Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Denne jeg tenkte på ifb CO2 emission. Som viser at pyrolyse er et snev mer forurensende, men ikke mye. Men den mekaniske kan potensielt gi ut mer CO2 ved repeterende resirkulering og/eller ved skitten plast.

Så BASF ser vel Qfuel som en utmerket partner for å gjøre resirkuleringen komplett for de.

Jeg velger å ikke tro på BASF sine tall, men heller se på EU/myndighetene sine tall rundt mekanisk vs kjemisk.

1 Like

Da har man handlet tilbakers. Uff ikke lett og være ute men var meget heldig med exit. Jeg tror dette kan være starten på noe stort og noen etterlyste triggere videre. Det jeg tror kommer er en ny samarbeids partner som Kan være entreprenør/byggherre for kommende fabrikker og nye fabrikker. (Expertise innen dette). Så er det jo all media med og ett fysisk anlegg investorer kan komme og se på og se at dette virker. I teorien burde jo alke resirkulerings anlegg ha ett quantafuel påbygg.
Men at kurs blir turbulent opp og bed rundt 55-70 ish tror jeg er realistisk. De har ko 600 mill i cash ++ og som nevnt de som investerte siste uken vil jo ikke selge med en gang.

Snart skal vi på Oslo børs og. :+1:t2:

Hvor lang tid tar det å organisere overgang fra Merkur til hovedlisten? Er vel ikke mange ukene som trengs…

Ser ut som en avstemming om budsjett. Kan du si litt om hvorfor dette er relatert til EUs planlagte plastskatt?

Plastskatten skal være med å dekke budsjettet :wink:

Absolutt. Heller mot at plastskatten er triggeren over alle triggere for Qfuel :+1:

Kan en snill sjel prøve overbevise meg om hvorfor inngang er good nå ? Tenker bare 3-4000 aksjer … må lese meg litt opp her tenker jeg :slight_smile:

1 Like

Inngang nå er ikke god, innsidere solgte nettop. Vent litt til

2 Likes

Ledelsen har solgt seg ut. Hadde de hatt en ståltro på kursmål på 120 så hadde de jo selvsagt ikke gjort det. Direktøren snakket vel om å betale personlig gjelde.

På den andre siden så har du hype og FOMO.

Personlig så tror jeg dette blir en volatil aksje en stund framover før den går den ene eller andre veien. Ikke noe opplagt case på plukke penger fordi om Danske Bank Markets har dobling og vel så det som kursmål.

Jeg er ikke inne i aksjen for tiden men håper dere som har tatt lodd får betalt.

Takk. Holde ett øye på den :slight_smile: hopper ikke rett inn 09 liksom :stuck_out_tongue:

EMI på 70 kr ble gjort vel vitende om salg fra ledelsen.
Deler av ledelsen selger en del, og strategisk direktør selger alt, tydelig at de er fornøyde for øyeblikket, men betyr vel ikke slutten på oppgang det, jamfør salg fra ledelsen i Scatec solar og Nel hvorpå aksjen har steget bra i etterkant.

De har jo holdt på i mange år med oppstart Skive nå, så smaker vel med en solid gevinst sikring da… 20 prosent er jo solid gevinst sikring på Bøhn og co, men sikkert god følelse før en høst full av risiko med Corona, president valg, FED som ikke presser like mye penger osv…

Men er ikke et Bull signal akkurat nei…

Analytikeren hos SpB1 markets har langsiktig kursmål på flere hundre så jeg gikk inn med en post på 64 ( selv om jeg syntes den var kostbar på 27 !!! slå den )

Ferd kjøper over en halv million aksjer i Quantafuel

Johan H. Andresens Ferd har kjøpt 623.096 aksjer i avfallshåndteringsselskapet Quantafuel, ifølge ferske aksjonærlister.

Fra dagens DN

Är ju väldigt bra när stora investorer och fonder visar så stort intresse. Detta är trotts allt en merkur aktie

Har sp1 kommet med oppdatert analyse etter skive åpning? Kursmål kortsiktig?

Jeg begynte og kjøpte tilbakers i går (Sprer kjøp over noen dager nå). De fleste aksjer som går bra må ha en korreksjon og 20-30% er vel en bra start på korreksjon. Den var i 85kr så vi er vel nede på disse nivåene nå. Og finne bunn er aldrig lett, men og vente for legne til bunnen er over er av og til fort gjort. Jeg tror emisjonen satt en bra kurs på 70 og alt under der er ok kjøp, jeg sa under 60 så skulle jeg begynne og kjøpe. (jeg kjøpte mine første på 13kr i 2018 og har fulgt dette selskapet tett i 2 år. (Solgte alt etter høydeskrekk etter god test -Flaks-) Enormt potensiale på sikt så jeg tror at hvis en er langsiktig og tåler litt støy så kan det være gode verdier og komme inn på)

1 Like

Jeg kjøpe i går da min megler refererte deler av analyse som sikkert kommer i dag eller i løpet av kort tid. Husker ikke hva han sa om kortsiktig kursmål men var veldig positiv på sikt.
og mente vi prater om en solid inntjening på sikt.

2 Likes

En trigger til
Det er enorm interesse fra utenlandske aksjonærer og hvis en ser eksempler på Tyskland og clean stream og nå melding om Blackrock som kommer over 5% i Scatect. Over alt i verden er fokus ESG aksjer og når Quantafuel har en fabrikk og vise til som virker kan dette virkelig dra opp kursen straks den finner en bunn og snur.

Blackrock flagger i Scatec Solar
Det amerikanske oppkjøpsfondet Blackrock har kjøpt 14.419 aksjer i solenergiselskapet Scatec Solar og passerer dermed flaggegreensen på 5,00 prosent med sine totalt 6.890.153 aksjer.

3 Likes