Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Har du sett noe tidspunkt for avstemmingen over EU-budsjettet?

Såvidt jeg kan se fra dokumentene så har det siste forslaget endret skatten fra 0,80 EUR/kg til å angi en maksimalverdi på 2,00 EUR/kg. Vet ikke hvem som da setter nivået til slutt og når. Det er fortsatt opp til hvert enkelt land å implementere tiltak for å redusere plastavfall og øke gjenvinningsraten.

image-10

(Fet skrift til venstre utgår, fet skrift til høyre kommer inn som ny tekst)

1 Like

Ser foreløpig ut som du har truffet bra på timingen (+11% ish idag ) :slight_smile:

Nesten for godt til og være sant. Solgte mesteparten på 83.5kr ( postet det og for 5 dager siden) men har enormt troen. trengte en time out og tenke litt. og kjøpte 2/3 i går og 1/3 til i dag på 58,6 fra start.

2 Likes

Virker til at det kan graderes da. Inntil 2 euro.

0,8 euro virket å være en fix’ed pris. Men nå kan det nok differensieres da.

Men da er vel potensialet enda bedre da med inntil 2 €

Er vel ikke helt usannsynlig med en konsolidering i underkant av 70 ila uka?

Edit: Takk til vedkommende som solgte til 58 igår🙂

Takk for turen, den var fin. I kveld feirer vi med ei god vin🍷

Bounce Ka-ching.

1 Like

Aldrig underskatta powern i ESG :wink:

1 Like
2 Likes

Har den fyren der noen gang rett?

1 Like

Det er jo helt vilt fett for qfuel hvis det blir dealen i januar…
da bør vel meglerhusene jazze opp kursmålene betraktelig, igjen :blush:

1 Like

Jeg tror NEL var oppvarmingen nå kommer qfuel som The real deal. De har faktiske fabrikker som produserer, alle meglere har 100+ som kursmål og internasjonal interesse er enorm (bill gates har kommentert qfuel på Twitter). Jeg har i den siste tiden endret strategi (etter Apple , Facebook ett) de som gjør det bra fortsetter og gjør det bra. Jeg kjøpte kahoot på 35 (etter splitt på 3:1 steget enormt helt galskap) men i dag opp opp opp. Kjøpe de som er først quantafuel og (Tesla, håpet på Atlanthic Sapphire men de hadde litt døde fisk hehe så tar litt lenger tid.)
Jeg tror enorme summer skal inn i esg (reff Røkke i dag , vi har ett problem men skal fikse det) hvis de store skal kjøpe aksjer er qfuel uunverlig (tror jeg) så fremtiden vil vise… (tror det blir litt mer bumpy frem over)

4 Likes

Bull når Bøhn snakker om att de var i forhandlinger med flere store selskaper som Esso, Shell, BP osv, valget falt til slutt på BASF :slight_smile:

Fra Januar 2020

Jeg har vært inne i QFUEL noen måneder, og leser innleggene her om verdisettingen av selskapet. Mange mener mye om verdien. Men om vi ser det med andre øyne, eller i et annet perspektiv, så startet et annet norsk selskap med resirkluering (av tomflakser). Først glassflasker, så plastflasker, og så ble det mye annet i tillegg. Dette selskapet er nå verdsatt til over 50 MRD, les: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S47/TOM/TomraSystems.

Med andre ord, det er håp for QFUEL også :blush:

4 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/513729

Quantafuel ASA | Company presentation

Quantafuel’s CEO Kjetil Bøhn is presenting at the Pareto Securities’ Energy Conference today. Please see the full presentation attached.

QFUEL - Presentation - Pareto - 170920.pdf (2,8 MB)

1 Like

Her får vi svaret mange har lurt på lenge!.

1 Like

Hadde jo samme tallene på forrige presentasjon, men nå har de justert opp prisen for plast (fra 25usd), og blitt litt mer edruelig i prisingen av oljen (1000USD, nå 600-1000USD)


Own resources ble stemt gjennom med 455 mot 146 stemmer. Viktig for innføringen av skatten 01.01.21.

2 Likes

Ser ut som de vedtok utkastet med endret ordlyd, sånn at loven nå tillater å ta inntil 2000EUR/tonn i avgift. Greit å ha litt rom til å skru opp avgiftene uten å skrive om loven.

2 Likes

Ja det kan jo fort være at de starter med en lavere avgift, for så å øke den gradvis i årene fremover.

Nice, da måtte øst europa gi seg.

Meget nice. Link til utkast.