Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Ja Hegnar him self. Handlar väl fortfarande aktier med fysiskt papper och gärna Statoil

2 Likes

Han er veldig lite delaktig i markedet. Derimot besitter han en del kunnskap, og det gjør uten tvil Spetalen også. 8 MRD er en vill prissetting med informasjonen vi vet per nå. Det er det bare å innse.

Husker noen mente jeg var gal når jeg handlet NEL til 7 kr også…

2 Likes

trygve hegnar tror han er guden over alle guder. :face_vomiting:
husker jeg ikke feil, så har han tapt endel mill for endel årsiden !så våsethans har jeg sluttet å høre på.

1 Like

Det er viktig å tåle at folk har forskjellig mening… Synes at det er fint å høre meninger som ikke bare er positive, selv om de nødvendigvis ikke har rett… Men greit å se en aksje fra andres øyne :slightly_smiling_face:

3 Likes

Når har du tenkt å vise oss regnestykket som viser rett prissetting her?

Jeg forsøkte tidligere i dag å sette ned noen tall. Fikk noen innspill på det, men det handler mest om usikkerhet knyttet til hva de mottar i betaling for mottak av plast.

Kan ikke du også legge hodet på blokken og vise til noen konkrete tall?

Hva gjelder Spettet, så er han avkledd lengre tilbake i tråden her. Det samme gjelder Hegnar. Kort fortalt, Spettet tar utgangspunkt i at qfuel er et plast/olje-raffineri, og må konkurrere mot oljeindustrien med sine produkter. Han har overhodet ikke regnet på caset etter at de har lagt om fra fuel til nafta, og fått godtkjenning som materialgjenvinner.
Hegnar er en dinosaur, så hva han tror og mener om plastproblemet, grønnvasking og den oppvoksende generasjonen som skal rydde opp er det vel få som låner øre til.

Så hvilken agenda har du med baisingen din? Er du snurt fordi du misset toget? Du bringer intet nytt til torgs, og viser ikke til noen kilder for noen av dine påstander. Jeg har ingenting imot en balansert diskusjon om caset, men da må du høyne nivået et par knepp.

Selv sikret jeg en liten del i dag. Ikke fordi jeg ikke tror på det fundamentale, men jeg ser at gap må tettes og tradere skal ut (og inn igjen), så det må naturligvis komme en røddag snart.

@Konamixx outputen er nafta. Det var i de gamle presentasjonene de hadde en diesel/nafta-fordeling. Se blandt annet siste spb1m-analyse, der har de oppdatert med følgende tabell som sammenstiller gamle anslag mot nye for et 18 000 t anlegg (jeg mener de også har nevnt dette på ulike presentasjoner, men finner det ikke i farten):
image

9 Likes

Bare 2 spørsmål, ment som reality check og advarsel.

hvor kommer den fantastiske naphtha prisen fra, den er noe optimistisk? 370usd tonne pdd og historisk snitt siste 10 år på røft 450usd. (tok en ekstra sjekk på tallene og ser at ASP her baserer seg på et fremtidig håp om at noen skal kompensere 500usd pr ton via statstøtte eller noe, yeah right, det på toppen av at noen betaler de 200usd/t for å ta i mot plasten… hehe, jeg har hørt om å tjene penger i begge ender, men dette var da fantastisk)

Om vi sluker agn krok og bly og tar analysen for god fisk, hvordan ser du på at selskapet, uten å ha en krone i inntekter, i et bull scenario allerede er priset til 50 ganger omsetning? P/S 53 kom jeg til litt grovt med 2min på kalkulatoren.

@Konamixx presenterte en konkurrent lengre opp. Der har du da en antagelse om 10.000tonn på realisert pris 420USD/t, cost of goods 255USD/t Allerede der cost of goods sold… er revenue i denne analysen NED i 2,6MUSD. Før ebitda kommer da overhead med personell admin, research osv… image ca 2MUSD pdd. (Q2 — 2020) Og da er jeg i mål med å skrive om analysen til å være negativ avkastning fra første fabrikk.

5 Likes

Hvordan mener du denne tabellen gir en verdsetting på 8 MRD? Enig med Sjakk, tallene du viser til her er i en drømmeverden hvor MDG har all kontroll…

Før de kan vise til et reelt produksjonsvolum som forsvarer dagens verdisetting så er denne stay away. Veldig skeptisk til dagens prisnivå. Luft og kjærlighet

09.09.2020 08:00:00: Quantafuel ASA | Start of operations in Skive

https://newsweb.oslobors.no/message/513103

Woop woop

2 Likes

Herlig!!! Da kommer det produkt ut av den magiske maskinen deres😊 Blir spennende å se på kvalitet osv etterhvert da😊

Sådan :blush::blush::muscle::muscle:

Nå må dere slutte å være så negative. Jeg husker når jeg var ung og dum og i Clavis Pharma. Da var det også mange som mente verdsettelsen var helt koko, og at aksjen var bingo. Jeg nektet å høre på dem, de hadde jo passert fase 1 og 2 med god margin. De var i fase 3 og det var mye hype før resultatene kom. Så trynet aksjen til de grader.

Burde jeg hørt på folk? Ja. Gjorde jeg det? Nei. Er jeg glad for smellen? Ja, i ettertid er jeg det. Etter å ha gått på et par 3-4 slike smeller lærer man etterhvert ett og annet. Den læringsverdien er uvurderlig.

Vi er mange som har påpekt at aksjen pr. nå er frikoblet fundamentale verdier. Fair enough.
Nå må folk velge å tro på det, eller tro på at Qfuel kan redde verden, og så ta sin avgjørelse.

Jeg skal ikke hijacke tråden og utbrodere hvilken lærdom det er i dette, men ikke ta fra folk gleden med å gå på en smell. Det kan bli dyrere for dem down the road hvis de er foruten :slight_smile:

7 Likes

Jepp men det vänder nu :blush:

Luft og kjærlighet :smiling_face_with_three_hearts:

Men altså; Man trenger ikke å være en MDG-tilhenger for å like tanken på konseptet her. Jeg har bare litt sunn skepsis til produksjonsvolum og inntjening her bare. Man kan leve godt på luft og kjærlighet også - en liten stund ihvertfall :blush:

2 Likes

Ser da ut som produksjonen er startet etter børsmelding idag:
We are proud to announce that we successfully have started operation of transforming plastic waste into high-quality liquid products at our plant in Skive, Denmark, and that we at 5 pm yesterday sent the first oil to our lab at the plant for further analysis. Moreover, all our main processes for control, operation and safety have been working according to plan and required standards. In the days and weeks to come, our focus will be to continually increase production of our high-quality products to be delivered to our partner BASF. As safety is our highest priority, we plan for a controlled and gradual increase in our recycling of plastic waste into renewable liquid products. A significant milestone in the development of Quantafuel has been reached.

2 Likes

Gevinstsikringen starter i dag… Merk dere mine ord…

Inte för dig tippar jag. Men jag noterar :writing_hand: