Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Quantafuel (QFUEL)

Bra treff på den :+1:
Hvordan tolker du de magiske strekene videre fremover?
Er vel støy fra covid og president valg som kanskje forstyrrer slike verktøy litt nå…?

1 Like

Utifra tidligere erfaringer tar ting vesentlig mer tid enn forventet med Qfuel. De snakket om uker for å kalibrere/ kjøre inn reaktor 1 rett etter åpning av skive, nå er det gått 2 mnd den 13 nov. Hvis det meldes fortsatt arbeid med dette noen ‘uker’ til minner dette fært om situasjonen i mars hvor korona og utsettelse skive banket kursen ned.
Det er høy risiko for ytterligere kurs nedgang her nå mener jeg, og det føles tryggest å holde det meste av kruttet tørt på kort sikt, men suger samtidig å sitte på benken når kursen stiger som de siste 3 dagene.

Det har vel siden suksessfylt oppstart av Skive 9. sep. blitt kommunisert at det vil ta måneder å komme i gang for fullt? Vi får smøre oss med noen måneders tålmodighet:-)
Edit: du har rett, helt i starten ble det kommunisert «uker», men jeg mener å huske fra webinar med et meglerhus at det ble sagt måneder. Det er jo også det som ble kommunisert i børsmelding 21. Okt.

Tålmodighet er en viktig dyd som qfuel aksjonær ja, og det har gitt bra avkastning frem til midten av september… men alt med måte, også tålmodighet, for deretter hadde det foreløpig lønt seg å bli utålmodig så raskt som mulig etter emi og innside salg…

Det har blitt sagt at det skal ta mnd å komme i gang for fullt ja, men de må jo slite med å få reaktor 1 i full drift siden det ikke har kommet mld om dette enda. Dette skulle ta uker, ikke mnd. Sliter fært med guidingen igjen synes jeg, uker er 1-3 uker, deretter er det en mnd… Hadde ikke brydd meg om de i utgangspunktet hadde sagt at det skulle ta 3 mnd å få reaktor 1 i full drift, men lukter svidd nå.

Anser reaktor 1 kalibrering/utprøving som det kritiske, deretter kommer de 3 andre reaktorene som er identiske, så de bør vel ikke være noe vesentlig problem.
Uker har blitt til mnd, og det tåler åpenbart ikke aksjen for tiden. Tenk hvis de ikke kommer med noe konkret vedrørende stabil drift når det brukes et bredt spekter av plast med urenheter, ikke bare plastposer som de 1000 første literne ble laget av.

Dette har vel lite å si på lang sikt, så lenge glad mld kommer etterhvert, men er redd for å se 20 tallet ila vinteren ved utsettelse.
Kommer glad mld den 13 nov, så blir nok ikke et børskrakk stort nok til å stoppe den oppturen🎉

Synes det også er påfallende at ingen insidere/ansatte fyller på med aksjer når den er så ‘billig’ nå. De kunne jo kjøpt aksjer til halv pris fra emisjonskurs på tirsdag. Ikke vært noe flagging her som i REC og Scatec solar de siste ukene…
En rekke topp 20 aksjonær poster fyller derimot på med aksjer, og det er jo betryggende.

1 Like

Innsidere kan vel fylle på via opsjoner?

Men samma tanke har slått meg at de kunne brukt 50% av salget sitt til å kjøpe seg opp til nesten 1-1.

Men mener det er viktig å ha i bakhode andre aktiviteter enn full drift i skive.

replast as
Antwerpen
Nye sites i dk
Det var noe med Equinor

Samt det har vert stille med Lego partnerskapene. Og det er 600.000.000 mill på konto minus utgifter.

De kan kjøpe selskap mm.

Med dagens utgangspunkt så er det mye som kan skje.

Har sittet inne i QF siden Q2-2019. Og det var surt å henge med opp på topp og langt ned. Men er Bull på modellen og fremtiden.

Kan lite om opsjoner, må vel sikkert ikke meldes det, men hadde nok gitt kursen drahjelp om noen ansatte hadde kjøpt aksjer… Det ble jo forøvrig løst ut opsjoner for noen uker siden som ble tegnet i juni, ble ikke helt klok på hvorvidt det er positivt, negativt eller ikke betyr noe…

Helt enig i at veldig mye spennende kan skje med Equinor studien osv, men virker foreløpig som de venter på solid fremdrift i skive før det gjøres ytterligere investeringer, naturlig nok.
Det at strategisk direktør solgte alle aksjene sine får meg til å tro at det ikke skal skje så mye fenomenalt med det første, men trenger ikke være et faktum det.

Jeg synes caset er spennende og potensialet er enormt, det funket bra å investere i qfuel frem til skive åpning, men hadde nå egentlig ikke tenkt å ha penger på sur korona børs. Fikk i utgangspunktet inntrykk av at det var snakk om uker til det kom info om fremdrift i produksjonslinje 1, og har nå gått på noen smeller ved å kjøpe i den nedadgående spiralen. ‘Ukene’ til Bøhn har lurt meg mange ganger allerede… så shame on me…
Har ikke en god magefølelsen for de neste mnd, men kan være ubetinget noia for reprise fra mars som forstyrrer.
Får kjøpe meg en spåkule for å finne ro i disse tider🤭

Jeg var forøvrig like negativ i april/mai, og det viste seg jo å være bortkastet energi det, burde hamstret aksjer på 10 kr fremfor å gnåle om kineserne som ikke kom inn i Danmark da… ting løste seg jo, og gjør det sikkert igjen…

Jeg har hatt denne siden 2018 og var heldig og solgte alt etter at de fikk startet opp. Så falt den og jeg gikk tungt inn igjen på 57 (men bare halvparten av start men en del) nå solgte jeg alt forrige uke (og de fleste andre selskaper som ikke gjør det bra på corona) men nokk om det som regel faller det fort og går opp sakte. Nå har jo qfuel blitt ett mye større selskap og for å komme over 70 må de kokk både få 100% drift og stabilitet, men og plan om nye fabrikker i boks og det tar jo mange år og bygge. Så er spørsmålet om de som går inn er langsiktige nokk til og være ned nedturer og oppturer eller om alle tror på rask rekyl. (Markedsverdi er jo 6mrd og emisjonen var på 600 mill så pris bok er ikke direkte i favør) eps er vel noe år vekke før de er i pluss. Jeg har Mega tro på selskapet men tror dette kommer til og bli trading favoritt de lux (den var jo og 8.7kr i mars da corona herjett forrige gang) og nå 45kr. Hva riktig pris vet ikke jeg men må nokk sitte litt på sidelinjen og følge spent med.

Rent momentmessig så forventer jeg den skal litt ned, men hvor langt tør jeg ikke spå enda. Kan poste en update ila. morgendagen når jeg får sett litt mer på chartet :wink:

4 Likes

Vi knakk nesten 50 kr, men får vel være happy om vi holder oss over 47.

Hvor tror dere om Q3-tallene, ser vi noe inntekt?
Kommer det andre nyheter, eller er det bekymring for gjennomgangen?

1 Like

Motstand på 50kr?

Ja, kan se slik ut. Venter selv på ny inngang… :upside_down_face:

2 Likes

Bikka 50 kr gitt, suger å sitte på benken :exploding_head::face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Heller 60 nå…

På tide med ny inngang nå nocturne.

Herlig følelse å ha snitta ned og så å få denne rekylen. Tenker det er strake veien mot 60 nå. :sunglasses:

1 Like

Oj, what? Hehe, sånn er det når man ikke følger med. Vært altfor opptatt av valget til at jeg har fulgt særlig med på børs, men ser jo flott ut dette. Var det noe news som drev bevegelsen?

1 Like

Ikke noe nyheter som jeg har sett eller snappet opp.

En på xtrainvestor la ut en link, analytiker mente qf kunne mangedobles… Har ikke abonnent, så kan ikke lese den: https://kapital.no/investor/investornytt/2020/11/05/7582502/kommer-esg-krakket

1 Like

Ingenting nytt. Folk er ferdig med å pisse seg i buksa.

1 Like