Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

MERKUR detta @Evilfreud :slight_smile:

Bare å legge denne i skuffen til over jul tror jeg. Virker som det er et ganske solid gulv på 57-58kr nå.

Den var dælme ikke gået på børsen i Danmark. Utroligt, hvad der slippes afsted med på Merkur - og Oslo Børs. Har finanstilsynet i norge corona-fri? Det er “det vilde westen”.

Haft Corona fri i flera år. Inga konstigheter :slight_smile:
Men de “”“ser på saker”""

1 Like

Welcome to Texas :point_up_2: :point_up_2: :point_right: :blush:

Der kom den, så spørs det hvor mye de graver i det…

2 Likes

bra at dem får undersøkt sånn snuskeri.

1 Like

Øyeblikksbildet akkurat nå med manglende omsetning, har aksjen en høy verdi. Men hvis vi ser på hva vi prøver å få til, er det ikke nødvendigvis slik. Vi skal drive en stor, landbasert prosessindustri som skal omsette for 700 millioner kroner i året og sitte igjen med halvparten bare fra en stor fabrikk. Vitol har sagt at de vil ha 5-6 slike fabrikker og Basf skal sikkert ha enda flere. Det virker sikkert sprøtt for folk, men hvis vi lykkes er ikke dette en boble. Vi tror vi greier det og vi jobber knallhardt for å få det til.

At det skulle bli et så stort fokus på plastavfall visste ikke vi da vi startet Quantafuel. Det var ingen som snakket om plast da. Vi har hatt griseflaks! Enkelt forklart sender vi plast gjennom vårt anlegg. Ut i den andre enden kommer det et petroleumsprodukt, hydrogen, karbon og olje, som vi kan gjøre om til nafta som kan brukes til å lage ny plast. Bøhn er ikke i tvil om at kjemisk resirkulering av plast kommer til å bli en milliardindustri, enten Quantafuel lykkes eller ikke.»

Fra HOforum


Får vi selfie-oppdatering fra @Goggur i dag. Freddan vettu.

3 Likes

Jeg har ikke mulighed for at køre forbi i dag, men det er nok ikke de store nydheder, at de får plast leveret.
De har sagt de skal modtage 3 lastbiler pr. dag når produktionen kører på fuld afkast.

Jeg skal køre forbi i næste uge :grinning:

5 Likes

Bare å sette opp et viltkamera så henter du det inn igjen neste helg før du avlegger rapport her :+1:

1 Like

1 Like

Quatafuel hadde vel en rekke lekkasjer før det kom i markedet når kursen var på vei opp, det var tydelige volum før nyheten kom… Er det noe lignende nå når den beveger seg ned? Ser jo ut som noen vil ut…

Det ble brudd under 56-58ish forrige uke som ga et salgssignal på kort sikt. Ingen dramatikk i dette om man har litt lenger horisont👍

Tipper det utalandet från Endre Jo Reite, direktør for privatmarked i BN Bank.

Att det skulle vart i full drift i år men ser ut att ta längre tid än väntat

Men så vitt jeg vet är inte året slut

Uten at jeg er noen ekspert, er vel Igangkjøringsfasen for denne typen annlegg ikke gjort i en håndvendig. Når man sikkert har flere ulike fraksjoner man ønsker å teste for å tilpasse driften vil jeg tro vi skal være fornøyd med full drift på nyåret en gang. Viktig å gjøre det skikkelig første gang dersom man ønsker en utrulling av nye fabrikker så raskt som mulig etter dette.

Problemene med å ha representanter fra leverandør i Skive i disse dager gjelder vel sikkert også fortsatt. Vet ikke om kineserene har tenkt å bo i Danmark til anlegget er 100% oppe og går?

Så som jag förstått har de som mål full produktion månadsskifte Nov/Dec

Eneste jeg har hørt fra Bøhn er at dette vil ta lang tid. De ønsker nok ikke gå i samme fella som sist ved å komme med en konkret dato som stadig må flyttes på.

1 Like

Är väl detta uttalandet som gör att vi snackar på denna sidan året.

** – Planen nå er å få stabil drift og full kapasitetsutnyttelse ved denne første linjen før vi starter en ny. Vi har ingen illusjoner om at dette er gjort over natta.
– Hvor lang tid tror du vil det ta før fabrikken er i full produksjon?
– En representant fra BASF sa på generalforsamlingen tidligere i år at han trodde det ville ta tre måneder fra oppstart til stabil produksjon ved hele anlegget. Det er et greit mål for meg også, sier Quantafuel-sjefen.
*

1 Like