denne i påvente av 2 linjer 100% og FID Esbjerg. Rent teknisk er den moden for en dragning opp mot 50 kr etter at 33 kr holdt. Spørsmålet er bare når… satser på at det skjer før sommerferien.

1 Like

Og så venter vi jo på oppstarten i Kristiansund :slight_smile:
Det er bare å gjøre seg klar for mange spennende nyheter fremover :wink:

2 Likes

Med tanke på dei “hyppige” oppdateringene så ikkje forvent 50,- før ferien.
Men er trygg på at den vil komme etterkvart :blush:

Det er vel stipulert FID ila q2. Så de har jo fortsatt litt tid på seg👍klok av skade skal man ikke forvente at alt for mye skjer før den tid, men det er nå man har muligheten til å komme seg inn i område 33-47 tror jeg.

FOMO i dag eller?

Quantafuel ASA | Share issue under option program

Enda en gang?! Helt sprøtt. Hver gang det ansettes en ny person blir vi aksjonærer utvannet…

1 Like

Det er ca 138 millioner aksjer i selskapet. 11k nye aksjer er neglisjerbart…

2 Likes

11k aksjer er så absolutt ikke neglisjerbart når du legger til alle de andre ansatte som har fått aksjer ved ansettelse. Det blir mange aksjer etterhvert.

synes det er helt naturlig med slike ordninger i denne type selskap. bidrar til å tiltrekke seg bra ansatte og gir gode insentiver, koster mindre kontantstrøm enn høy lønn hvilket er bra for selskapet i en fase der kontantstrøm er begrenset.

2 Likes

Alternativet er jo at ledende ansatte i selskapet ikke har et forhold til aksjen. Det vil jeg si er mye værre.

Utvanning som følge av opsjoner i qfuel er ikke unormalt høy slik jeg ser det.

4 Likes

At det ikke utgjør det store er jeg enig i. Men det er fortsatt prinsippet om at alle andre aksjonærer sakte men sikkert vannes ut, uansett om det er i mindre skala.

Kjøp en ny aksje per halv million kroner investert så unngår du utvanning :wink:

7 Likes