Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Ikke at det spiller noen rolle, men her er ikke QFUEL akkurat et unntak - snarere regelen for tilsvarende foretak. Hvorvidt det lukter av selskapet skal jeg ikke ta stilling til, men så sant de største aksjeeierne ikke selger unna i stort monn, så holder jeg pusten litt til. Lego og basf har finansielle muskler, men jeg nekter å tro dem med viten og vilje tok et «bet».

2 Likes

Det at de gang på gang kommer med datoer tyder enten på at de ikke har peiling eller at de rett og slett misleder markedet. Gapet mellom guiding i september 2020 og virkeligheten er jo drøy.
Banebrytende teknologi tar selvfølgelig tid, men det må tas med i beregningene og helst legges inn en solid buffer mener jeg. De kunne jo evt sagt: vi vet ikke når Skive åpner, men håper på…
Har lest at et pyrolyse anlegg krever lang innkjøring, ble nevnt et par år her på forum… Quantafuel har i tillegg unike katalysatorer osv,
Det at de rundt emi presterte å hevde at anlegget skulle være oppe å gå i q4 2020, er ufint. Hadde nok slitt med å få 40 kr på emi hvis scenarioet som ble virkelig hadde vært forespeilet.

Tror og håper de finner ut av det til slutt, men venter med tilbake kjøp her foreløpig.

Top 20 ser ikke ut til å være bekymret!

2 Likes

Registrerte dette selv på xtrainvestor. Interessant.

Vil tro QFUEL kan bidra her😉

PoC først.

Huffda: Kjetil Bøhn går av som sjef for Quantafuel – E24

Tror dette kan være lurt på sikt, litt for mange brutte løfter det siste året. En med litt bedre teknologiforståelse må inn.

Spennende dette. Har han tatt initiativet selv eller er det noen som ønsker ferskt kjøtt i kvernen. Blir interessant å se hvem den nye ceo blir, norsk eller utenlandsk…

Nekter å tro det er frivillig. Hvorfor gi seg rett før POC og FID Esbjerg? Det naturlige ville være å vente til disse milepælene var nådd.

Ser på det som positivt. De trenger noen med annen kompetanse og erfaring.

1 Like

Omdømmet og troverdigheten er kraftig svekket etter ikke oppfylte milepæler. Slikt får konsekvenser.

1 Like

Langsiktig er jeg enig i at det er veldig positivt. Men på kort sikt genererer dette mye usikkerhet. Mulighet for billige aksjer for oss som står utenfor blir det iallefall.

Spørsmålet er jo hvorfor han må gå?

Har de meldt at milepælene ryker? eller er det bare noe vi antar fordi Bøhn må gå?

Både Poc og full komersiell drift ble utsatt forrige uke.

Kan bare spekulere i hvorfor han må gå, men at det ikke har vært ønsket fra hans side å gå idag tror jeg vi kan anta.

Quantafuel ASA | New share capital registered

Fra FA:
Bøhn:“Siden jeg er en typisk gründer passer ferdighetssettet mitt best i startfasen og utviklingen av et selskap. Jeg er drevet av de raske, daglige endringene som er typisk i vekststadiene. Nå som Quantafuel er i ferd med å gå inn i en stor, industriell utrullingsfase, tror jeg noen andre kan gi selskapet mer verdi som konsernsjef, sier Bøhn.”

Bøhn går nå inn i en rolle som strategisk rådgiver i det Euronext Growth-noterte selskapet.
Bøhn: "Vi fikk inn et rekrutteringsbyrå og startet prosessen for fem måneder siden. Jeg skjønner at folk kan spekulere i det, men dette er ikke noe som har skjedd over natta, sier avtroppende Quantafuel-sjef Kjetil Bøhn.

Mandag gikk han av som konsernsjef i Quantafuel etter å ha vært ved roret i syv og et halvt år. Aksjemarkedet tok åpenbart ikke beskjeden som noe positivt og aksjen ble sendt ned 7 prosent ved åpning.

Det har blitt påpekt fra analytikerhold at Bøhns avgang kom brått på markedet, noe som skaper usikkerhet rundt timingen.

– Hvorfor kan du ikke være konsernsjef frem til dere har en erstatter på plass?

– Ja, det er litt rart. Vi tror ikke det er så fryktelig lett å finne noen. Det er en spesiell bransje vi er i, og det er bra å ha åpenhet rundt dette. Forhåpentligvis er det noen der ute som ser dette, og som kunne tenke seg å søke på jobben, sier Bøhn.

Han avviser at avgangen har noe å gjøre med at Dr. Christian Lach rykket inn i stillingen som visekonsernsjef og kommersiell direktør i Quantafuel, etter å ha vært prosjektleder for virksomhetsområdet ChemCycling i BASF.

– Nei det har absolutt ingenting med det å gjøre. Det at vi den siste tiden har fått folk inn i ledelsen som er ekstremt kompetente, gjør det litt enklere for meg å gå av, sier Bøhn."

1 Like

Quantafuel ASA | Mandatory notification of trade

Nice try, men tror det blir knall og fall imorgen også gitt…🥲

1 Like

Tror du får rett i det. Tror også noen andre får rett i at vi skal ned på 20 tallet. Skal ikke forundre meg om topp 50 (generelt sett) kjøper seg videre opp og at det kommer flere «styrte» innsidekjøp nærmeste uken.

Den virkelige testen tror jeg kommer ved ca 33kr. Brytes den kan det bli stygt. Krysser fingrene for at ting kommer på stell for selskapet fort.