Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Hvis ikke du har mer tro på Quantafuel som selskap enn at du klarer å irritere deg over et helt normal opsjonsprogram, så bør du i mine øyne selge aksjen.

Vi snakker om en utvanning på under 0,01% her. Og ja, med de andre så blir det litt mer, men uansett forsvinnende lite. Og som det blir nevnt over, så er det ikke et uvesentlig poeng at dette er motiverende for de ansatte. Ingenting er bedre enn ansatte (og eiere) som har «skin-in-the-game».

2 Likes

Saklig… Noen som har stått opp på feil fot forstår jeg. Er du her inne så burde du takle å høre hva andre aksjonærers synspunkter er, om ikke så burde du kanskje foreta deg noe annet å bedrive tiden med

1 Like

Quantafuel ASA | Mandatory notification of trades

Er det noen som kjenner til hva som gjør at disse får ytterligere opsjoner?

Og hva er kravene for at en satt frist, for kjøp av sine opsjoner, utvides med ny frist?

Quantafuel ASA | New share capital registered

Quantafuel ASA | Quantafuel takes full ownership of Skive plant

QFUEL ASA kjøper vel ikke opp hele QFUEL Skive ApS om de 4 X reaktorene ikke fungerer :wink:

2 Likes

De mottar betaling i qfuel - aksjer😁.

Jeg antar de gjør det før melding om full produksjon, slik at de får flere aksjer enn om kursen hadde vært i 70-80-land.

God observasjon :slight_smile: Tenker QFUEL kommer med en ny børsmelding om Skrive og Kristiansund innen utgangen av onsdag (30.6). Og er den positiv så vil jo Q2-tallene se så meget bedre ut :wink:

Hvem eide de 27% som ble kjøpt? Fareid og co?

1 Like

En fjerdedel av et ferdigbygd Skive koster 2% av Qfuel. Dvs hele Skive tilsvarer 8%. Da priser de utviklingsdelen av Qfuel (ex-Skive) til 11,5x Skive. Er det fair?

Vil tro fremtidig årlig volum må være betydelig høyere enn 11,5 x 20000 for å regne hjem det siden de ikke har spaden i jorda noe annet sted med unntak av Kristiansund.

Alternativt har de fått Skiveandelen billig hvis vi mener markedet er bedre til å prise dette enn minoritetseierne sv Skive.

Har du noe bevis på dette egentlig?

Nei. Har ingen bevis på dette. Ble kanskje litt usaklig. Takk som retter meg.

Jeg finner det derimot rart at det fortsatt pågår tuning av systemet etter så lang tid

Feil. Reaktoren er hyllevare, men den krever optimalisering iforhold til temperatur, trykk etc for å få prosessen til å flyte, og hindre opphopning av gass og koks. Dette har de fått til på 1/4 reaktorer. Det er rensingen av gassen som er Qfuel sin nisje.

Hei,

Jeg er noe ny i dette aksjegreiene, men må si at dette virker som et veldig kult selskap.
Kan noen forklare meg hvordan prosessen fungerer i sin helhet?

Gjør de om fast plast materiale til gass?

1 Like

Takk @markus :slight_smile:

Quantafuel ASA | Share issue towards three shareholders in Quantafuel Skive ApS

Dette er vel det samme som de gjorde i Kristiansund, kjøpte ut Replast AS. Så tilsvarende Skive APS?

En snekker, en ingeniør som jobbet med miljøgodkjennelsen i Skive og en advokat. De har nok fått deler av vederlaget for arbeidet de har utført for QFUEL som aksjer i Skive-selskapet.