Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Skrev den kommentaren for 1t sida, da stoppet handelen i 5 min. Lurte på hvorfor

Handelsstopp på merkur 13.30-13.35 hver dag

2 Likes

https://oeil.secure.europarl.europa.eu/oeil/popups/ficheprocedure.do?reference=2018/0135(CNS)&l=en

Greit å ha et øye på denne. Skal stemmes på imorgen.

1 Like

Fra presse mld nå:
After transforming the equivalent of 66,000 used grocery bags into high-quality
liquids on the first day of operation, Quantafuel’s goal has been to reach
stable and continuous operation at a controlled level on one reactor at our
plant in Skive, Denmark. We are therefore happy to announce that we over the
last 48 hours have reached this target, and now plan for a gradual increase of
capacity, first on one reactor, and then over the next couple of weeks on
several reactors simultaneously.

God progresjon👍

2 Likes

Hva skal stemmes på? Hvis du har tid…

https://newsweb.oslobors.no/message/513575

2 Likes

Skive gir altså EBITDA på 10mil USD. Bare å finne frem kalkulatoren!
Edit: En null for mye :stuck_out_tongue_closed_eyes:

10 mil USD

20 musd

Weekly

Daily

Regner med den finner noe støtte i taket her eller litt lavere ned mot 47-48 nivået for en bounce.
Men denne korreksjonen harsåvidt begynt, så har må inn og utganger times godt.

Omtrentlig 5kr pr liter ferdigprodusert olje eks kost. Og da regner de med en yield på 80%. Høres drøyt ut

1 Like

Hvilken olje tenker du på nå?

Nafta vet vi jo prisen på og det er jo det som er hovedproduktet skive selger.

Hva er prisen?

ca 355USD pr tonn idag( prisen går jo opp og ned).

Merk at det også er kvalitetsgrader av Nafta som kan gjøre at prisen er over/under “markedspris”.

2 Likes

Nok aksjer må bytte hender så ser vi 70+ igjen. Tipper 1-3 måneder, basert på lignende caser👍

Får fortsatt ikke 10m usd ebitda til å gå opp :sweat_smile: men for alt jeg vet er det flust med subsidier og lignende støtteordninger.

Det står Ebita 10 mill USD i dagens mld…

Er ingen subsidier.

De får inn penger for sluttproduktet. Og på sikt når EU skatten kommer vil de nok også få betalt for å mota plast 100-200euro pr tonn tror jeg er innenfor å regne på. gang med 18000 tonn.

Har lest ( ta med en klype salt) at driftkost på skive er ca 5mill USD pr år.

Dette er ikke megagod butikk pr dags dato.

1 Like

355 USD er vel standard nafta. Husk at denne kan de kreve premiumpris for. Det er ikke et marked for resirkulert nafta i dag. Sammenligner man med diesel og biofuel, så er det der et premiumpåslag på 121 %. HVO har et premiumpåslag på 341 %.

Med en eller annen form for plastskatt vil det bli store insentiver for å unngå jomfruplast, og påslaget på den eneste resirkulerte naftaen som kan benyttes i matemaballasje vil nok bli betydelig.

Innenfor dagens kontrakter sier de at de har EBITDA på 10 mill USD. Det er ut fra kontraktene de allerede har med Grønt Punkt og BASF. Her er det altså ikke lagt inn noen plastskatt.

1 Like

Så lenge det ikke er noen transparens rundt evt premiumpris så velger jeg å bruke den prisen som er synlig i markedet.

2 Likes