Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Nei, dette er bare parlamentet.
Skal opp til stemming i ministerrådet også, hvor alle medlemsland har en representant. Det er ministerrådet som er siste instans som faktisk innfører lovgivningen.

Siste endringer før avstemming i EU parlamentet
Committee report tabled for plenary, 1st reading/single reading

Førsteutkastet
Initial legislative proposal published

Takker og Bukker!.

Hvor fant du taket om 2000euro?

Jeg klarer ikke å finne det?

Amendment 19

the application, as of 1 January 2021, of a uniform call rate to the weight of plastic packaging waste that is not recycled; the actual call rate shall not exceed EUR 2,00 per kilogram;

1 Like

Utrolig bra at dere følger med og oppdaterer rundt plast skatten! Tusen takk :+1:
Dette kan vel bli ekstremt bra for qfuel hvis det vedtas på nyåret…

Fant det nå.

Greit med en øvre grense, men er det heller ingen nedre grense så er vel ikke forslaget så bra for oss?

Det er ting vi ikke vet enda. Det mangler også definisjon av hva loven faktisk slår inn på.

Men oppesiden blir større, og dette er nok et kompromiss for at Øst europa skal godta. ( I øst foregår det lite resirkulering).

Om skatten blir individuell pr land, kan du banne på at vest europa kjører max ganske fort.

Vest Europa ønsker så mye skatt som mulig, Øst Europa ønsker så liten skatt som mulig.

Jeg tror de har brukt 800EUR når de laget budsjettet (med faktiske bidrag til EU per land). Teksten over er lovteksten som sikrer at de har rett til å kreve inn disse pengene og bake dem inn i budsjettet.

Startet en Insidertråd for Quantafuel her: https://beta.tekinvestor.no/t/quantafuel-qfuel-insider/23585 :slight_smile:

2 Likes

Lidt om Qfuel fra 15:50-21:50 . Indslag om perspektiverne vedr. emi og den nyelige opgang. Helge Larsen er bestemt ikke imponeret over Oslo “western” børs samt det mærkelige indside salg i forbindelse med emi. :grinning:

Bemærk : afsnittet er optaget sidste uge, så opgangen fra 58-70ish igen er ikke omtalt

2 Likes

Jeg må jo si at timingen av emisjonen var perfekt og at prisen kom så høyt som den gjorde er jo ekstremt bra kjøps signal (Som Røkke sa i går: markede har alltid rett). Neste som kommer nå er vel Q3 resultat, (hvor de bekrefter pris og produkter de har begynt og lage vil jeg tro) så er det å gå på oslo børs, og er det slik at de skal finne en siste investor som skal bygge fabrikker for de eller ikke ? jeg tror jeg har lest noe om det men kan ikke finne hvor.
Sist men ikke minst så startet de jo en studie med Equinor, er det noen som har hørt noe fremdrift på den? det tror jeg skulle være i slutten av året kanskje.

Hvilken snittpris kjøpte han på?

Emikurs, 70kr.

Sparebank 1 Markets firedobler sitt kursmål: “We reiterate our Buy recommendation on QFUEL and increase our target price to NOK200 from NOK50 per share. Over the last month, the investment case has been significantly de-risked…”

8 Likes

Når kom denne ? Var det i dag eller i går når kursen gikk sånn?

Kunder fikk den på mail etter stengetid i dag.

1 Like

Takk for info. Jeg lasta opp 6k til i dag :crazy_face:

Mulig å poste mer info fra analysen ?

Her er et lite utdrag fra analysen:

"QFUEL in a few years – P/E below 10x

QFUEL will probably grow for many years, and for example its strategic partner BASF consume naphtha every year equivalent to more than 2,000 times the estimated production capacity in Skive. Investing in just a fraction of those plants could give a value above NOK1,000 per share, but let’s focus on the short- to medium-term for now. Thus, we assume that QFUEL reach its target to have 6 facilities in production by 2023 at the abovementioned economics. Then QFUEL is estimated to have an EBITDA of NOK1.9bn and net profit of c.NOK1.3bn (EPS of NOK10), resulting in a highly attractive EV/EBITDA of 5.6x and P/E of 6.4x on the current share price of NOK66."

4 Likes