Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Når det gjelder mønster og handling så har jeg ikke studert dette nok rundt Quantafuel til å si noe om liknende mønster, men når det gjelder Clearstream og handling i selskapet siste ukene så peker pilen oppover…

27.07. - 793600 (total beholdning - )
30.07. + 61100
03.08. + 51000
06.08. + 91500
10.08. + 139500
13.08. + 121600
17.08. + 28200
20.08. - 1678800 (total beholdning - 1,335%)

Fra 17.aug. til 20.08. så har de klatret fra 22 til 17 plass. fra vel 1,03% til 1,335% i beholdning

Er det andre en sb1m som har analyse av quanta? Og har noen tilgang til analysen?

Lurer på det samme. Håper noen tyske aktører vil snekre sammen en analyse. Et land med 80 mill innbyggere er nok kjekt for kursen. Heia clearstream

1 Like

Jeg mener det er en til som dekker dem, men husker ikke farten hvem. Har jeg lov til å dele analysen her?

Noen meglerhus synes det er greit andre ikke.

Mener Pareto og DNB har analyse og kjøpsanbefaling også, tror ikke å dele analyse her er innafor?!

Har fått Paretosin analyse.

Har ikke funnet på DNB @Hakon kan du sjekke?

1 Like

Vet ikke om dnb har oppdatert etter denne

Ser at DnB kom med oppdatert analyse i slutten av mai med kursmål 231

Seriøst ingen som har DNB her? @Hakon hvor er du når vi trenger deg :wink:

Får bare denne hos DnB:
image

Mulig de har noen skjulte analyser?

Edit: DnB har en analyse fra mai.

image

Fra 1.1 2021 så innfører EU en ny plastskatt. Den vil bli beregnet på vekten av avfall fra ikke-resirkulert plastemballasje. Skatten utgjør EUR 800/tonn.

Det er fortsatt mye uklart hvordan denne loven skal håndteres. F. eks hvor i kjeden skatten skal beregnes, hvem har ansvaret for beregningen, hvordan rapporteringen skal foregå, egne nasjonale organ for dette?

Det som er klart er at uavhengig av all denne usikkerheten, så kommer det en form for skatt på jomfruplast på EUR 800 pr tonn.

Hva kommer dette til å gjøre med betalingsviljen og prisen på qfuel sitt produkt (og alle andre som har rette klassifiseringen) ?

Driftskostnadene ved Skive er beregnet til USD 4,6 mill pr år.
Sett at de får betalt EUR 800/t for mottak av plast (kapasitet er 18 000 tonn pr år)

EUR 800 * 18 000 = EUR 14 400 000

Oi!

4 Likes

Var det ikke 200 $/tonn og 16.000 tonn?
Det har vel ikke vert snakk om 800 euro pr tonn?

200 er innenfor dagens regelverk.

Fra 1.1 2021 kommer det en ny plastskatt på EUR 0,8 /kg jomfruplastavfall.

Jeg sier ikke at de kommer til å få EUR 800/tonn plast fra 1.1, ingen vet jo helt hvordan dette kommer til å bli. Men noe sier meg at emballasjeprodusenter vil ha en sterk betalingsvilje for å unngå jomfruplast, når de blir pålagt skatten.

Pareto skrev følgende i juni (altså før dette med plast-skatt)
"However, as plastic waste management companies often pay more than USD 200/mt to get rid of unsorted waste, we believe Quantafuel could receive USD 50-100/mt net to take-off sorted plastic waste in the long-run. "

Det nærmer seg folkens. En uke eller to med kontroller osv av fabrikken så tipper jeg vi får melding om at vi er i gang. Kan bli enormt dette.

18 000 tonnScreenshot_20200823_235723_com.chrome.beta

Hvor mange fabrikker har de planer om å eie/drifte?

Denne er gammel, men viser noe av det som skal skje umiddelbart etter bekreftelse på Skive.
pdf planer fra 2019
Se slide 18 og 19
Det har kommet til en del mer som ikke er med i denne presentasjonen, som anlegg nr 2 i Danmark og 3 anlegg i Norge.

Edit: Skive 2 er med i presentasjonen

Takker for analyser og linker folk har sendt. Skal lese meg skikkelig opp på quanta ila uken. Tok en liten post idag!.

Angrer på jeg ikke tok post tidligere.

1 Like